Whisky bar

MIIj.jpg To see a world in a grain of sand And a heaven in a wild flower, Hold infinity in the palm of your hand And eternity in an hour. William Blake (1757-1827)

26.10.2012., petak

Metasmisao VII

Ako ti je stvarnost crno bijela, kupi crvene hlaće,
ako i dalje ne razlikuješ nijanse posudi navedene hlaće,
no ako te doživljaj stvarnosti i dalje vodi u dualizam zaigraj kolo šamanovo!

U vrtnji izgubi pojam lijevog i desnog,
tresni na livadu i ugledat ćeš dugu,
nuditeljicu zlata kako ukrašava nebo.

I kao što prstenovi krase Saturn,
kao što šarenica krasi oko,
poput feniksova izgaranja nova perspektiva se stvara.

Pronašao je viziju u pljesnivoj konzervi,
šaman industrijskog doba
stvara hipnotički ritam na tipkovnici svog PC,
sa nanotechno implantatima dobiva šamanske kosti
iniciran je u duhovnog vođu raspadajućeg društva

Kantomato ko cukar obistinjen, u kockoformensu zadviljuje publiku ludoglasnu,
što išće prekomjerne uzvkomisli, ideja tvarnih, koje ne troše benzu,
već se voze na spleen, Bodlera i Verlena
poput svježih pariških muzafrajli!

Naime, sve je počelo kada je....
Jednom davno Anunaki zasviro sirtaki!
Pa se pogledo u ogledalo i reko

"Uh što sam plav!
Daj mi sunca da preplanem,
masline i smokve da trbuh mi ne prestane,
zahvaljivati na mojoj božanskoj intervenciji u mikrokozmos moga bića,
budući sam kreator i kao takav imam pravo
draži mediteranskih nimfa okusiti
i pitati ih,
ej mala osim što se ljubiš dobro, jel znaš ispeć ribe!?"



Metasmisao VI

Metasmisao V

Metasmisao IV

Metasmisao III

Metasmisao II

Metasmisao I


- 15:58 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

14.10.2012., nedjelja

Još jedna pjesma o moru

Dok je more pričalo o ribama, ribari su ih koristili,
dok je more bilo inertno, pomorci su ga prelazili,
dok je more gutalo mornare, ovi su se utapali.

I žene im prokleše more,
ali ipak potmstvo je i dalje dokazivalo svoju hrabrost
izazivajući ga na lađama,

što ruzinavijim to snažnijim,
što neobuzdanijim to bliže ideji nadčovjeka
koji ne mari za zakone prirode,
već nastoji aktualizirati svoju misao, poput maga
što kretnjom tijela i izgovorenim činima
u trenu stvarnost mijenja


- 16:38 - Komentari (0) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

03.10.2012., srijeda

Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus

Malo o mom viđenju filma Prometej.
Mnogi radnju Prometheusa ne povezuju baš sa starogrčkim mitskim titanom, već sa sumerskim mitološkim bićima (bogovima) Anunakijima.
Oni su prema teoriji Zecharie Sitchina stvorili ljudsku rasu, manipulacijom svoje i majmunske DNK, kako bi imali robove za kopanje zlata.
No taj dio više nije važan, važan je dio sumerskog mita koji govori da su bogovi prilikom stvaranja svijeta, , morali pobijediti staro božanstvo Tiamat. Ona je neka vrsta divovske vodene zmije i u to vrijeme još nema kopna u, recimo svemiru, već je sve voda.
Na scenu tada stupa Marduk i ubija Tiamat. Od njezina tijela gradi svijet, kopno, planet zemlju, tako nastaje naša svemirska lopta.

Zli bog je materija, a dobri bog daje formu. Takvo tumačenje svijeta će biti prisutno kroz ljudsku povijest gdje se tvrdi da smo tim više produhovljeni što se odmičemo od materijalnih stvari, a počinjemo se baviti apstraktnim formalnim razmišljanjem.
(Sama riječ produhovljen je dovoljan indikator).
Iz toga otpora spram materije će se razviti i isposnički ekstremizam ranih krščana, ali i Platonova filozofija, koja iako cijeni ideje više od svega, ljubav prema lijepom i tijelu i materiji vidi kao jedan od pet koraka do konačne spoznaje. Drugim riječima ,filozofija čija je konačna svrha ideja, ne odbacuje materiju.
Također vidimo da i materijalistički filozofi poput sofista, analitičara više cijene formu, logički posložen argument, nego to kako on korespondira sa stvarnim stanjem stvari ili može li te jeli uopće potrebno dati odgovor na pitanje esencije..

