srijeda, 23.01.2008. ♥

♥ O Bolonjskom procesu...

Haj ljudi!

Ispricavam se sto se duze vremena nisam javljala.
Malo mi je strka na faksu. Dosao je i kraj prvog mjeseca, a ispiti u drugom mjesecu cekaju na nas i nase veliko znanje.

Sto se tice moje situacije...
Treca sam godina fakulteta u Rijeci i na moju veliku srecu (i na srecu mojih kolega), moja generacija je prva generacija Bolonjaca. Diplomirati moramo oko listopada.

Za upise u novu skolsku godinu Prva i Duga godina ima neke uvjete, tj. moramo skupiti minimalno 40 od 60 ECTS bodova. Imamo kolokvije kako bi lakse polozili predmet, moramo uciti kroz cijelu godinu i naravno imamo domace zadace, moramo raditi seminare i prezentacije...

Sigurno se, citajuci ovo, pitate u cem je onda problem?
Pa dragi moji, problem je u tome sto nam na pocetku svakog semestra mijenjaju i namecu nove obaveze (ako imamo srece, ako ne onda je to odprilike svaki drugi tjedan). Profesori nam prvi sat odrede uvjete za potpis i uvjete za konacnu ocjenu, ali svoje odluke cesto i mijenjaju.
To je u redu na pocetku skolske godine, ali ruku na srce, nama se predomisljaju i tjedan dana prije zadnjeg kolokvija.

Problem je i u tome sta neki profesori nisu odrzali ni 50% svojih predavanja, ali to ih ne sprijecava u tome da neobradeno gradivo stavljaju na popis za ispit. A kad ih mi zamolimo da nam daju nekakvih 100-tinjak okvirnih pitanja da nam olaksaju ucenje i potragu za literaturom, tu nastaje strka jer mi nismo normalni i kako smo si uopce dozvolili da ih to pitamo?
Imamo jednog profesora koji nam je u cijelom ovom semestru odrzao 6 predavanja...

Takoder nam veliki problem u prilagodbi predstavljaju stalne izmjene od strane Fakulteta, koje potice Sveuciliste. Sve bi bilo super da barem jedan profesor zna rec sta je to Bolonja i kako se ona provodi, sta je kod nje bitno i sto se od nas ocekuje. Ali koga se god pita nitko nista ne zna, pocevsi od pitanja; Sto znaci titula Prvostupnik?

Zato smo se mi malo okupili i odlucili pomoci sami sebi, kad nam vec nitko nece pomoci. Prvo smo si vratili rokove koje je sveuciliste srezalo na 3 puta godisnje! Zamislite: TRI PUTA GODISNJE!!
Nitko nije lumen da moze dati po 6-7 ispita u jednom mjesecu, naravno, zna se desiti, ali ruku na srce: tko vam garrantira da cete proc sve prijavljene ispite? Po tome trebate: prvi semestar rijesiti u veljaci, drugi u sijecnju i ako vam sto ostane, trebate se boriti i rukama i nogama da ostatak polozite u rujnu, jer inace padate godinu.
Ja i kolegica smo napisale peticiju, prikupile potpise od cijenjenih kolega, otisle kod Dekana i ... voila! Dekan je vidio da nam je stalo do skolovanja, a osim toga; nas je dekan normalna osoba, pa nam je pomogao i rokovi su vraceni.
Sada nam zele uvesti studomat. To je ok, ali zele ukinuti prijavnice, a mi to ne zelimo. Neka uvedu studomat, ali neka ostave prijavnice. Neka na studentu ostane kojim ce nacinom odluciti prijaviti ispit!
Naravno da cemo se opet boriti!

Pomjene su dobre, je ne bi bilo bas super da nema promijena. Medutim, mi studenti pred diplomama stvarno vise ne zelimo promijene! Pustite nas da diplomiramo i pokusajte nam olaksati, a ne svakim danom nase skolovanje pretvarati u pakao, a san o diplomi u nemogucu misiju!

Nasa jedina zelja je diplomirati ove godine, kako bi mogli upisati vise godine studija ili se zaposlili. Zasto nam radite pobleme i pokusavate nas obeshabriti u pokusaju da dodemo do tako zeljene titule, zeljenog obrazovanja, zeljenog zaposlenja?

U pokusaju da se sto vise informiramo o Bolonji, sastavili smo ovih 20-tak tocaka na koje smo zeljeli ukazati i na koje bi htjeli dobiti odgovore.

