Gradska Čistoća Vrgorac neće ažurirati popis platiša odvoza otpada podacima iz evidencije MUP-a – smatraju da ne odgovaraju stvarnom stanju na terenu

petak , 19.02.2016.



Na sjednici Gradskog vijeća Vrgorca od 26. listopada prošle godine, na kojoj su ravnatelji i direktori gradskih ustanova i tvrtki podnosili izvještaje o radu za 2014. godinu, predsjednik Gradskog vijeća Ante Pranić konstatirao je kako je Gradska Čistoća u navedenoj godini na temelju računa za odvoz komunalnog otpada uprihodila 937.385 kuna. Kako se odvoz otpada plaća 16 kuna po osobi, elementarnom matematikom Pranić je utvrdio da je odvoz u toj godini plaćalo 4882 ljudi. Međutim, na području Grada Vrgorca, te Općine Pojezerje, za koju Gradska Čistoća Vrgorac također prikuplja otpad, prema posljednjem popisu stanovništva živi ukupno 7491 stanovnik. Prema tome, zaključio je tada Pranić, samo dvije trećine mještana Grada Vrgorca i Općine Pojezerje plaća odvoz otpada, da bi kasnije, naknadnim provjerama, utvrdio da se otprilike radi o 1500 ljudi. Nakon što je s ovim izračunom upoznao direktora Gradske Čistoće Vjeku Grbavca, ovaj je istaknuo kako od policije ne može dobiti ažurne podatke o broju članova svih domaćinstava na području ove dvije lokalne samouprave u kojima ta gradska tvrtka prikuplja komunalni otpad. Zbog toga je predsjednik Pranić 19. studenoga 2015. godine uputio dopis Ministarstvu unutarnjih poslova kojim je zatražio poimenični popis prijavljenih građana na području Grada Vrgorca, a kada je isti stigao u Vrgorac sredinom prosinca, Pranić ga je u prisustvu gradonačelnika Rudolfa Grljušića i načelnika PP Vrgorac Genija Dropulića uručio direktoru Vjeki Grbavcu s molbom da se dosadašnja evidencija Gradske Čistoće što prije ažurira podacima MUP-a.

GRADSKA ČISTOĆA: Popis će se ažurirati u suradnji s predsjednicima Mjesnih odbora

Međutim, da od toga neće biti ništa svjedoči Odluka o neprimjenjivanju podataka MUP-a koju je Gradska Čistoća Vrgorac donijela 9. veljače. U njoj stoji da se statistički podaci iz zbirke podataka o prebivalištu i boravištu za području Grada Vrgorca, a koje je Gradskoj Čistoći dostavila Uprava za upravne i inspekcijske poslove MUP-a neće primjenjivati. Navedeno je pak da će se ažuriranje zastarjelih podataka o članovima kućanstava za obračun usluge odvoza otpada odraditi u suradnji s predsjednicima Mjesnih odbora, kao i samim vlasnicima stambenih prostora na području Grada Vrgorca. U obrazloženju ove odluke stoji slijedeće: „U svom dopisu, Ministarstvo unutarnjih poslova, Uprava za upravne i inspekcijske poslove, je istaknula da podaci vjerojatno neće odgovarati stvarnom stanju, što se je i obistinilo prilikom testnog obračuna usluge odvoza otpada. Isto tako, za stambene zgrade u kojima ima više samostalnih uporabnih cjelina, podaci su nepotpuni, budući da se sve osobe vode na istom kućnom broju, bez oznake stana ili kata tako da je nemoguće odrediti koliko ljudi živi u određenom stanu“.
Problematičnost ove odluke leži u činjenici što predsjednici Vijeća mjesnih odbora nisu ovlašteni provjeravati osobne podatke građana, a osim toga, dosadašnjim vijećima mjesnih odbora su još krajem 2014. godine istekli mandati, a novi izbori nisu održani. Sukladno tome, mjesna vlast trenutno ne postoji, pa i ne može donositi nikakve odluke kada bi i htjela.
Kako nema nikakve dileme da se svi problemi Gradske Čistoće odnose zapravo, ne toliko na Vrgorčane, koliko na one koji su fiktivno prijavljeni u Vrgorcu, Odluka o neprimjenjivanju podataka MUP-a je (p)ostala politički problem i prilika za rasprave i sukobe među političkim strankama.