O navedenom sam mislio napisati cijeli tekst, ali me film Prometheus usmjerio prema drugoj strani.
Naime, u filmu imamo inžinjere bodibildere (čijim žrtvovanjem nastaju ljudi - barem se tako čini), a oni bi bili kao dobri bogovi Anunakiji i zle bogove Aliene, koji su poput Tiamat reptili i od čije materije nastaje naš svijet.
Kako to?
Pa bodibilder što se žrtvuje na početku pije istu crnu smjesu od koje nastaju Alieni. Navedena smjesa mu razara DNK i ponovno u vodi se kreira nova DNK čime se stvaraju nova bića, odnosno stvara se cijeli eko sustav na zemlji.
Nakon toga bilderi svojim plemenitim umovima uronjenim u silogizme i apstraktne ideje usmjeravaju razvoj civilizacija i kultura.
Dakle Alien je materija od koje nastaje svijet, a inženjer daje forma.
(No možda nas je Ridley Scott htio zafrknut, pa pokazuje kako Alien crnilo ubija inžinjera od čijeg leša nastaje svijet. Onda ispada da mi živimo u zlom svijetu u kojem vladaju Alieni. Neka vrsta gnostičke interpretacije filma, ali vratimo se na moju osnovnu misao).

No kako bi bili pravi umjetnici forme, moraju materiju imati podčinjenu (Tiamat mora biti poražena kako bi se komadima njena tijela ispunjavala Mardukova ideja) u suprotnom Alien (Tiamat) nezadrživo uništava sve pred sobom, budući je Alienu (Tiamat) sve što je formalno i apstraktno strano i motivira ga jedino glad.
Čak nije motivacija niti neka volja za moć, za dominacijom, nego je motivacija najobičnije žderanje, dok se sve ne pojede.
Poput Tiamat, tijelo Aliena je nužno za uređenu kreaciju, ali dok nije pod kontrolom višeg bića, vodi razaranju, a ne stvaranju. Najobičnija entropija.

Eto, sad kada sam riješio Sumerane, ajmo malo na Grke.
Prometej je jedan od dvojice titana što su slobodno hodali po zemlji, nakon što su ostali poraženi, i bačeni u Tartar.
Slobodan skupa s Atenom stvara ljude, a kao materiju koristi blato. No kao pripadnik poražene strane (titana, iako se nije borio u ratu protiv olimpijanaca) stalno je zafrkavao Zeusa. Primjerice žrtvu mu puni kostima, dok ljudima daje meso.
Te iz svog prkosa prema vladaru ljudima daje vatru što je konačno razbjesnilo Zeusa te ovaj Prometeja vezuje na Kavkaz i šalje mu orla da mu kljuca jetru svaki dan.
OK, sad kad smo riješili mit, da li to znači da je onaj bilder na početku filma neki pobunjenik protiv vlasti, da nad tim inžinjerima titanima vlada netko drugi i da ljudima daje inteligenciju (vatru) kako bi oni svrgnuli zlog tiranina (Zeusa)?
Ili, budući da Prometeja sa kavkaza spašava Heraklo polu bog, polu čovjek, znači li to da će nam nakon par nastavaka Prometheusa postati jasno da je misija mlade arehologinje kao pripadnice polubožanske rase ljudi izbaviti nesretne titane Prometeje iz ralja materijalističkog zlog boga Zeusa (Aliena).
Dakle filmski Prometej pije krv bogova (crnu mast) i time su
ljudi kombinacija titana, olimpijanaca (aliena!!!???) i lemura. Ubojita kombinacija koja će vratiti balans svemiru kao Anakin Skywalker. (Opet zalazak u gnostičko tumačenje filma, zli bog vlada)
Ili je on odmetnuti Titan koji nije htio se spojiti sa mašinama (budući da inžinjer na početku filma nema bionički skelet (ne to nije odjelo) poput inžinjera na kraju filma).
Ovaj dio teksta ima otvorenih pitanja poput samog filma.

