volkov lair

subota, 17.01.2009.

Tu-22M3 ... bombarder bez premca u svijetu

Jeben bombarder kojem nema konkurenta na zapadu ... samo zahvaljujući tome šta su Rusi uklonili mogućnost nadopune goriva u zraku (koja se lako vrati ukaže li se potriba) ne smatraju se strateškim već taktičkim bombarderima ... S početka zamišljen prvenstveno za djelovanje prema Američkim nosačima i popratnoj pratnji zajedno sa Oscar-2 klasom podmornica ... Opremljen je najmočnim suspersoničnim motorima na svijetu NK-25 .. i u odnosu na priješnje inačice Tu-22 ima redizajniranu aerodinamiku i elektroniku kao i dotične močne motore ... U načelu broj regimenti Tu-22M3 u Ruskoj mornaričkoj avijaciji je pratia broj Američkih nosača aviona ...

Evo osnovnih tehničkih karakteristika
Najveća brzina Mach 2,3
Razmah krila 34,28 m raširena
23,30 m sklopljena
Površina krila 183,6 m2 (raširena)
175,8 m2 (sklopljena)
Dužina 42,4 m
Visina 11,05 m
Dolet 7000 km
Težina zrakoplova 58.000 kg
Maks. težina uzlijetanja 126.000 kg
Motor 2× Kuznetsov NK-25 turbomlazna motora






Tu-22M3 naoružan Kh-22 protubrodskom raketom


Image and video hosting by TinyPic




Tu-22M3 naoružaj modernizacijom Kh-22 (naziva Kh-32 raketama)


Image and video hosting by TinyPic


Kh-32 raketa (modernizirana Kh-22)


Image and video hosting by TinyPic

Raketa ima u završnoj fazi napada aktivno/pasivni sustav navođenja (odnosno navođenje je aktivno radarski dok meta ne uključi ometanje nakon čega se eventualno prelazi na pasivno navođenje) .. postoji više verzija rakete dometa od 300 - do zadnjih inačica 550km dometa ... raketa je na demonstracijama postigla visinu leta od 70 km i okomito se obrušila na brod-metu brzinom od MACH 6 šta dovoljno govori o njenim mogućnostima tim više ako se zna da ima bojnu glavu od jebene tone

Svaki Tu-22M3 može nosit 3 ove mrcine teške 6 tona



Unutrašnji spremnici Tu-22M3 ... revolverski spremnik Kh-15 raketa ...

Kh-15 raketa je u načelu Ruska 300km nuklearna stand-off raketa ... koja piči na visini od 40km i potom se okomito obrušava Mach-6 brzinom na metu .. a može imat više različitih načina vođenja...



Maksimalna brzina ove mrcine je Mach 2.3 dok mu je borbeni radijus 2400km a visina leta 13 km ...Najvjerovatnije će posli Tu-160 proć modernizaciju kako bi mu omogućili široki spektar navođenih oružja dok novi strateški stealh bombarder trenutno u razvoju ne počme u brojevima ulazit u sastav Ruske vojske. ....

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Trenutni broj aktivnih Tu-22M3 iznosi oko 160 dok je još 90 komada pohranjeno (konzervirano) po kojekakvim skladištima

17.01.2009. u 00:09 • 1 KomentaraPrint#

nedjelja, 23.03.2008.

Voevoda - najteži i najbolji ICBM ukratko R-36 (SATAN)

8.8 tona nosivost ... opremljene sa 10 nuklearnih bojnih glava od 550kT svaka i 40 teških mamaca te aktivnim ometačima radara i nekakvim pasivim šemama ... kasnije inačice

Planirane su još bolesnije inačice sa 9.5 tona nosivosti te kombinacijom od

-> 38 x 250 kT
-> 24 x 500 kT
-> 15-17 x 1 Mt
SALT-2 je spriječia pojavljivanje ovih monstruma kao i FOBS-a


Domet R-36M-2 sa 20Mt nuklearnom bojnom glavom šiba 16 000km


23.03.2008. u 01:24 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 05.03.2008.