ANTE PRANIĆ: Gradska Čistoća godišnje gubi između 150 i 200 tisuća kuna

Predsjednik Gradskog vijeća Ante Pranić komentirao je odluku Gradske Čistoće riječima kako zbog zastarjelog popisa Gradska Čistoća godišnje gubi između 150 i 200 tisuća kuna prihoda. Gradska Čistoća se, po Pranićevim riječima, mogla voditi evidencijom MUP-a u naplati odvoza otpada, a za posebne skupine građana s drugim boravištem, kao što su studenti, ili za socijalne slučajeve, mogla je donijeti posebne pravilnike, kao i provesti eventualne korekcije ako se za njih pokaže potreba.
- Pravilnici nisu doneseni. Zašto nisu računi poslani po službenom spisku sa mogućnosti korekcije uz predočenje službenog dokumenta ako se netko osjeća zakinutim? Traje to niz godina, prebacuje se loptica odgovornosti, a problem se podvlači pod tapet. Neki građani su u sustavu naplate, neki ne. Očito smo svi jednaki kada trebamo biti jednaki, ali neki su jednakiji kada treba izdvojiti 20 kuna mjesečno po osobi za uslugu odvoza smeća, rekao je Pranić te dodao da su se problemi s nepostojanjem kućnih brojeva unutar stambenih zgradama trebali riješiti prije deset godina, te se zapitao kada će se to i provesti i ironično zaključio da će se to dogoditi „kada na vrbi rodi grožđe“.

RADE BOBANAC: Evidencija MUP-a je jedina relevantna

U raspravu se uključio i predsjednik GO SDP-a Vrgorac i gradski vijećnik Rade Bobanac. On je istaknuo kako je Republika Hrvatska još uvijek demokratska država u kojoj je evidencija MUP-a najvažnija evidencija građana, pa ne dolazi u obzir da se evidencija platiša odvoza otpada izrađuje u dogovoru s predsjednicima mjesnih odbora i samih građana.
- Ne samo što oni nemaju ovlasti tako nešto raditi, nego je dosadašnjim Vijećima mjesnih odbora istekao mandat još prije dvije godine i oni službeno više nisu na svojim dužnostima.
Ukoliko Gradska Čistoća ne počne naplaćivati otpad sukladno evidenciji MUP-a, kao jedinom relevantnom popisu građana (MUP izdaje razne osobne dokumente na temelju tih popisa), SDP će pokrenuti sve dostupne pravne procedure da se zakon po ovom pitanju započne provoditi, u čemu ne isključujemo i podizanje kaznenih prijava. Ukoliko su problem stambene zgrade, onda je krajnji čas da se urede stambeni brojevi u njima i da se i ta prepreka, ako uopće postoji, ukloni, izjavio je Bobanac.

VJEKO GRBAVAC: Novi obračun ćemo uvesti samo ako Pranić preuzme odgovornost za eventualne reklamacije i tužbe

Odgovarajući na Pranićeve kritike, javnosti se priopćenjem obratio direktor Gradske Čistoće Vjeko Grbavac, i to, što je vrlo neuobičajeno, putem facebook stranice HDZ-a Vrgorac. U tom priopćenju, između ostaloga stoji: „Ministarstvo unutarnjih poslova, odnosno, nadležna PP Vrgorac, iako posjeduju spomenuti popis dostavljen na našu adresu od Ministarstva uprave, zatražili su, nedavno, sa nekoliko službenih dopisa od nas podatke za broj članova kućanstva na pojedinim adresama što samo potvrđuje našu tezu kako popis ne odgovara stvarnom stanju na terenu te da ga ne uvažava ni Ministarstvo unutarnjih poslova. Ono što mi po ovom pitanju možemo napraviti i što ćemo napraviti je da ćemo u suradnji s predsjednicima Mjesnih odbora korigirati popise korisnika u skoro vrijeme. Vođi inicijative, uvaženom predsjedniku Gradskog vijeća Anti Praniću, predložili smo, budući popis ne smatramo vjerodostojnim, da uz novi račun, prema popisu koji nam je dostavilo Ministarstvo uprave, ide i popratni dopis kako se novi obračun odvoza smeća radi na njegovu inicijativu te da samim time on preuzme odgovornost na mogućnost brojnih reklamacija i tužbi, ali je gospodin Pranić odbio takvu molbu“.
Kako očito u Vrgorcu postoji potpuno neslaganje političkih stranaka i Gradske Čistoće o ovom pitanju, logično je da će raspravu morati presjeći neko više državno tijelo ili autoritet, nadležan za rješavanja ovih problema, kako bi se tema plaćanja odvoza otpada konačno zatvorila.

<< Arhiva >>