utorak, 30.01.2024.

(ne)zrelost

Naslov: (ne)zrelost
Originalan naslov: Adultolescence
Autor: Gabbie Hanna
Prevela: Maja Klarić
Izdavač: Znanje
Kolovoz 2018. godine
248 stranica

"danas san donirala krv.
dobar je osjećaj napokon biti nečiji tip"


Zapravo sam uživala u ovoj knjizi. Bilo je šokantno, ali poticajno za razmišljanje, duhovito i zabavno. I očito to nemaju sve jer sam bila iznenađena raznolikošću pjesama koje su napisane.

"ako pojedeš cijelu pizzu sâm u šumi
i nitko te ne vidi,
broje li se kalorije?"


Ova autorica je svoja i bilo je lijepo čitati kako je imala rok i kako je samo trebala popuniti prostor. Teme su također raznolike, bol u srcu, smrt, depresija, vlastita vrijednost, osuđujući požarni alarmi koji nam govore kako možemo, a kako ne možemo.

"kad bi sutra bio smak svijeta, što biste danas učinili?
brže-bolje bih potražila
obilan švedski stol."


"ako nekog planirate kažnjavati šutnjom,
pobrinite se za to da mare što imate za reći."

- 01:31 -

Komentari (1) - Isprintaj - #

nedjelja, 28.01.2024.

Mi djeca s kolodvora Zoo

Naslov: Mi djeca s kolodvora Zoo
Originalan naslov: Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Autor: Christiane F.
Prevela: Patricija Horvat
Izdavač: Znanje
Srpanj 2023.godine
295 stranica

Jedna jako tužna i teška tema koja intrigira i nakon toliko godina od prvog izdanja davne 1978. godine.
Christianina priča - koliko god bila stvarna, boli, plaši i rastužuje. Djevojčica koja se s 12 godina počela drogirati, djevojka koja je u svom okruženju imala puno prijateljica istih godina koje su se također drogirale i prostituirale. Djeca čiji su roditelji previše radili i zaboravili ih primijetiti, djeca koja su počela s lakim drogama, ali ih je žurba za uzbuđenjima odvela na dno ponora. To je poučna knjiga - za roditelje koji zaboravljaju biti bliski sa svojom djecom i za tinejdžere koji misle da je droga šala.

Christianina priča je vrlo teška, nezamisliva, ali njezino svjedočanstvo je također vrlo stvarno. Još uvijek ne mogu vjerovati da postoje djeca koja prolaze kroz takve stvari i prođu nezapaženo, bespomoćna. Trudila sam se ne osuđivati njezine roditelje, niti praviti usporedbe s načinom na koji sam ja odrastala, ali bilo je dosta teško.

Vjerojatno nisam previše upućena, ali nikada prije nisam pročitala takvu priču, nisam znala da su se ovakve stvari događale prije 46 godina u razvijenim zemljama, bez velikih mjera od strane obrambenih i pravosudnih tijela, dirnulo me sve što sam pročitala.


- 17:12 -

Komentari (3) - Isprintaj - #

četvrtak, 25.01.2024.

Ledeni zmaj

Naslov: Ledeni zmaj
Originalan naslov: The Ice Dragon
Autor: George R.R. Martin
Preveo: Marko Maras
Ilustrirao: Luis Royo
Izdavač: Lumen
Studeni 2023.
91 stranica

Ledeni zmaj je legendarno stvorenje koje za sobom ostavlja samo strah i pustoš. Toliko je zastrašujuće da ga nijedan čovjek nikada nije uspio ukrotiti. Međutim, Adara se ne boji. Djevojčici je zmaj oduvijek bio dio života: već s pet godina jahala je na njegovim leđima. No, na njezin sedmi rođendan vatreni zmajevi sa Sjevera pustoše njezino selo. Adara i ledeni zmaj jedini su koji mogu donijeti mir i spasiti svijet od uništenja.

