Ako ti je stvarnost crno bijela, kupi crvene hlaće, ako i dalje ne razlikuješ nijanse posudi navedene hlaće, no ako te doživljaj stvarnosti i dalje vodi u dualizam zaigraj kolo šamanovo! U vrtnji izgubi pojam lijevog i desnog, tresni na livadu i ugledat ćeš dugu, nuditeljicu zlata kako ukrašava nebo. I kao što prstenovi krase Saturn, kao što šarenica krasi oko, poput feniksova izgaranja nova perspektiva se stvara. Pronašao je viziju u pljesnivoj konzervi, šaman industrijskog doba stvara hipnotički ritam na tipkovnici svog PC, sa nanotechno implantatima dobiva šamanske kosti iniciran je u duhovnog vođu raspadajućeg društva Kantomato ko cukar obistinjen, u kockoformensu zadviljuje publiku ludoglasnu, što išće prekomjerne uzvkomisli, ideja tvarnih, koje ne troše benzu, već se voze na spleen, Bodlera i Verlena poput svježih pariških muzafrajli! Naime, sve je počelo kada je.... Jednom davno Anunaki zasviro sirtaki! Pa se pogledo u ogledalo i reko "Uh što sam plav! Daj mi sunca da preplanem, masline i smokve da trbuh mi ne prestane, zahvaljivati na mojoj božanskoj intervenciji u mikrokozmos moga bića, budući sam kreator i kao takav imam pravo draži mediteranskih nimfa okusiti i pitati ih, ej mala osim što se ljubiš dobro, jel znaš ispeć ribe!?" Metasmisao VI Metasmisao V Metasmisao IV Metasmisao III Metasmisao II Metasmisao I |
Dok je more pričalo o ribama, ribari su ih koristili, dok je more bilo inertno, pomorci su ga prelazili, dok je more gutalo mornare, ovi su se utapali. I žene im prokleše more, ali ipak potmstvo je i dalje dokazivalo svoju hrabrost izazivajući ga na lađama, što ruzinavijim to snažnijim, što neobuzdanijim to bliže ideji nadčovjeka koji ne mari za zakone prirode, već nastoji aktualizirati svoju misao, poput maga što kretnjom tijela i izgovorenim činima u trenu stvarnost mijenja |
Malo o mom viđenju filma Prometej. Mnogi radnju Prometheusa ne povezuju baš sa starogrčkim mitskim titanom, već sa sumerskim mitološkim bićima (bogovima) Anunakijima. Oni su prema teoriji Zecharie Sitchina stvorili ljudsku rasu, manipulacijom svoje i majmunske DNK, kako bi imali robove za kopanje zlata. No taj dio više nije važan, važan je dio sumerskog mita koji govori da su bogovi prilikom stvaranja svijeta, , morali pobijediti staro božanstvo Tiamat. Ona je neka vrsta divovske vodene zmije i u to vrijeme još nema kopna u, recimo svemiru, već je sve voda. Na scenu tada stupa Marduk i ubija Tiamat. Od njezina tijela gradi svijet, kopno, planet zemlju, tako nastaje naša svemirska lopta. Zli bog je materija, a dobri bog daje formu. Takvo tumačenje svijeta će biti prisutno kroz ljudsku povijest gdje se tvrdi da smo tim više produhovljeni što se odmičemo od materijalnih stvari, a počinjemo se baviti apstraktnim formalnim razmišljanjem. (Sama riječ produhovljen je dovoljan indikator). Iz toga otpora spram materije će se razviti i isposnički ekstremizam ranih krščana, ali i Platonova filozofija, koja iako cijeni ideje više od svega, ljubav prema lijepom i tijelu i materiji vidi kao jedan od pet koraka do konačne spoznaje. Drugim riječima ,filozofija čija je konačna svrha ideja, ne odbacuje materiju. Također vidimo da i materijalistički filozofi poput sofista, analitičara više cijene formu, logički posložen argument, nego to kako on korespondira sa stvarnim stanjem stvari ili može li te jeli uopće potrebno dati odgovor na pitanje esencije.. O navedenom sam mislio napisati cijeli tekst, ali me film Prometheus usmjerio prema drugoj strani. Naime, u filmu imamo inžinjere bodibildere (čijim žrtvovanjem nastaju ljudi - barem se tako čini), a oni bi bili kao dobri bogovi Anunakiji i zle bogove Aliene, koji su poput Tiamat reptili i od čije materije nastaje naš svijet. Kako to? Pa bodibilder što se žrtvuje na početku pije istu crnu smjesu od koje nastaju Alieni. Navedena smjesa mu razara DNK i ponovno u vodi se kreira nova DNK čime se stvaraju nova bića, odnosno stvara se cijeli eko sustav na zemlji. Nakon