56 godina nakon prvog leta još uvik izgleda moćno: Tu-95

-> 500 proizvedenih primjeraka
-> Jedini strateški bombarder sa turboprop motorima
-> najbrži avion pogonjen propelama
-> brutalan dolet i nosivost
-> Svih 64 Tu-95 trenutno aktivnih u RuAF su proizvedeni u periodu od 1980-1990
-> Od toga su 32 klomada Tu-95MS6 di svaki može nosit po 6 Kh-55 (192 nuklearke
-> I 32 Tu-95MS16 di svaki nosi po 16 Kh-55 (512 nuklearke)
-> Kh-32 Mach 5+ u završnoj fazi , 500km dometa za 1000kg bojnom glavom ;)

Sve bitno je ovdi


http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-95














05.03.2008. u 11:39 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 25.02.2008.

Počeci razvoja proturaketnog štita ..:D :D

SSSR na golemom vojno industrijskom kompleksu na obalama jezera Balkhash u Kazakstanu naziva Sary Shagan razvija prvi proturaketni sustav na svijetu.
4.3.1961 se u Sary Shagan-u odigrava povijesni trenutak kad Sovjetska Fakel
V-1000 raketa uništava balističku raketu R-12 (SS-4 NATO naziv) na visini od 25km i pri brzini većoj od 8 brzina zvuka i dometa većeg od 2000km sa konvencionalnom bojnom glavom.

Također meta, balistička raketa R-12 je upotrebljavala klasične mamce kao i aktivne radarske mamce.

Radarski sustav je testiran osin na aktivno ometanje, proturadarske sustave koji generiraju lažne radarske signale te standardne mamce i na elektromagnetski izboj od nuklearnih eksplozija na način da su prije testiranja V-1000 raketa-presretača u atmosferi iznad radarskog sustava (visine od 80 do 300km) detonirano 5 nuklearnih bojnih glava.

Sustav je ima 86.5% preciznost pogađanja sa V-1000 raketom.


Danube-2 radar sa mogućnosti detektiranja R-12 na 1500km udaljenosti






Masa rakete: 8800kg
Promjer: 1m
Dužina: 14.5m
Max domet: 300km
Max visina leta: 100km









Za to vrijeme Američki razvoj teče mnogo sporije i ekvivalentne operativne mogućnosti postižu tek 1984 godine, odnosno tek 20 godina posli

25.02.2008. u 23:47 • 1 KomentaraPrint#

srijeda, 20.02.2008.

Nova Ruska "stealth" strateška krstareća raketa!

Nova Ruska stealth Kh-101 krstareća strateška raketa dometa 5000km ( U razvoju je i Kh-102 sa nuklearnom bojnom glavom).


Spekulativni RCS 0.01m2. Raketa je univerzalna i postoje indicije da će ćinit sastavni dio nove Ruske nuklearne napadajne podmornice NATO naziva Graney koja će bit lansirana u 2009-oj.

Inače razvoj rakete je započea 1992-e međutim zbog teške ekonomske situacije raketa ej završena tek 2003-e i od tada je an testiranjima. Inače zamišljena je kao nasljednica Kh-55 dosadašnje Ruske strateške krstareće rakete koja je btw imala domet od 2500km.

Za razliku od Kh-555 koji se navodila inercijski/TERCOM, Kh-101 ima inercijski/TERCOM/GPS/Visualni (kamere) sustav navođenja radi povećanja preciznosti.

Za razliku od Kh-555 koja nije stealth Kh-101 ima ekstenzivne mjere redukcije RCS-a RAM/vanjska kontura/Marabu stealth generator jednako kao i Meteorit krstareća raketa.






KH-101 LINK


te malo iz stranih medija o raketi


Russia's latest long range cruise missiles are unveiled


Jane's Defence Weekly - October 24, 2007
Robert Hewson Jane's Air-Launched Weapons Editor London



Exclusive images of Russia's two most advanced long-range airborne weapons - the Kh-101 and Kh-555 conventionally armed cruise missiles - have recently been acquired by Jane's .

Russia has been modernising its cruise missile inventory over the past few years and has recently increased the operational tempo of the strategic bomber fleet that would deploy such weapons.

Developed by the Raduga Design Bureau (now part of the unified Tactical Missiles Corporation), the Kh-555 is a modified version of the original nuclear-tipped Kh-55 strategic stand-off weapon (AS-15 'Kent'). It is thought to have entered service in 2004, but details are scant. The Kh-101 is a stealth-optimised design, conceived as a Kh-55 replacement. No images of this missile have previously been shown in public.