Kratka, ali slatka priča. Preispitaš se, kakvu poruku nam autor želi poručiti.
Ne mogu doći k sebi od dojma i slikama vam dočarati koliko su prekrasne ilustracije, a tek naslovnica.

Pošto ne znam zašto ni neda objaviti slike, potražite ih na mom instagram profilu
https://www.instagram.com/zeljkin_kutak?igsh=NTNyMWg4eTFhbGtx

- 11:49 -

Komentari (1) - Isprintaj - #

četvrtak, 04.01.2024.

Prijatelji, ljubavnici i VELIKA UŽASNA STVAR

Naslov: Prijatelji, ljubavnici i VELIKA UŽASNA STVAR
Originalan naslov: Friends, Lovers and the Big Terrible Thing
Autor: Matthew Perry
Prevela: Iva Ušćumlić
Izdavač: Fokus
Studeni 2023. godine
244. stranice

"Hej, zovem se Matthew, ali vi me možda poznajete pod drugim imenom. Prijatelji me zovu Matty. I trebao bih biti mrtav."

Mislim da nema kome Chandler nije bio omiljeni lik iz serije. Meni iskreno Joey omiljeni. No, mislim da nas pola nije znalo kakve je vodio borbe dok nije objavio knjigu.

"Otišao si se prošetati i prestao piti? Ja sam potrošio više od sedam milijuna dolara da se otrijeznim. Bio sam na šest tisuća sastanaka anonimnih alkoholičara."

Djetinjstvo mu je bilo nikakvo, otac ga napustio dok je imao 9 mjeseci, a majka je puno radila da bi mogli preživjeti. Osjećao se usamljeno. Prvo piće probao je sa 14 godina. Volio je taj osjećaj kada ništa ne osjeća, ništa ga ne tišti, osjeća samo ugodu i sreću. S tabletama je krenuo kasnije. Bilo je perioda kad je pio 55 tableta na dan.

"Alkoholičari misle da pokušavaju pobjeći, ali zapravo samo pokušavaju prevladati mentalni poremećaj za koji nisu ni znali da ga imaju."

Matthew me toliko naljutio, ali i rastužio. Imao je novaca, potrošio milijune na odvikavanju, a na prvu prepreku poklekne i vrati se ovisnosti bez obzira što je par puta bio na rubu života. Kako je mogao drugima pomagati da prevladaju ovisnost, a nije mogao sebi. Imao je veliku želju da ima ženu i djecu, a kada mu je veza postala ozbiljnija, prekidao ju. Knjiga je dosta teška za čitati, kada, znaš sa čime se sve borio i kako je na kraju nažalost završio.


- 18:51 -

Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< siječanj, 2024 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Opis bloga

Željka
Croatia 🇭🇷
Books are my life 📚💜

Dobro došli na knjiški blog. Ovdje možete naći sve objave vezane za knjige. Nadam se da će Vam moje preporuke pomoći pri odabiru knjiga za čitanje. Slobodno vi meni možete u komentarima predložiti svoje favorite. Molim lijepo bez vrijeđanja i prepucavanja. Nadam se da ćete uživati. 😉 🤗

TOP 10 AUTORA

1. Inna Moore
2. Jan Bolić
3. Augusta B I
4. Nena Šahbazović
5. Deni Baleta
6. Jana Krišković Baždarić
7. Joy Fielding
8. Vi Keeland
9. Penelope Ward
10. Sarah Morgan

TOP 6 IZDAVAČA

1. Innamorata
2. Fokus
3. Sonatina
4. Fragment
5. Znanje
6. Stilus

TOP 10 knjiga

1. Dodir zvijeri
2. SvingeRaj
3. Život koji želiš živjeti
4. Mi djeca s kolodvora Zoo
5. Godina u kojoj je Bela Lang upoznala sreću
6. Pričat ću ti stihovima
7. Život piše poezije
8. Tisuću poljubaca
9. Iz Londona s ljubavlju
10. Onaj pravi