♥ Filmska kritika... JA SAM LEGENDA

REDATELJ: Francis Lawrence
ULOGE: Will Smith, Salli Richardson, Paradox Pollack, Alice Braga, Sterling Wolfe
TRAJANJE FILMA: 101 min. min.
GODINA: 2007
DRŽAVA: SAD
SADRŽAJ: "„Moje ime je Robert Neville. Preživio sam. Ako ima još netko, bilo tko.. znaj nisi sam!“ – očajnička je poruka genijalnog znanstvenika Roberta Nevillea. Ali znanost nije mogla zaustaviti smrtonosni virus, strašan, okrutan i – napravljen ljudskom rukom. Neobjašnjivo imun, Robert je jedini preživjeli čovjek u onome što je ostalo od New Yorka, a možda i svijeta. Dok kao zadnja nada za ljudsku vrstu očajnički pokušava poništiti učinke virusa pomoću vlastite imune krvi, na njega vrebaju mutirane žrtve pošasti".

U naša kina nedavno se pojavio kino – hit „I Am Legend“. Napravljen prema knjizi Richard Mathesona; smješta glavnog lika (Will Smitha) u opustjeli New York. Naime 90% svijetskog pučanstva nije među živima. Will Smith preživljava u New Yorku sam već tri godine, pokušavajući naći lijek za spas čovječanstva. Međutim Will Smith i nije toliko usamljen kao što bi pomislili, naime postoje zanimljiva vrsta prijatelja koji mu rade društvo preko noći...

Tijekom dana radi na pronalasku lijeka kako bi sve zaražene vratio u prvobitno stanje, skuplja hranu, odašilje radio poruke ne bi li pronašao još kojeg preživjelog stanovnika Planete Zemlje a noću se sakriva u svom zabarikadiranom stanu i broji sekunde do zore uz zastrašujuće zvukove koje proizvode zaraženi koji žele provaliti u njegovo skrovište i dočepati se njegove krvi i mesa. Godine prolaze, no otkriću lijeka još niti traga, a vremena sve manje jer on svakim danom sve više i više gubi razum a zaraženi postaju sve opakiji...

Akiva je radnju iz L.A premjestio u New York uz objašnjenje da za razliku od L.A.-a, New York nije nikada prazan u 3 po podne te će tako osjećaj usamljenosti i praznine ulica biti efektniji na filmu. Warner Bros. je prvotno odbio tu zamisao jer je to zahtijevalo i veći budžet, no nakon dugotrajnog Akivinog nagovaranja čelnici kompanije ipak su pristali na tu zamisao.
Snimanje je započelo u Rujnu 2006. godine na autentičnim lokacijama u New Yorku kao što je bilo i zamišljeno sa budžetom od 150 mil.$. No nije baš sve teklo po planu i prema riječima samog Smitha, Njujorčani nisu bili sretni zbog zatvaranja nekih inače prometnih ulica za potrebe snimanja. Smith je u jednom intervjuu izjavio da nije nikada dobio toliko srednjih prstiju od strane prolaznika u karijeri kao na snimanju ovog filma, pa im se i ispričao zbog problema koje im je uzrokovalo snimanje ovog filma.
Najzahtjevnija i najskuplja scena ikada snimljena u tom gradu je bila sekvenca na Brooklynskom mostu koja je koštala 5 mil.$ i zbog koje je most bio zatvoren punih šest noći. Ta sekvenca je zahtijevala bezbroj statista - oko njih 1000, 160 članova Nacionalne Garde, mnoštvo raznoraznih što vojnih što civilnih vozila (oklopna vozila, brodovi, kamioni, policijski auti, taksiji itd.)

Sav taj trud se očigledno isplatio jer je film već u prvom vikendu prikazivanja oborio rekord i zaradio impresivnih 77 mil.$ a trenutačna zarada samo na Američkom tržištu mu iznosi 206 mil.$. A kad k tome pribrojimo i zaradu izvan granica SAD-a, cifra se povečala na 398 mil.$ i još će narasti s obzirom da se film još nije počeo prikazivati u nekim zemljama, kao primjerice kod nas. Također uz veliku zaradu film su popratile i jako dobre kritike i od strane profesionalnih kritičara i od publike. Tako je na portalu Rotten Tomatoes film dobio 67% a posebne pohvale su išle na račun Willa Smitha i njegove izvrsne izvedbe. Kritičari opisuju film kao iznimno zastrašujuć, napet, uzbudljiv pa čak donekle i inventivan a najveće zamjerke su zapravo išle na račun lošeg CGI-a. Publika je sličnog mišljenja kao i kritika te je filmu na portalu imdb dodijelila visokih 7.4/10. Ocjena je tim više impresivnija pošto je riječ o čak 52,779 glasača (za sada). Film u domaća kina dolazi 17.01. pa ćemo se onda i mi moću uvjeriti u točnost ovih prije navedenih tvrdnji.

Sve u svemu čini se da bi "I Am Legend" mogao postati Smithov najhvaljeniji i najuspješniji film u karijeri, pa ako ništa drugo zaslužuje da barem zbog toga provjerimo zašto je tome tako.

Naravno da su stigle i razne parodije na film, Smithovu glumu i propuste u filmu. Pa pogledajte...

♥ 16:59 ♥ komentari (1) ♥ printFilmska kritika... JA SAM LEGENDA