utorak, 14.06.2005.

Dakle, jučer ne imah treći sat, i odoh tih uru vrimena (45 min + odmor) na kavu sa prijateljem. I sjednemo mi u Prime u Colorsa, onaj kafić na zadnjem katu, i na stolu Jutarnji i uzmemo čitat horoskop.
I tako ja listam odzada, kad na 44. strani Jutarnjeg vidim neku reklamu.

U dnu vidim VIP - SNAGA KOMUNIKACIJE, i pogledam malo bolje i sinjam da se radi o stripu (kojeg je napravila neka desetogodišnja curica Apolonija iz Delnica) gdje curica i dječak stanu na putu do škole brat cviće na livadi, i onda shvate da su u biti zašli u minsko polje, i curica MOBITELOM nazove da ih dođu spasiti, i u zadnjoj kockici oni govore 'Djeco, ako vidite mine zovite specijalce, oni će riješiti slučaj'.

Doduše, zadnje dvije kockice su prekrivene sa (prozirnom) reklamom VIP-a koja glasi:

''Kretanje. Komunikacija. Život.

Apolonija Lučić ima 10 godina i živi u Delnicama. Ovako ona vidi problem mina u Hrvatskoj. Hvala svima - zajedno do Hrvatske bez mina.''

I u dnu, u fine printu, tj. malim slovima, piše ''Za sve dodatne informacije nazovi Službu za korisnike na 091 77 00. Pozivi upućeni na ovaj broj iz VIP mreže su besplatni.''


I sad si ja mislim, koliko je to iskvareno, iskorištavati posljedice rata za promociju i vlastitu korist?!
No, kako je bolje biti optimist nego pesimist, zovem 091 77 00, tj. broj koji su ostavili pri dnu teksta i poziv mi je besplatan jer sam VIP korisnik, i evo kako je izgleda moj poziv (moran napomenit da ovo nije od riječi do riječi):

-Dobrodošli u VIP Službu za korisnike. Ukoliko želite preslušati informacije o novoj VIPme usluzi ''Pravo je vrijeme da postaneš VIPme'', molimo odaberite nulu. U protivnom, pričekajte na liniji.

I onda, nakon par sekundi čekanja, javlja se glas koji mi daje četiri opcije:

-vip imenik - pritisnite 1
-ponude i usluge - pritisnite 2
-pitanja o računu i naplati - pritisnite 3
-tehnička pitanja - pritisnite 4


I ja pritisnem dva, u nadi da će jedna od ponuda bit mogućnost doniranja novaca nekoj udruzi u Hrvatskoj koja čisti livade i druge površine od mina.

Ali opet imam dvi opcije. Informacije o uključenju mms-a i razgovor s agentom. Čak su toliko ljubazni da mi ponude da nakon razgovora sa agentom sudjelujem u anketi koliko sam zadovoljna sa njihovim uslugama. Šteta što me agent suptilno škarta pa nisam im mogla reć šta doista mislin o njihovoj vrhunskoj kompaniji sa svim svojim divnim ponudama.

Dođe razgovor s agentom, koji vjerujem da će vas zanimat.

Kažem da vidjeh reklamu, i da bi se volila uključiti u njihov program za očišćavanje mina, ako ga imaju.
Agent se zbuni, zašuti par trenutaka pa kaže da trenutno nemaju informacije i upute me da ostanem na liniji dok pita kolege da li imaju informacije.
Puste mi ugodnu muzikicu koja zvuči kao Coldplay, i ja čekam. I čekam. I čekam.
I nakon šta su prošle još dvi pisme, shvatih da me škartalo.


Ovaj post pišem tek tako da dokažem da više nema tako puno poštenja na svijetu.

VipMe je iskoristio mine i problem mina u Hrvatskoj za promociju vlastite kompanije, za vlastitu zaradu i pokvareno iskoristio i djecu i ratne veterane i invalide jer se u Jutarnjem (kojeg sad uzimam samo kao primjer jer sam tu novinu jučer listala) pojavljuju sveukupno tri reklame preko cile strane koje uključuju mine. Ja sam doista naivno pomislila da se Vip uključio u te akcije i poziva svoje korisnike da sami doniraju za čišćenje mina, no kad vidjeh fine print, pomislih da možda to i nije tako.

I možda sam jedina koja ovo shvaća ozbiljno, ali zamislite da vi živite u Delnicama, i ovako otvorite novine i vidite kako se Vip zalaže za vas i baš vam je drago šta se nećete morat brinit za svoju dicu jer bi taj problem uskoro mogao biti riješen, a u biti Vip boli kurac za to šta bi vi ili vaša dica mogli svaki sekund nagazit na minu i umrit.

Možda ova Zečica trči pred rudo? Možda je Vip objavio reklame, ali ježi ga, ne stigoše sve organizirati u određenom roku?
Vrijeme će pokazati. Zečica sidi svaki dan na kavi i nije joj problem prolistat Jutarnji i ine dnevne novine, frknit na reklamu i nazvat 091 77 00, jer ionako mi je besplatna usluga, i pitat ih jesu li se izorganizirali, to jest da li su uopće imali u planu organizirati takvo što?

U biti ne vjerujem da se bore za očišćavanje mina u Hrvatskoj. Vjerujem da, kao većina ljudi na planeti, misle na svoju debelu guzicu i kako će se ONI obogatit.

Ovaj post nije namijenjen da linčuje vlasnika VIPme kompanije ili poslovođu koji je smislio ovu nekorektnu i nečovječnu reklamu. Namijenjen je da vam ukaže koliko točno ljudi misle na druge.

Naravno, svi smo sebi na prvom mjestu, i to nije egoistično, no kad iskorištavaš tuđe nesreće da bi sam profitira ili promovira sam sebe, to je manipulacija tužnim činjenicama u ionako tužno organiziranoj i vođenoj državi.

Ionako jurimo u propast po pitanju zagađivanja okoliša i iskorištavamo naše neobnovljive prirodne resurse do granica suludosti, stoga zar ne mislite da je vrijeme da većina koja se obazire samo na sebe reagira drugačije kad vas netko pita pomoć? Pa da mu možda pomognete, jer ruka ruku mije, i sve se vraća sve se plaća.
I možda nećete odmah vidit da se dobro dobrim vraća, ali materijalne stvari su potrošne i protočne, dolaze i odlaze i ne treba se vezati za njih kao za duhovne stvari koje su uvijek tu.

Ponavljam opet da ovim putem samo kritiziram način na koji se VIP promovira, a ne prozivam ih zbog njihove iskvarene manipulacije, jer većina ljudi je isto takva.
Samo vam želim reći da se potpomažete. Neće svi poslušat moj savjet, možda će neki skrenit pogled na neki drugi blog koji će im malo manje okupirat savjest (iako vidim da je većina bloggera koje čitam savjesna), i ako slučajno naiđete na takvog primjerka nakon što se poslušali savjet, nemojte misliti da iznimka potvrđuje pravilo.

Nismo svi takvi.

Lara R., 16 god., učenica I. razreda gimnazije

| 18:34 | Komentari (5) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>