In the imagery acquired by Jane's , the Kh-101 is seen carried in pairs on four pylons under an upgraded Tu-95MS16 'Bear-H' (Tu-95MSM) bomber. The Tu-95MS16 variant can carry a theoretical load of 16 cruise missiles (Kh-55s): 10 on underwing pylons and six on its MKU-6-5 internal rotary launcher. This 'overload', which requires two pylons each to carry three missiles, proved to be impractical and is not used operationally. Typically, the combat load for a 'Bear' would be carried on the internal launcher only to maximise aircraft range.

The Tu-95MS16 variant maintains the ability to carry underwing missiles as seen in the image (unlike the Tu-95MS6). The eight Kh-101 configuration may be the (maximum) standard load for this new weapon. The aircraft is adorned with photo calibration markings and so the red-painted missiles are likely to be a trial fit.

The Kh-101 appears to be longer than the Kh-55/555 series (approximately 7 m in length) with a more slender and angular design. The missile has a chiselled nose section and a flat-sided triangular main body, all calculated to reduce radar cross-section. Three folding tail fins are mounted at the end of a tapered rear section. A pop-out wing is mounted under the missile, which is thought to be powered by an NPO Saturn TRDD-50 turbojet. The podded engine is housed inside the rear of the missile and drops down on a pylon when the missile is released from its launch aircraft.

The operational status of the Kh-101 is still not clear, although it is obviously in an advanced test and development stage and is probably available for use. Russian sources note that flights with the missile and the Tu-95MSM have been ongoing for over a year.

Photographs of the Kh-555 being loaded onto a Tu-95 are significant because this missile had previously been associated only with the Tu-160 'Blackjack' bomber. It was always probable that the Kh-555 would be integrated with the Tu-95 but doing so increases the operational flexibility of Russia's bomber force and provides the Tu-95 with a modern conventional weapon capability for the first time.

Given the increased size of the Kh-101 (about 1 m longer than the Kh-55), it is unlikely that this missile can be carried on the standard MKU-6-5 internal launcher. It is possible that a conventionally armed Tu-95 could operate with a mix of external Kh-101s and internal Kh-555s.



Kh-101




The Kh-101 is an advanced cruise missile under development to eventually replace the Kh-55 missile onboard the Soviet/Russian strategic bombers such as Tu-160 and Tu-95. The Kh-101 has a 400-kg conventional warhead, stealth features, high subsonic speed and low altitude flight profile. The conventionally-armed Kh-101 has also been referred to as the Russian counterpart to the United States Air Force AGM-129 air launched cruise missile.

The Kh-101 has a highly accurate navigation system with a terminal TV-based seeker for precision-attack missions. The Kh-101 development has been strongly influenced by the successes of US military campaigns in the late 1990s and the emerging role of standoff weapons in modern conflicts. Up to eight (Tu95) or up to 12 (Tu-160) of these missiles can be carried by a single Russian heavyweight bomber.

The Kh-101 and Kh-102 air launched cruise missile are supposed to be members of the same family of missiles sharing components and overall performance. The main difference between them is their warhead. The Kh-101 is near ready for deployment.

CEP
20 m (66 ft)

Max Range
5,000 km (2,700 nm)

Max Weight
2,400 kg (5,291 lb)

Top Speed
266 mps (Mach 0.80)

Warhead
400 kg (882 lb) -







The Kh-555 is a long-range, air-launched cruise missile. The Kh-555 missile is equipped with a conventional warhead. Externally the new missile and its predecessor, the Kh-55, are quite similar but the Kh-555 has been equipped with additional fuel tanks, new engine and navigation system. The new navigation system combines inertial navigation with terrain matching based upon an electro-optic sensor with geo-location data coming from GLONASS global positioning system. With its enhanced accuracy, the Kh-555 missile can hit targets at maximum ranges between 2,000 to 3,500 kilometers.

The Russian Air Force carried out flight tests using the Kh-555 missile onboard the Tu-160 bomber in August 2005.

