26.04.2006.,srijeda
Blog Readers
click z network donosi zanimljiv clanak vezan uz blogads network istrazivanje blogosfere provedeno na (reprezentativnom) uzorku od 36000 citatelja blogova.
na temelju rezultata istrazivanja, citatelje blogova podijelili su u 4 grupe:
- citatelji blogova s temom politike
- citatelji "rekla-kazala" blogova
- citatelji "mom" blogova s temom majcinstva i odgajanja djece
- citatelji blogova na temu muzike
meni zanimljiva je svakako prva grupa sa sljedecim karakteristikama:
- preko 72% citatelja politickih blogova su muskarci
- skoro 27% istih u dobnoj je skupini 41-50 godina starosti
- vise od 77% istih zavrsilo je college
- "family income" krece im se u rasponu od $60K do $90K
- politicko opredjeljenje: 50% ih je demokrata, 20% republikanaca i oko 20% nezavisnih
- oko 75% istih ne slusa podcast.
zasto?
well, u zadnje vrijeme citam puno o takozvanim web dva projektima. i svaki put kad zalutam na jedan takav, postavljam si jedno te isto pitanje - za koga su? za blogere ili za vanjske citatelje? koji profil ljudi?
jelte, krecem od sebe. uistinu piskaram ovaj blog bez nekog posebnog cilja, bez odredjene tematike. rekli bi, cisto gubljenje vremena i u hr virtuali se za sada mogu definirati vise kao citatelj i promatrac nego bloger.
pa hajde,recimo da sam citatelj s jasno defniranim zeljama, potrebama i ukusom. tj, znam sto volim citat i sto me u blog svijetu zanima. web dva projekt bi mi bio zanimljiv samo i samo ako bi obuhvatio odredjene teme npr poslovanje & upravljanje i politicki zivot ponaosob. i sve to na nacine. onog casa kad nadjem na njemu kritiku novog filma ili 105 nacina za dummies, on ce meni kao citatelju postati nezanimljiv. jerbo me filmovi i nacini ne zanimaju.
isto tako blogove dijelim na informativne i one koje citam vise za razbibrigu. moram napomenuti da razlicite kategorije blogova jako jako rijetko citam zajedno.
koji web dva mi odgovara? samo tematski. i samo kao tematski on ima smisla. jedna tema s vise izvora i vise razlicitih pogleda. jasno, uz mogucnost citanja cijelog teksta. jer ne znam na kakvom sam dobitku ako moram klikati dalje, jelte, rss imam. kad ga osvjezim, dobim web dva. s tim da si sama mogu kategorizirati web.
ok, vjerovatno ce neki (barem u sebi) proturjeciti cinjenicom da, obzirom na svoj nivo koristenja interneta nisam reprezentativan uzorak za web dva, ali... hint sto na netu vrijedi: ne uspijete li pridobiti "high level users", tesko cete pocetnike. i mozda jedno istrazivanje slicno linku gore za web dva ne bi bilo na odmet. bez obzira na testne faze, projekte, ispitivanja... jelte, publiku i njene navike je dobro znati. nema veze o kojem trzistu govorimo.
jos jedan dio sa clickZ vezan uz podcast:
"On one point many seem to agree: podcasts. Though often perceived as early-adopters of new media forms, most blog readers don't listen to them. In fact, 62 percent of music blog readers, 75 percent of political blog readers, 77 percent of mom blog readers and 80 percent of gossip blog readers said they never listen to podcasts."
ps. sto jest, jest - ne slusam ni ja. kad na blogu naidjem na podcast, preskocim taj dio. i znam, mozda je bilo zanimljivo. no meni to bez obzira na T3 vezu od 6MB gubitak vremena. nemres ga skenirati, podvrci tzv. "speed readingu"..nista. a i slusalice, pokretanje media playera, eventualno gasenje i prekidanje muzike ili radio programa u podlozi.. hej, pa net je tu da nama olaksa stvari, zar ne? audio je ok kad je ok, no toplo preporucam ne radite analize i dobre stvari iskljucivo u mp3 datotekama. sve kad i poslusaju, ljudi tesko ostaju fokusirani pa onda i zainteresirani za temu. em na monitoru uvijek nesto "skace", em podrazaji dolaze sa svih strana, em je naporno, em je web - web. ma koliko mi sutjeli o tome. neka radi za nas, ne mi za njega.
objavila zli_girl, 17:21--Udri muski! (12)- Print? #