toga bilderi svojim plemenitim umovima uronjenim u silogizme i apstraktne ideje usmjeravaju razvoj civilizacija i kultura. Dakle Alien je materija od koje nastaje svijet, a inženjer daje forma. (No možda nas je Ridley Scott htio zafrknut, pa pokazuje kako Alien crnilo ubija inžinjera od čijeg leša nastaje svijet. Onda ispada da mi živimo u zlom svijetu u kojem vladaju Alieni. Neka vrsta gnostičke interpretacije filma, ali vratimo se na moju osnovnu misao). No kako bi bili pravi umjetnici forme, moraju materiju imati podčinjenu (Tiamat mora biti poražena kako bi se komadima njena tijela ispunjavala Mardukova ideja) u suprotnom Alien (Tiamat) nezadrživo uništava sve pred sobom, budući je Alienu (Tiamat) sve što je formalno i apstraktno strano i motivira ga jedino glad. Čak nije motivacija niti neka volja za moć, za dominacijom, nego je motivacija najobičnije žderanje, dok se sve ne pojede. Poput Tiamat, tijelo Aliena je nužno za uređenu kreaciju, ali dok nije pod kontrolom višeg bića, vodi razaranju, a ne stvaranju. Najobičnija entropija. Eto, sad kada sam riješio Sumerane, ajmo malo na Grke. Prometej je jedan od dvojice titana što su slobodno hodali po zemlji, nakon što su ostali poraženi, i bačeni u Tartar. Slobodan skupa s Atenom stvara ljude, a kao materiju koristi blato. No kao pripadnik poražene strane (titana, iako se nije borio u ratu protiv olimpijanaca) stalno je zafrkavao Zeusa. Primjerice žrtvu mu puni kostima, dok ljudima daje meso. Te iz svog prkosa prema vladaru ljudima daje vatru što je konačno razbjesnilo Zeusa te ovaj Prometeja vezuje na Kavkaz i šalje mu orla da mu kljuca jetru svaki dan. OK, sad kad smo riješili mit, da li to znači da je onaj bilder na početku filma neki pobunjenik protiv vlasti, da nad tim inžinjerima titanima vlada netko drugi i da ljudima daje inteligenciju (vatru) kako bi oni svrgnuli zlog tiranina (Zeusa)? Ili, budući da Prometeja sa kavkaza spašava Heraklo polu bog, polu čovjek, znači li to da će nam nakon par nastavaka Prometheusa postati jasno da je misija mlade arehologinje kao pripadnice polubožanske rase ljudi izbaviti nesretne titane Prometeje iz ralja materijalističkog zlog boga Zeusa (Aliena). Dakle filmski Prometej pije krv bogova (crnu mast) i time su ljudi kombinacija titana, olimpijanaca (aliena!!!???) i lemura. Ubojita kombinacija koja će vratiti balans svemiru kao Anakin Skywalker. (Opet zalazak u gnostičko tumačenje filma, zli bog vlada) Ili je on odmetnuti Titan koji nije htio se spojiti sa mašinama (budući da inžinjer na početku filma nema bionički skelet (ne to nije odjelo) poput inžinjera na kraju filma). Ovaj dio teksta ima otvorenih pitanja poput samog filma. I kako bi zaključili, vratimo se još malo na odnos između materije i forme, čega se donekle dotiče i film budući je glavna protagonistica vjernica, dok je antagonist (robot David) bezosjećajni materijalist (u pravom smislu ateist, a ne onaj križarski Dawkinsovski fundamentalist). Upravo nam prvo navedeni mit o Marduku i Tiamat ukazuje koliko ljudi zapravo preziru materiju, iako shvaćaju njezinu nužnost za svoje postojanje, također su dojma da ako žele prestati biti nešto suviše ljudsko, moraju se odvojiti od naredbi materije, njezina determinizma (zakonitosti) i svojim idejama je usmjeravati. Popunjavati svoje zamišljene forme njome i time postaju kreatori, nešto poput boga. Ipak, ideje se ne mogu samo mišlju manifestirati, već za njihovo ostvarenje mora se koristiti "prljavu" zemlja (materija). Naime da Marduk nije imao ideju svijeta Tiamat bi ostala leš što bi se usmrdio. Svemir bi tada postao neka vrsta septičke jame, a da Prometej (i Atena) nisu imali ideju ljudi, mi bi ostali samo blato. Nekako me sve napisano vodi na zaključak "ništa nije samo po sebi, već je u odnosima", što nam želi reći kako je potrebno svijet promatrati holistički, a ne specijalistički i tada saznajemo potpunu istinu. |
< | listopad, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |