PREPORUKA
Knjiga koju sam par puta pročitao i koja doslovno uvodi revoluciju u način vrtlarstva.
Cilj mi je bio vrt uz što manje korištenja kemijskih sredstava. Cilj ostvarujem polako već drugu godinu.

RUTH STOUT, Vrt bez motike
Tajne organskog uzgoja povrća i cvijeća metodom malčiranja!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

"Kad sam jednom uzela stvari u svoje ruke, nastavila sam tako. Pomislila sam: ako obiđem okolo i nagrabim dosta materijala za stelju, pa sasvim prekrijem vrt sa 15-50 cm debelim pokrovom, korov se neće moći probiti i sunce nećepržiti zemlju. Čak i krajem lipnja, kad sijem posljednji kukuruz, i drugu repu, mrkvu itd, zemlja će zasigurno biti još uvijek meka. I bilaje. Ali, da ne brzam."

Knjiga se može nabaviti preko interneta i nije skupa oko 90kn bez poštarine. Nisam požalio taj novac.

vrt

13.03.2008., četvrtak

posijao prvi grašak

Napokon je osvanuo lijep dan te sam se odmah nakon doručka uputio u šumu da prikupim nešto kolaca. Negdje u 10 mjesecu prošle godine susjed je na jednom dijelu šume rezao kolce za vinovu lozu te one tanje ostavio da strunu. A oni su baš kao stvoreni za moje potrebe. Nasjekao sam ih rukohvat i odnio u vrt. Vratio se doma po sjekiru, sjemenke graška, rukavice, motiku itd..

U vrtu sam najprije ogradio 2 gredice (u prijašnjim postovima sam to opisivao kao sustav gredica i prolaza). Dimenzije su poveće, oko 3x1.5m. otprilike..

Uzeo sam motiku koja sa druge strane ima metalne grabljice te uredno razmaknuo sijeno u obliku jednog reda. Svo to nagrabljeno sijeno sam nagomilao na jednu stranu jarka. Trebat će kasnije. Još sam malo fino pograbio sijeno uz zemlju (sjeme se ne smije stavljati na sijeno (pogotovo ono sitno, sjemenski krumpir je vec drugo) jer kad pusti korjenje doci ce u prazan prostor među sijenom i neće se moći ukorijeniti). Tada sam uzeo sjeme graška i ravnomjerno (otprilike hehe) ga rasporedio u jarak.

Image Hosted by ImageShack.us


Prošle godine sam isto tako napravio ali sam ga odmah zagrnuo sijenom. Nije nikao iz 2 razloga:
1. miševi. Pojeli su sjeme i ostavili samo lupinu.
2. nisam sa strane jarka ogradio sijeno te je ono uslijed atmosferlija zatrpalo jarak

ove sam godine na krtičnjacima nagrabio fine rahle zemlje te sjeme graška zatrpao tankim slojem. Tek toliko da nije na izvolite raznoraznim ljubiteljima graška.
Tada sam sjekirom naoštrio grane po kojima će se grašak penjati (sorta, srednja- čudo amerike) i njih pozabadao uz jednu stranu jarka (da drže sijeno s te strane, iako ga nema puno jer je ono nagomilano na suprotnoj strani). Tu drugu stranu sam učvrstio nazubljenim grančicama koje sam neki dan pripremio.

Image Hosted by ImageShack.us


Uspio sam završiti jednu gredicu, postalo je pretoplo a i glad me spopala.
Ostalo sjeme ću na isti način zasijati. još moram napoemnuti da je onaj pokusni jarak zadovoljio očekivane uvjete, proteklih par dana najprije je puhala bura a zatim par dana padala kiša. nazubljene grančice su fenomenalno obranile jarak od zatrpavanja sijena.

Image Hosted by ImageShack.us



- 14:54 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Za sve ljubitelje vrtlarstva i prirode!

Counters
Get a Counters