Max Range
3,500 km (1,890 nm) -



Te naravno iz hrvatskog vojnika







NAKON niza godina uočljiv je trend da Rusija obnavlja i jača svoje vojne potencijale, s kojima nastoji biti što prisutnija diljem svijeta. Proteklih mjeseci, to je bilo vrlo uočljivo s njihovim podmornicama u svjetskim morima, odnosno "izletima" njihovih bombardera, posebice na sjeveru europskog kontinenta. Dodatni je prilog o renesansi ruske vojne tehnologije fotografija, koja je doduše snimljena tijekom 2006., ali je proteklih tjedana objavljena u svjetskom tisku.
Na njoj se može vidjeti redizajnirana inačica strateškog krstarećeg projektila zrak-zemlja H-101/102. Fotografija je potaknula pretpostavke da je Rusija uspjela napokon prevladati brojne financijske i tehnološke zapreke, što joj je u konačnici omogućilo nastavak rada na nasljedniku strateškog krstarećeg projektila H-55 (AS-15 Kent). Razvoj projektila H-1017102 predvodi ruska tvrtka Reduga i projektil H-101 nosi konvencionalnu bojnu glavu, dok projektil H-102 nosi nuklearnu bojnu glavu, a oba projektila predviđena su za lansiranje s bombardera. Uočljiv je određeni napredak u dizajnu tijeka projektila, koji bi trebao imati znatno smanjen radarski odraz, a domet bi trebao biti povećan na čak 5000 km, što je znatno više u odnosu na K-15B, koji ima domet do 3000 km. Duljina tijela projektila je 8 m, što ga čini prikladnim za unutartrupne nosače na Tu-160 Blackjack (koji unutra može ponijeti 12 projektila). Projektil je za Tu-95 Bear prevelik, te ga on može nositi samo na vanjskim nosačima.

20.02.2008. u 13:41 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 05.02.2008.

SAMP-T Prvi Europski koraci

Evo malo odličnih slikica SAMP-T


Za neupućene malo o SAMP-Tu


--------------------------------------------

... i projektil Arrow-2
Eurosam Forward Surface-to-Air Family (Fsaf) obitelj PZO sustava obuhvaća i Sol Air Moyenne Portée Terrestre (Samp-T) sustav namijenjen francuskoj i talijanskoj vojsci. Francuska, talijanska i britanska ratna mornarica već su naoružale svoje najnovije ratne brodove PZO raketnim sustavom Aster 15/30. Uz to, mornarički Aster je izvezen i u Saudijsku Arabiju i Singapur. Aster 30 postao je osnovom i za razvoj sustava Samp-T. Tipična bitnica sastojat će se od višenamjenskog radara Arabel, zapovjednog centra i četiri osmerostruka vertikalna lansera s projektilima Aster 30. Svi su ti podsustavi postavljeni na kamione, pa cijeli sustav ima izvrsnu pokretljivost, a dovoljno je mali i lagan da se može transportirati avionima Hercules.
Dvostupanjski projektil Aster 30 može uništavati ciljeve na visinama do 20 000 metara i na udaljenostima od tri do 100 (avione i helikoptere) i do 25 kilometra (projektile). Svaki lanser može ispaliti salvu od dva projektila u razmaku od 10 sekundi. Jedna bitnica s osam lansera istodobno može nadgledati let 16 projektila. Nakon što je 14. studenog 2006. Aster-30 uspješno oborio metu koja je simulirala avion opremljen elektroničkim sustavima za ometanje završila je faza testiranja sustava Samp-T, pa se očekuje početak evaluacije u francuskoj i talijanskoj vojsci. Francusko ratno zrakoplovstvo naručilo je šest bitnica kojima će zamijeniti sustav Crotale. Francuska kopnena vojska namjerava također kupiti šest bitnica kao zamjenu za svoj sustav Hawk. I talijanska vojska namjerava kupiti šest bitnica.
----------------------------------------


Sustav može pratiti oko 300 meta i istovremeno navodit 16 raketa na ciljeve.
Rakete imaju mogućnost pogađanja meta na visinama od 50m do 20km te domet od 3- 100km.
Aster-30 raketa ima max brzinu od Mach 4.5 = 1400km/s dok Aster 15 Mach 3.
Sustav se odlikuje sposobnošću rušenaj i taktičkih balističkih projektila dometa do 600km i tipova Frog/Scud-B/C,SS-21.
U tijeku je razvoj Aster-30 Block 2 čiji će naglasak bit na daljnjem povećanju mogućnosti rušenja taktičkih projektila. Uvođenje u operativnu upotrebu se predviđa oko 2012.