I kako bi zaključili, vratimo se još malo na odnos između materije i forme, čega se donekle dotiče i film budući je glavna protagonistica vjernica, dok je antagonist (robot David) bezosjećajni materijalist (u pravom smislu ateist, a ne onaj križarski Dawkinsovski fundamentalist).
Upravo nam prvo navedeni mit o Marduku i Tiamat ukazuje koliko ljudi zapravo preziru materiju, iako shvaćaju njezinu nužnost za svoje postojanje, također su dojma da ako žele prestati biti nešto suviše ljudsko, moraju se odvojiti od naredbi materije, njezina determinizma (zakonitosti) i svojim idejama je usmjeravati.
Popunjavati svoje zamišljene forme njome i time postaju kreatori, nešto poput boga. Ipak, ideje se ne mogu samo mišlju manifestirati, već za njihovo ostvarenje mora se koristiti "prljavu" zemlja
(materija).
Naime da Marduk nije imao ideju svijeta Tiamat bi ostala leš što bi se usmrdio. Svemir bi tada postao neka vrsta septičke jame, a da Prometej (i Atena) nisu imali ideju ljudi, mi bi ostali samo blato.
Nekako me sve napisano vodi na zaključak
"ništa nije samo po sebi, već je u odnosima", što nam želi reći kako je potrebno svijet promatrati holistički, a ne specijalistički i tada saznajemo potpunu istinu.
- 11:09 - Komentari (3) - Isprintaj - # prijavi hr.digg

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< listopad, 2012 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Komentari On/Off

Opis bloga

Priče, pjesme, filozofski i rock and roll eseji.



Linkovi

o meni

Ime: Marin Tomić

Sviram u grupi: Gerila, Družba bijesnih lisica

Svirao: Ventil inc., Eksplozija, Mario Furka & Štićenici, OŠ Sulud III


Moji romani

Cyber Joint

John Buddha, vječno putovanje heroja




Potpuni opis stanja svemira podrazumjeva smjesu (superpoziciju) svih mogućih njegovih stanja......Jednostavno govoreći, u modelu mnogo svjetova, ako se nešto može dogoditi, onda će se i dogoditi, a najbolje uporište ima u činjenici da svjesni život postoji životom svakog čovjeka.

(Werner Heisenberg, Promjene u osnovama prirodne znanosti...Kruzak, Zagreb, 1998. str 136)






"Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. - Nego uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti." Na to mu guja pade ponovno oko vrata i lizaše mu ranu.

(Friedrich Nietzsche, Tako je govorio Zaratustra, Grafos, Beograd, 1987. str 70)



Osnovni alat za manipulaciju sa stvarnošću su riječi. Ako možete kontrolirati značenje riječi, onda možete kontrolirati ljude koji moraju koristiti riječi. (Philip K. Dick)





Svaki dio materije može biti shvaćen kao vrt pun biljaka i kao ribnjak pun riba . Ali svaka grančica biljke , svaki ud životinje , svaka kapljica njihovih sokova još je jedan takav vrt ili jedan takav ribnjak.
(Gottfried Wilhelm Leibniz , izabrani filozofski spisi , Monadologija ,Naprijed , 1980. Zagreb , str 272)








"Središte" je, dakle, područje svetoga u pravom smislu riječi, područje apsolutne stvarnosti.Isto tako, svi ostali simboli apsolutne stvarnosti (Drvo života i Drvo besmrtnosti, Vrelo mladosti itd.) također se nalaze u nekom središtu. Put koji vodi do središta je težak put (durohana) i to se potvrđuje na svim razinama stvarnosti: tegobno obilaženje oko hrama, hodočašće na sveta mjesta, herojski pohodi puni opasnosti u potrazi za Zlatnim runom, Zlatnim jabukama, Travom života itd., lutanja labirintom, teškoće onoga koji traži put do samoga sebe, do "središta" svoga bića itd. Staza je strma, zasjana opasnostima, jer ona je zapravo ritual prelaska iz profanog u sveto, iz kratkotrajnog i iluzornog u realnost i vječnost, iz smrti u život, od čovjeka k božanstvu.
(Mircea Eliade, Mit o vječnom povratku, Jesenski i Turk, Zagreb, 2007., str 32)







