Vrgorac će krajem siječnja biti domaćin sastanka šefova općina i gradova Zabiokovlja, Makarskog primorja, otoka i zapadne Hercegovine s ciljem pokretanja projekta brze ceste i tunela Ravča-Drvenik
ponedjeljak , 11.01.2016.Predsjednik Gradskog vijeća Ante Pranić pokrenuo je inicijativu povezivanja Zabiokovlja, Makarskog primorja, srednjodalmatinskih otoka i zapadne Hercegovine za stvaranje zajedničkog stava o nužnosti izgradnje tunela i brze ceste Ravča-Drvenik. Doznajemo da će u organizaciji inicijative sudjelovati i gradonačelnik Rudolf Grljušić. Cilj je okupiti sve lokalne samouprave na spomenutom području kako bi se konačno pogurao projekt koji život znači. Sastanak u Vrgorcu bi se trebao održati krajem mjeseca, a termin će s načelnicima i gradonačelnicima dogovoriti predsjednik Vijeća Pranić i gradonačelnik Grljušić. Sličan sastanak održan je u Vrgorcu još 2008. godine.
Pranić i njegova Nezavisna lista mladih o projektu su dosta govorili u predizbornoj kampanji djelujući u korist MOST-a, a koji je i sam u svome programu najavio infrastrukturne projekte povezivanja turističkih mjesta s okolicom. Kako MOST dogovara sastav Vlade s Domoljubnom koalicijom, ovo je prilika da se projekt tunela i brze ceste i realizira.
Kako navodi Ante Pranić, ovo je najznačajniji državni projekt za razvoj Zabiokovlja, južnog dijela Makarskog primorja, srednjodalmatinskih otoka i zapadne Hercegovine. Godinama je naglašavano da o realizaciji navedenog projekta ovisi budućnost ovog dijela Hrvatske i zapadne Hercegovine. Od sada su napravljane sve projektne i prostorno-planske predispozicije za konačnu realizaciju ali investicija teška oko 130 milijuna eura godinama čeka dok smo istodobno svjedoci kako se državni novac troši na neke druge projekte koji nemaju realnog pokrića. Usporedbe radi tunel sv. Ilija je koštao 325 milijuna kuna, a nije bio u cestovnim prioritetima kao što je brza cesta Ravča- Drvenik, kaže Pranić.
Karakteristike državnog projekta brze ceste Ravča (čvor na autocesti A1) – Drvenik:
1. Razvoj trajektne luke Drvenik koja postaje najkraća veza Hvratske i Europe sa Hvarom, Korčulom i Pelješćom. Razvoj trajektne luke Drvenik rasterećuje trajektnu luku Split u turističkom dijelu godine.
2. Nositelji hrvatskog turizma, srednjodalmatinski otoci Hrvar i Korčula postaju bolje i brže povezani sa ostatkom kopnom što podiže kvalitetu trenutne turističke ponude.
3. Revitalizira se istočni dio otoka Hvara, posebno općine Sućuraj i Jelsa koje u svojim postojećim prostorno planskim dokumentima mogu prihvatiti veća turistička ulaganja. Možda najveća na Jadranu po prostorno-planskim karakteristikama.
4. Revitalizira se zapadni dio poluotoka Pelješca koji stoji zanemaren zbog loše trajektne povezanosti.
5. Zabiokovlje postaje uslužni prostor (Gospodarska zona Ravča od 68 ha) području srednjodalmatinskih otoka i Makarskog primorja.
6. Najkraća veza prema moru omogućava bržu i bolju fluktuaciju stanovništva i usluga zapadne Hercegovine sa ovim dijelom Hrvatske.
7. Srednja Europa preko budućeg koridora 5C i autoceste A1 postaje na najbrži način povezana sa našim srednjeodalmatinskim otocima kao turističkim centrima Dalmacije.
8. Sve prostorno-planske dokumentacije, projekti i ocjena o potrebi procjene utjecaja na okoliš su gotovi.
9. Susjedni tunel sv. Ilija je ekonomski isplativ i održiv iako ne otvara ni približne razvojne mogućnosti kao brza cesta Ravča-Drvenik zbog trajektne luke Drvenik. Ekonomska isplativost brze ceste Ravča-Drvenik se može sagledati u višestrukom povećavanju turističkih vrijednosti Hvara, Korčule i Pelješca, ali i južnog dijela Makarskog primorja.
10. Svaka opravdana investicija u građevini pokreće indirektno najbrže gospodarstvo Hrvatske.
- Da bi upoznali novu Vladu RH kao i nadležne ministre u cilju što bržeg pokretanja izgradnje brze ceste Ravča (čvor autoceste A1) - Drvenik odlučilo smo organizirati zajednički sastanak svih zainteresiranih općina i gradova koje smatraju ovaj državni projekt značajnim za svoj budući razvoj. Zajednički sastanak će se održati u Vrgorcu krajem prvog mjeseca. Mjesta nekakvom politikantstvu nema. Riječ je o projektu stoljeća za ovaj dio Hrvatske. Zajedno sa gradonačelnikom Grljušićem dogovaram sve detalje domaćinstva (jako dobra suradnja kada su u pitanju projekti od velike važnosti). Na sutrašnjem sastanku dogovaramo sve detalje. On će kontaktirati sve načelnike zapadne Hercegovine koji smatraju ovaj projekt bitnim za svoj kraj, a ja sam jutros dobio zeleno svijetlo u preliminarnim telefonskim razgovorima sa načelnicima općina Gradac (Ivo Kostović), općine Podgora (Ante Milić), općine Sućuraj (Ivan Slavić), općine Jelsa (Nikša Peronja), grada Hvara (Rino Budrović), grada Starog Grada (Vinko Maroević). Svi su pokazali spremnost i veliku želju da zajedničkom inicijativom ukažemo budućoj Vladi i nadležnim ministarstvima na važnost ovog projekta. Ostaje nam još Korčula i Pelješac do kraja tjedna tako da u Vrgorcu krajem prvog mjeseca možemo očekivati sastanak i dolazak 15-ak gradonačelnika i načelnika po pitanju državnog projekta brze ceste Ravča-Drvenik. Mjesta politici nema, samo neka se gradi, kaže Ante Pranić.
komentiraj (0) * ispiši * #