Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Kamenita vrata

Pozdrav.

Evo me nakon dužeg vremena. Nisam mogao prije pisati zbog nekih privatnih stvari. No evo me spreman za novi post.

Prije nego kaj krenem, želim svima vama sretnu i uspješnu novu godinu.

Već se neko vrijeme spremam pisati ovaj post al uvijek me nekaj spriječi il nemam dost vremena za napisati ga.
(foto: Kamenita ulica i Kamenita vrata , Ivan Brnčić,)
Kak i naslov veli, pisal bum o Kamenitim vratima. Znam da ima dosta članaka o njima al eto, budem i ja pokoju napisao s tim da je meni cilj ovog teksta odgovorit na jedno pitanje koje si neki postavljaju. Kada su počeli postavljat pločice zahvalnice.

Krenimo redom.
Kamenita vrata su jedan od najprepoznatljivijih i najslikanijih motiva Zagreba.
Do njih možete doći Radićevom ulicom koja vodi od Trga bana Jelačića.
Prvi se put spominju 1429.g iako mnogi zagrebački kroničari pretpostavljaju da su se sagradila još u 13.st jer se 1266. spominju dvoja gradska vrata.
Veliki požar 31.5.1731. je zahvatio i Kamenita vrata koja su izgorila kao i većina kuća. No, pregledavanjem zgarišta ljudi su iz pepela izvukli sliku Majke Božje čitavu i neoštećenu. Odmah su ljudi to prozvali čudom. Udovica Moldar je dala novce da se izgradi oltar na kojem će se postavit slika. Slika Majke Božje je jedna od najstarijih slika koje posjeduje grad, veličina slike je 57x47cm, na 200. godišnjicu 13.5.1931. okrunjena je krunom od zlata i dragulja. 1929.g stručnjaci su sliku dali analizirati te su utvrdili da je slika zaista bila zahvaćena plamenom, a nije izgorila iako je bila od zapaljivog materijala. 31.5.1991. na 260. obljetnicu, Franjo Kuharić je proglasio Majku Božju od Kamenitih vrata zaštitnicom grada. Od 1999. se 31.5. vodi kao Dan grada Zagreba.

(Slika Majke Božje od kamenitih vrata, foto : Ivan Brnčić,)


Željezna barokna ograda koja je ures i napravljena da čuva sliku je napravljena 1778. i djelo je majstora Ivana Korata.
(Ograda djelo Ivana Korata iz 1778., foto: Ivan Brnčić,)

Na zapadnom pročelju Kamenitih vrata stoji kip Dore Krupićeve, lik iz Šenoinog romana "Zlatarevo zlato". Kip je napravio Ivo Kerdić 1929.g.

Od 31.5.1731.g ljudi se dolaze moliti pred oltarom Majke Božje te ju traže pomoć kak bi njih ili njihove najbliže čuvala od bolesti, nesreća i sl. Pa i danas ljudi dolaze zapalit svijeću i pomolit se.
Malo sam bio istraživao kad se pojavila prva pločica-zahvalnica, ali je bilo teško doć do točnijeg datuma pa i godine. Pitao sam časne kaj rade u Kamenitim vrtaima, u katedrali, u župi Sv. Marka gdje spadaju Kamenita vrata - i nitko nema ništa zapisano o postavljanju pločica. Pa sam se dosjetio jednog načina kako bi otprilike odredili njihovo postavljanje. Otišao sam u Muzej grada Zagreba gdje je Slavko Šterk koji vodi fototeku pomogao tako da mi je dao da pregledam slike Kamenitih vrata. Na slici iz 1928. nije bilo niti jedne pločice ali je bilo ostavljenih slika i krunica. Na prvoj slici nakon ove godine, iz 1935.g se već vide postavljene pločice. Zadnje pločice su postavljene 1975.g.
(Svijeće za molitvu, foto: Ivan Brnčić,)

(Pločice-zahvalnice, foto: Ivan Brnčić,)

U Kamenitim vratima stoji i kip Sv. Antuna koji se sprema kada časne završe sa radnim vremenom pa neki pomisle da je ukraden.
(Kip Sv. Antuna, foto: Ivan Brnčić,)

Inače, današnji oblik Kamenita vrata su dobila 1760.g kao kaj se more videti iznad ulaza.
(Godina iznad ulaza, foto: Ivan Brnčić,)

U kuli Kamenitih stoluje i Družba "Braće hrvatskog zmaja".

Evo, to je bilo to. Nadam se da sam barem malo dao korisne informacije i da je bilo zanimjivo pročitat post. Ukoliko imate novih informacija vezano za ovaj post, slobodno pošaljite na mail koji stoji na ljevoj strani.

Kaj velite (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom