Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
blog mi je strava
ako hočete se nasmijat idite na viceve.net
ako hočete iči na forum i skinuti dizajne registrirajte se naiceproductions
odgovarajte i radite ankete i radite testove znanja naankete.eu
igrajte multiplear igru na travian.com.hr
TRAŽILICA
Tko če se dopisivat sa mnom?MSN mi je - rista13@hotmail.com.Najviše koristim mr112.kralj@gmail.com - to mi nije msn nego samo email
ko ima face nek mi se javi na e mail mr112.kralj@gmail.com
I dvadeset godina kasnije, živi su isti, ali su zombiji evoluirali. Oni sada razmišljaju, komuniciraju i kreću u organiziranu akciju.
Redatelj Romero se u jeci nastavaka i ponovo 'iskopanog' horor žanra vratio na scenu s prvim od gomile najavljenih filmova za koje su sada velika studija odlučila iskeširati gomile para. Kako se tata-zombi snalazi sa šuškom u ruci kada ne mora baratati s gomilom usmrđenog pilećeg mesa koje je te 1968. glumilo ljudsko na snimanju 'Noći živih mrtvaca' – cijeli svijet ima priliku vidjeti u ovom filmu. 1968. dvadesetosmogodišnji je Romero bio redatelj, snimatelj, montažer, glumio je manju ulogu reportera, 'Noć..' je ušla u anale američkog filmaštva i američki National Film Registry u koji se godišnje uvršta oko 25 filmova zbog svoje kulturne, povijesne ili estetske važnosti.
U najnovijem nastavku dosadašnje trilogije mrtvih, Romerova je vizija zemlje poprilično autistična i apokaliptična. Svijet kakav sada postoji zadržao se samo u sjećanjima nekih stanovnika napuštenog grada. Slika realnosti crna je i miriše na katastrofu. Na meniju je opet borba između njih – 'zombija' i nas 'živih' s time da prostranstvo zemaljsko pripada 'njima', a 'mi' smo se skrili u opasano gradsko središte, gotovo potpuno bez struje, u kojem se u samome centru ističe neboder Fiddler's Green, posljednji simbol vladajuće mafije kojeg kontrolira bezobzirni i sebični Kaufman (Hopper).
Pod visokom zgradurinom skupilo se šareno društvance. Ima tu narodnih vođa koji zovu na pobunu, nije slučajno da glavni među njima, pomalo klišeizirano, govori irskim naglaskom. U mraku 'donjega grada' vucara se i grupica 'nas' bitnih za radnju filma – Riley (Baker) koji se brine o gradskoj opskrbi i njegov podređeni - Cholo (Leguziamo). Obojica imaju svoje želje – Riley želi na sjever gdje je sloboda i nema nikoga, a Cholo bi radije malo luksuza u svoj mizerni, kmetovski život – želi stan u Fiddler's Greenu. Na raspolaganju im je i oklopni kamion, Dead Reckoning, vrlo bitan za dio filma u kojem se 'živi' sreću sa 'zombijima'.
Kako Cholu ne uspijeva za rukom 'izmusti' stan od Kaufmana, otima Dead Reckoning i 'spuca' mu milijunsku ucjenu. Zaplet kreće kada Kaufman pošalje Rileya na njega da mu otme moćno skrovište, no pozitivcu poput Rileya, kojem se pridružuje i prostitutka Slack (Argento) i vjerni prijatelj Charlie (Joy), bitna je i stavka u kojoj spašava gradske bijednike od sve organiziranije, pametnije, opasnije i sve brojnije zombi nacije koja gotvo nezaustavljivo prodire u grad. Mrkla je mračina, a oni su posvuda.
Zombiji su oduvijek Romeru služili za personificiranje sociološke i političke klime. Iz gornjeg vam je dijela teksta jasno da su se u odnosu na vrijeme prije dva desetljeća – otkotrljale nizbrdo. I to je u filmu jasno iskazano putem nekih ne pretjerano promučurnih simbola o kojma vam nećemo previše da ne pokvarimo užitak gledanja. Sama priča prosta je i u maniri najdeafault scenarija horor žanra, a ono što nije bilo nimalo upitno, čak i prije nego se film počeo snimati, su sami zombiji. Mesa, mesa, mesa, krvi, krvi, krvi, glad, čupanje, žderanje, šmljac, mljac, slurp, srk..... još, još, još... Romero se nije libio dati svojim miljenicima puno prostora, koji gram inteligencije više, a samim tim i malčice pomaknuti priču sa standardnih hodajućih mrtvaca.
Posada je filma sve u jedan glas graknula 'da' kada je došlo do pitanja biti ili ne biti u 'Zemlji mrtvaca'. Ništa čudno, Romero uživa priličan kultni status u filmaškom svijetu tj. njegovoj horor polutki. No, istaknuo je redatelj da je ovo gotovo prvi put u karijeri mu da je imao priliku sam izabrati glumačku postavu. Nitko se bunio nije, kao što već rekosmo. zombiji
Savršena večer mladoga bračnoga para kreće nizbrdo sa posjetom misteriozne osobe koja im pred vrata stana ostavlja veliki drveni kovčeg naslovljen na Jamiea. Odmah otvaraju kutiju i u unutrašnjosti nalaze klasičnu lutku za trbuhozborenje sa kojom se počnu sprdati. Jamie uskoro odlazi van stana po hranu, a njegova žena naprasno saznaje da je sa lutkom došlo i nešto mnogo groznije. Fast forward, radnja se seli u mali skoro pa napušteni gradić u kojemu je počela legenda o crnoj sudbini trbuhozborkinje Mary Shaw i njene poveće “lutkaste” obitelji.
pogled kroz film
Od ekipe hit serijala Saw, dolazi ovaj horror film koji uspješno utjelovljuje dobru pozadinsku priču upakiranu u atmosferu starijih horror filmova. Jest da čim su lutke u igri, cjelokupni osjećaj uz gledanje mora biti malo creepy (stare porculanske lutke nikoga ne ostavljaju ravnodušnim), ali gledajući film mogu se primjetiti nastojanja redatelja Jamesa Wana i njegove ekipe da gledatelju pružaju, u novijim filmovima često zanemarenu varijablu - atmosferu. Nažalost, dok svi filmski setovi izgledaju savršeni, scenarij je pomalo razvučen i u velikom dijelu utječe na to da se ne iskorištava potpuni potencijal inicijalne ideje.
Za “Dead Silence” se zasigurno može reći da je dosta dobar noviji horror film, ali iskreno dok recimo nisam ni primjećivao neke veće mane, nisam ostao nešto previše fasciniran. Osim spomenute razvučenosti scenarija, mislim da je veliki problem u tome što se dinamika tek počinje poboljšavati u zadnjoj trećini filma, dok do tog trena imamo samo realno očekivane tipične scene sa na trenutke “oživjelim” lutkom i duhom njegove mamice.
Modus operandi riješavanja nečijih života je vrlo zanimljiv i uz mala CGI kašljucanja ipak izgleda dobro. Tipičan primjer “završne” akcije je prikazan na slijedećoj slici - makar na filmu djeluje ipak malo bolje nego na ovom screenshotu.
Za očekivati od Saw ekipe, kraj filma nudi twist, ali to mi je najslabiji dio filma, makar je ideja solidna sve je objašnjeno malo prebrzo i ne djeluje mi toliko uvjerljivo kako je trebalo ispasti. Pogledao sam i alternativni kraj filmu, drago mi je definitivno da su se odlučili na ovaj koji se može naći u završnoj verziji filma.
Sve u svemu, da apsolviramo stvari: film ima poseban štimung koji ga pozitivno distancira od trenutnog obrasca modernijih horror filmova. Da su bar malo poboljšali scenarij i modificirali tipične “doll horror” situacije “Dead Silence” bi ispao mnogo bolji, makar je i ovako sasvim solidan dodatak žanru.