Sramotne cijene parkiranja - Avenue Mall, Velesajam

nedjelja , 16.11.2008.

Ljudi, financijska kriza je u svijetu i treba paziti na svaku kunu.
Inače, u odnosu prema novcu sam negdje po sredini, nije baš da pazim na svaku kunu, ali nisam ni rastrošan. Postoje stvari na koje mi nije žao ostaviti novce bez puno razmišljanja (kao npr. knjige, razne elektroničke điđe itd...) a postoje i one druge za koje mi je muka plaćati. Jedan od troškova koji me iritiraju su troškovi parkiranja koji su, barem u Zagrebu, bezobrazno veliki. Prva zona 16 kuna/sat (maksimalno jedan sat), druga zona 8 kuna/sat (maksimalno dva sata) i treća zona nemam pojma koliko je jer je po gradu skoro ni ne viđam.

Znam, neki će reći da ne moraš baš svugdje ići autom, možeš koristiti javni prijevoz, auto i parkiranje blizu odredišta su ipak luksuz itd... Pa slažem se dijelom i s time, ali opet to ne znači da se cijenom parkiranja može guliti kožu ljudima za debilnu uslugu koja ti ne donosi nikakvu korist osim što ti netko dopušta da privremeno negdje ostaviš auto. U redu, plaćajmo parkiranje, ali nedopustivo je lihvarenje na tom "poslu" koji je toliko zahtjevan da traži iscrtavanje 3 crte i onda slijede godine ubiranja novca na tom komadiću javnog (?) prostora (ako se ne radi o garaži).

Sad dolazimo do dvije priče koje su mi ovog vikenda digle tlak. Subota - odlučim se otići na Velesajam, na Interliber, pogledati malo knjige, da vidimo ima li još novih pisaca-blogera. Dođem pred velesajam, parkiram i kao što je bilo prijašnjih godina, očekujem da će mi doći nekakav čuvar koji će naplatiti parkiranje 10 kuna neograničenog trajanja. Ali avaj, očito su na brzinu postavljeni automati za parkiranje i sada taj gušt košta 8 kuna/sat. Može se platiti i mobitelom na broj 104, koji je očito uveden samo za ovu svrhu jer su inače brojevi za plaćanje 101, 102 i 103 za sve gradske zone. I šta sad, upad na Interliber je slobodan, ali ipak šetnjica među knjigama se plaća po satu... A šta je tek s onima koji su došli na Interliber poslovno, izvan Zagreba, i moraju negdje ostaviti auto dok tamo rade cijeli dan? Znači oni moraju na kraju radnog dana ostaviti otprilike 64 kune za parkiranje.

Nedjelja - Avenue Mall. Iako ne idem često u shopping centre, otišao sam jer u Avenue Mallu i nedjeljom Konzumov dućan radi do 21 sat, pa da se kupi neke sitnice i nešto za večeru. U garaži centra je do sada parkiranje bilo besplatno prvi sat, a poslije 8 kuna/sat. To mi je do danas uvijek bilo dovoljno ako hoću obavit kupnju u Konzumu i malo prošetat i pogledat izloge. Ali nema više... Dočekao me, kao i ostale kupce veliki plakat u kojem se oglašava kako od sada nije više besplatan prvi, nego drugi sat parkiranja!!! Ajde, u redu, mogli su reć, ne damo vam više besplatan sat, tko god uđe u garažu, mora platiti... Ali ne - oni su se odlučili vrijeđati pamet posjetitelja pa na plakatu kažu otprilike: odmorite se nakon kupnje, počastite se manikurom, popijte kavu, pojedite nešto, a drugi sat vam je besplatan... U prijevodu, platite parkiranje a uz to ostavite još novca i u samom centru.

Dakle, nisu mogli reći - "Dragi kupci, shvatili smo da se veliki broj vas zadržava do sat vremena u centru i mi na tome zbog besplatnog sata parkiranja ništa ne zarađujemo. Pa da vam ne bi to tako izravno rekli, mi ćemo vam ukinuti besplatan prvi sat, a ovim plakatom ćemo to još pokušati prikazati ne kao nabijanje cijena ničemu, nego kao pogodnost za vas, a pritom ćemo se nadati da ste potpuni idioti koji će takvu priču i popušiti."

Učinak ovakve akcije su bili redovi pred naplatnim automatima u garaži a ljudi su uglavnom čekajući u redu prigovarali na ovaj potez jer su shvatili pravu namjeru i nisu popili prozirnu priču da se netko u Upravi Avenue Malla brine da se mi nakon kupnje odmorimo i ostanemo u centru dva sata umjesto jedan. Onome u Upravi centra tko je smislio ovu genijalnu ideju poručujem - serem ti se na posao i na budalu koja te zaposlila. Mene Avenue Mall neće skoro vidjeti,a prema gunđanju u redu za plaćanje nameta na parkiranje, bit će još takvih. Nedjeljnu kupnju ću obavljati u Getrou gdje je parking besplatan, a ostali shopping u nekom centru koji također ima besplatan parking.

A cijela priča me uopće ne bi iznervirala da su samo iskreno ukinuli besplatan sat, pa tko voli, nek izvoli. Ali kad me ideš zajebavat i uzimat mi novce uz prozirne priče i smatraš me budalom koja ne kuži tvoje idiotske "akcije", onda nećeš više od mene dobit ni kunu.

<< Arhiva >>