Objasni mi to kao petogodišnjaku

ponedjeljak , 16.02.2009.

Znate onu scenu iz filma Jerry Maguire - kad Cuba Gooding kaže Tom Cruiseu - "explain it to me like I'm a five-year old"... E, pa tako se često čovjek osjeća u Americi, stalno mu nešto pojašnjavaju kao da ima 5 godina. Sve je počelo kad sam dobio ovu stipendiju za boravak u SAD-u. Prvo smo nas sedam odabranih trebali proći dvodnevni pripremni seminar gdje su nam potanko objašnjavali kako, što, gdje, zašto i čemu. Ajde, to je još i bilo korisno jer je stvarno trebalo zapisati sve tehnikalije, vizu, papire, putovanje itd... To je sve obavljeno vrlo detaljno, a dali su nam i par kila papira i brošura gdje je sve to bilo i zapisano.

Onda smo došli preko bare i prije nego što će svaki od nas sedam otići na svoje odredište diljem Amerike, sastali smo se u Kansasu sa 60ak stipendista iz ostalih zemalja (ex-YU i ex-SSSR) da bi nam priredili još jedan trodnevni pripremni seminar. Uz zabavni program koji je uključivao posjete shopping centrima, kaubojske plesove i kuglanje, objašnjavali su nam takve stvari kao što su kako koristiti bankomat, kako ispisati ček pa čak i kako pozdravljati i odnositi se prema kolegama na fakultetu. Jer kao, kad dođemo zdrmat će nas žestoki kulturni šok, iako sam se ja osjećao kao da sam došao u malo čudniju verziju američkog tinejdžerskog filma i ništa me nije toliko iznenadilo.

I sve se ja mislim, ajde, to nam ljudi moraju objašnjavat radi tog programa, ali s vremenom sam shvatio da se ovdje većina stvari objašnjava do u detalje, pa koliko god one bile očite. Recimo, prometni znakovi - kod nas imate prometni znak na kojem je označeno strelicama gdje koja traka smije skretati dok ovdje na ogromnom znaku to piše riječima "Left lane must turn left". Znak za radove na cesti umjesto simbola čovječuljka koji kopa ovdje je u obliku rečenice "Road work ahead - please slow down". A i semafori su malo drugačiji, sa rukicom.
Photobucket

Ima toga još koliko hoćeš, primjerice, u većini WC-a stoje upute kako nakon nužde treba oprati ruke, otvorite vodu, uzmete sapun, pa trljate par desetaka sekundi, isperete ruke, pa ih obrišete i možete ići dalje. Na pakiranju svih jela za mikrovalnu će vas obavezno upozoriti da prije stavljanja u mikrovalnu skinete vanjsko pakiranje. Na svakoj papirnoj čaši kave su upozorenja da je napitak vruć. A jučer sam vidio svoje omiljeno upozorenje na prozoru u stanu - otvorim ja prozor kad ono piše "Open windows can be dangerous, falling out can cause serious injury or death" Onda sam pogledao kroz prozor svog stana u prizemlju, vidio tu zastrašujuću visinu od pola metra, stresao se od straha i zahvalio se nebu na tom upozorenju. eek

Danas odem do zajedničke prostorije gdje su kompjuteri i printer, a na printeru zalijepljeno "Ako printer nije uključen u struju, neće printati". Svega mi, ne lažem. A reklame za lijekove su posebna priča. Prvo ide scena u kojoj vesela obitelj skače po livadi jer su upravo popili nekakav lijek protiv glavobolje i svijet je lijep, a onda kreće glas u pozadini koji objašnjava nuspojave - ovaj lijek može uzrokovati izljev krvi u mozak, srčani udar, migrene i neke rijetke oblike raka, javite se svom liječniku ako osjetite ijedan od ovih simptoma ili ako vam curi krv iz nosa duže od tri dana za redom... A sve to vrijeme obitelj i dalje pleše po livadi. smijeh

Uglavnom, ako želite američki mozak na par mjeseci, da se odmorite, dobrodošli ste. wave

<< Arhiva >>