Rakete se već koriste na:

- Francuski nosač aviona Charles de Gaulle
- Talijanski nosač aviona Cavour
- Horizon klasi fregata
- FREMM klasi fregata
- Saudijskoj Al Riyadh klasi
- Singapurskoj Formidable klasi fregata
- Britanskom razaraču Type 45


























Ispaljivanje Aseter 30 sa Charles de Gaulle





































05.02.2008. u 23:25 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 31.12.2007.

DON-2N radar ... dio Ruskog protubalističkog štita oko Moskve moderniziran











Russia is modernizing the Don-2N radar

The reason for a somewhat unusual series of two launches of ABM interceptor in a row, conducted in October 2007, was that the Space Forces are working on an upgrade of the Don-2N radar of the Moscow ABM system. According to Vladimir Popovkin, the commander of the Space Forces, the first test was conducted to confirm characteristics of the missile and the second one - to test the "new computational system and its software" that is being installed at the Don-2N radar. The tests took place on October 11, 2007 and October 30, 2007.


SH-08 Gazelle





http://www.globalsecurity.org/wmd/world/russia/pill_box.htm

"The multifunctional Don radar had a shape of a truncated pyramid with equal length and width (100 meters), and height of 45 meters. Phased arrays with diameter of 16 meters each were mounted on four sides of the pyramid. Along with the digital processing of incoming signals and information, this radar features an antimissile missile control channel and a wide range of probing signals, making its operation possible in various modes. The resolution characteristics of the radar are excellent, and it can see space objects a few centimeters in size.

Building of the radar began in 1978, and it reached full operational capability around 1989. The modified Don 2NP large multifunction phased-array radar at Pushkino is an integral part of the A-135 Moscow ABM system. The radar, which has 360-degree coverage, provides support for GAZELLE and GORGON interceptor systems. "


Anti-ballistic missile 53T6 Gazelle Test mission Launch.

31.12.2007. u 12:05 • 3 KomentaraPrint#

subota, 29.12.2007.

BMD-3 Borbeno vozilo pješaštva

Posada..................................................3+4
Borbena masa (t)...................................13,2
Dužina (m)............................................6,36
Visina (m).............................................2,17
Širina (m).............................................3,13
Motor...................................................Diesel, 330 kW ( 450 KS )
Specifična snaga....................................34 ks/t
Maksimalna brzina...................................70 km/h
Autonomija kretanja................................500 km
Glavno oružje........................................30 mm
Borbeni komplet.....................................500


Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Rusko vozilo, napravljeno prije svega kako bi zračno desantne postrojbe imale veću pokretljivost po bojišnici i kako bi imale veću vatrenu moć uz određenu razinu oklopne zaštite. Serijska proizvodnja je počela 1990. godine. Prednost vozila je što se može desantirati iz zrakopova na zemlju uz upotrebu padobrana dok je u njemu 7 članova posade.


Vatrena moć

Dvočlana kupola, s desne strane sjedi zapovijednik, a s lijeve topnik. Kupola je opremljena stabiliziranim topom 30 mm 2A42 s dvostrukim sustavom punjenja. Maksimalna elevacija +75 stupnjeva tako da se mogu gađati ciljevi u zraku. Maksimalni domet probojne granate je 2000 metara, dok je domet ekspozivno - razarajuće 4000 metara. Za protu oklopnu borbu na krovu je postavljen lanser protuoklopnih raketa, Fagot, Konkurs i Kornet. Kornet kao najbolja ima domet od 5500 metara i probojnost od oko 990 mm do 1200 mm homogenog čeličnog okopa.
Dodatno su postavljene strojnice 5,45 mm, i bacač granata 40 mm ( za članove posade i desant ).

Oklopna zaštita

Razina okopne zaštite je zadovoljavajuća uzevši u obzir da vozilo mora biti lagano zbog svoje namjene. Zbog toga je tijelo BMD-a napravljeno od zavarenih aluminijskih ploča. Postignuta razina zaštite pruža sigurnost od djelovanja vatrenog oružja malog kalibra i gelera granata.

Pokretljivost

Uz izvrsnu vatrenu moć, BMD-3 ima i vrlo dobru pokretljivost. Postignuta je Dieselovim motor ( vodom hlađenim ) snage 405 KS, koji je smješten u stražnjem dijelu vozila. Maksimalna brzina je 70 km/h, u vodi 10 km/h, s 450 litara goriva autonomija kretanja je 500 kilometara.

Image and video hosting by TinyPic

29.12.2007. u 12:08 • 0 KomentaraPrint#

petak, 28.12.2007.