Molila bih da svi posjetitelji ovog bloga ostave komentar na temu provedbe Bolonjskog procesa na njihovim fakultetima i osobna stajalista, kako bi nam pomogli u ovoj Bolonjskoj igri bez granica (kako se cini). Svaki prijedlog je dobrodosao i nadam se da cemo zajedno nase skolovanje uciniti sto boljim! Sve smislene komentare cemo dodati nasim pitanjima i komentarima uz imena ili nicknamee komentatora i naziva komentatorovog fakulteta (ili vec koje podatke o sebi ostavite), predati Dekanu.

Bolonjski proces je mozda dobro zamisljen, ali njegova provedba je apsolutna katastrofa.


1. Što smo mi nakon što završimo ove 3 godine studiranja? Što znači izraz „Prvostupnik“?
2. Koja nam je stručna sprema?
3. Koji su uvijeti upisa u 4. godinu studija? Kada su upisi, da li je potreban prosjek ocjena i koliko on mora iznositi, te postoji li prosjek ocjena koji student mora imati kako bi ga država subvencijonirala na 4. godini studija?
4. Postoji li mogućnost da fakultet subvencionira studente?
5. Da li se daljnje studiranje plaća i koliki je to iznos?
6. Postoji li kvota studenata koja se može/smije upisati u 4. godinu?
7. Koja je razlika između PRVOSTUPNIKA i MAGISTRA STRUKE?
8. Da li je moguće organizirati uvodna predavanja za izborne kolegije prije nego studenti moraju odlučiti koje će predmete slušati (da bi odlučili koje bi kolegije upisali i koji ih kolegiji više zanimaju)?
9. Može li se mijenjati status redovnog studenta u izvanrednog pri upisu u 4. godinu studija? Koje uvjete treba ispuniti i koliku svotu novca izdvojiti?
10. Postoji li mogućnost da svaki smjer dobije svog „razrednika“ koji će odgovarati na ovakva i slična pitanja i brinuti se da njegovi studenti budu pravovremeno informirani o dužnostima, pravima i odgovornostima studenata?
11. Da li studentski zbor može imati predstavnika svakog smjera, a da samo jedan od njih ima pravo glasa na sjednicama?
12. Postoji li način da se zaštitimo od čestog mijenjanja pravila dužnosti i obaveza na pojedinim kolegijima?
13. Na koji način određen kolegij dobiva određen broj ECTS bodova?
14. Postoji li mogućnost da se poveća broj, tj. proširi lista izbornih kolegija?
15. Zašto se Tjelesna i zdravstvena kultura ne nalazi na listi predmeta i postoji li mogućnost da se stavi na izbornu listu?
16. Hoće li se u budućnosti uvesti stručna praksa, za koje godine studija i gdje bi se ona obavljala? Da li će studenti sami morati pronalaziti mjesta na kojima će obavljati stručnu praksu ili će im fakultet to odrediti?
17. U kojim se mjesecima kroz godinu može obraniti diplomski rad i u kojim se vremenskim razmacima on ponavlja?
18. Studenti su se složili s idejom da osim novouvedenog Studomata, zadržimo i mogućnost prijavljivanja ispita prijavnicama. Zanima nas što ćete napraviti po tom pitanju. (Neki se studenti ne snalaze u radu s računalom, neki studenti imaju podstanarski smještaj i nemaju ni računala ni internet priključka… Internet u knjižnici nije uvijek dostupan.). Želimo zadržati mogućnost prijavljivanja ispita prijavnicama.
19. Zašto diplomski radovi pojedinih kolegija nemaju jednaku „težinu“, tj. zašto diplomski rad jednog smjera iznosi 6 bodova, a završni rad drugog smjera 15 bodova?
20. Zašto neki smjerovi već imaju određene kolegije koji su im obavezni (npr. Obvezni predmeti iznose 12 ECTS bodova, a izborni nam moraju popuniti normu od 30 ECTS bodova po semestru), dok drugi smjerovi nemaju to, već su im ponuđeni samo izborni predmeti koje moraju odabrati da bi ispunili normu ECTS bodova?
21. Što možemo napraviti po pitanju nedolaženja profesora na nastavu? Unatoč dogovorenom terminu neki profesori se ne pojavljuju na predavanjima. Veliki broj studenata plaća studij, i valjda imaju pravo da odslušaju predavanja, te na temelju toga pišu kolokvije ili ispite. Imamo slučajeve da profesor nije održao ni 50% predavanja, a od studenata zahtjeva da pišu na kolokviju cijelu knjigu (neobrađenu). Nije nam problem naučiti gradivo, ali želimo da profesori poštuju dogovore. Izgubljeno vrijeme smo mogli utrošiti na učenje tog gradiva, a ne na čekanje da se profesor pojavi, jer nikome ne javi da neće doći. Čekanje od dva sata se ne isplati da bi dobili polusatnu prezentaciju…

♥ 22:32 ♥ komentari (0) ♥ printO Bolonjskom procesu...

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.