"Razdvajanjem magijskog i logičkog uma čovjek je izgubio svoju iskonsku prirodu i zauvijek prekinuo sklad čovjeka sa samim sobom i sa svemirom." (Ernesto Sabato, Prije kraja - Sjećanja, VBZ, 2006. Zagreb, str 100)





ARHIVA


FILOZOFIJA
Stvarnost i iluzija:
*Melancholia i Tristanov akord
*Točka omega i teorija kaosa
*Tko je Antikrist? (gnosticizam i paranoja u filmu Antichrist Larsa Von Triera)
*Tiamat vs Marduk – materija vs forma u filmu Prometheus
*Obrnuta uzročnost
*Paralelni životi
*Paralelni svijetovi
*Ima li razlike između stvarnosti i iluzije
*Suprotnosti i totalitet
*Rad ili nerad?
*Fire walk with me
*Preobrazba ribice prevoditelja u Levijatana strašnog
Svijest i samosvjest:
*Smrt i samosvjest
*Samosvjesni strojevi
*I'm Not There - tko sam i što sam?
*Zen oranje
*Fontana mladosti i univerzalni um
*Utjecaj voodoo religije na rock muziku i suvremenu filozofiju (zombie argument)
*
Nastavljamo na temu zombija u filozofiji
*Filozofija i tehnološke inovacije
*Promatran sam, dakle jesam
*Zabavni park Zemlja, transhumanizam i identitet (kritika)
*IDEJA vs TIJELO
Zlo:
*Gnosticizam, fatalizam, paranoja u Izvještaju o slijepcima Ernesta Sabata
*Moralna stvarnost u filmu "Fire walk with me"
*ART & RAT – It's a Yin Yang thing
*Malleus maleficarum ili o uzvišenosti skolastike
*Zlo
*Crna kronika i dobre vijesti
*Herostrat
*Vodite ljubav a ne rat
*Empatija kao osjetilo za dobro i zlo
Sloboda volje:
*Crowley vs. Kant
*Velvet Underground i mazohizam
*Antinomija ljudskosti
*Sloboda volje i moralna odgovornost
*Automati dužnosti
POLITIKA
Utopija, antiutopija, globalizacija:
*Antiekspertizam
*Antiutopija kao dokaz slobode volje
*Ganja & beyond
*Knjiga-Cyber Joint
*Muzika kao temelj ustava i privremena autonomna zona
*Magijski i logički um Ernesta Sabata i mogućnost utopije
*Patokracija
*Prvi Papa spektakla
*Tolerancija i religije
*Luđaci
*Ideja jednakosti i žrtva
*Individualizam i socijaldarvinizam
*Antitehnološka predavanja s Liburnicona
Terorizam:
*Meki terorizam
*Meki terorizam II
*Žrtvovanja
*Napadi i posljedice 11. rujna
Teorija zavjere:
*Teorija zavjere vs. institucionalna teorija
*Bohemian grove i maškare
PRIČE
*Metaludilo
*Sun dance
*Artemesijanci
*Monumentalni dan
*Kod duhova
*Put kroz vrijeme
*Žrtva - Jesus died for somebody's sin but not mine
PJESME
*Epska pjesma John Buddha
*Tarot karte
*Tamni osvit crnog sunca
*Komet sonet
*Priroda i društvo, sile i reakcija
ROCKERICA
Antologijski albumi:
*Epizoda 1.- Jon Spencer Blues Explosion "Now I Got A Worry"
*Epizoda 2.-Ugovor s Đavlom-The Cult "Electric"
*Heroj kulture
*Rock n' roll suicide
Beyond the song
*David Lynch & Roy Orbison
*Stairway to heaven
*Rock pjesme o smrti
*Rock and roll u službi srdžbe
*Utjecaj mitologije na pjesmu «The End» grupe «The Doors»