ZMAJ širi krila ... DH-10A

Prva Kineska moderna krstareća raketa razvijena na bazi Ruske strateške kstrareće Kh-55 nabavljene u Ukrajni tokom raspada SSSR-a. Sa procjenjenim dometom od 1500km Američke baze na pacifiku dobile su još jednu prijetnju mimo balističkih projektila srednjeg dometa u vidu DF-11/15. Paralelo sa ravojem DH-10A razviena je i modernizacija Tu-16 kojeg Kina koristi pod nazivom H-6 kako bi bio sposoban ponit čak 6 ovih raketa.









According to Janes [1], the DH-10 is a second-generation land-attack cruise missile (LACM), with over 1,500 km range, integrated inertial navigation system, GPS, terrain contour mapping system, and digital scene-matching terminal-homing system. The missile is estimated to have a circular error probable (CEP) of 10 meters.



Također odličan filmić o Kineskim raketnim snagama ...


28.12.2007. u 11:36 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 26.12.2007.

Novi "ZERO" na pomolu ....:D

Nakon šta su Ameri objavili da perjanicu svog zrakoplovstva F-22 Raptor neće izvozit ni saveznicima Japanci su odjebali kupovinu ponuđenog F-35 i krenuli u konstrukciju svog ekvivalenta koji bi treba zauzdat Kineske J-10 (Super10) te narednu J-xx generaciju međutim i Ruske Su-27SKM i Su-35-1 kao i njihovu petu generaciju PAK-FA



Projekt se zove ATD-X. U Francuskoj je obavia mjerenja RCS-a. Prvi let mu je zakazan za 2011.

Ovo je šta sam iskopa o njemu.
----------------------------------
ATD-X is expected to include 3DTVC, co-cured composites, radar-absorbent materials, digital fly-by-light and Integrated Flight Propulsion Control.
Avionics to include conformal radar, IR seeker and Rader Datalink ESM
----------------------------------


evo i filmić










i link

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_ATD-X

Japanese Stealth Demonstrator ATD-X to Follow F-22 Configuration



Japan's ATD-X Shinshin stealth demonstrator will look a lot like the F-22. Official models and specs confirm it will be Gripen size and, while it will have three-dimensional thrust vectoring, the paddles won't be stealthy.

The engines and electronics are to be ready by 2009, final assembly is scheduled for 2010 and a first flight in 2011.

Span will be 9 meters (30 ft.), length 14 meters (46 ft.) and "weight" 9 metric tons (20,000 lb.), officials say. That weight figure is almost certainly for the loaded aircraft, without external stores, because the Gripen's numbers are about the same.

The configuration looks like it's been taken straight from the F-22, but notice that the planform is quite different, and much more conventional. In particular, the main-plane has less leading-edge sweep and greater aspect ratio than that of the supercruising F-22.




Note the duckbill nose and the flare of the forward fuselage, with a pronounced chine, on that display model.

An engineering model (below) doesn't have the duckbill nose and the chine is less prominent.






We can't be sure which model is the newest and therefore most representative, but it seems likely that the display model would be newer than the engineering model.

By the way, the engineering model isn't for wind tunnel test. We're told it's for radar cross-section tests, but can't confirm that.

The arrangement of the ATD-X's thrust-vectoring paddles is similar to a system that NASA tested in the 1990s. Any operational follow-on to the ATD-X would have to have a stealthier design.





The XF5-1 looks simple, with the small number of compressor and turbine stages that one would expect in a modern combat aircraft engine. Hats off to the Japanese for achieving such a design.


Finally, here's the ATD-X canopy, which uses indium tin oxide to disperse radio energy.

26.12.2007. u 10:57 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 24.12.2007.

KFX južno-korejski lovac 5-e generacije

Uvođenje u upotrebu se očekuje oko 2015-2017 znači otprilike kad i JSF šta je strašan uspjeh Južno Korejskih inžinjera. Cijena projekta je 12 Milijardi dolara.
J. Koreja je od amerikanaca po cijeni od 1.5 Milijardi dolara kupila oko 70-ak Američkih avijacijskih tehnologija ka što je

-------------------------------------------------------------

Fly-By-Wire design
Electronic/warfare control
JHMCS design
Operating computer design
Data link design
Equipment integration and control
'Smart Structure' design
Supersonic design
Electronic engine-control system design


te su se na račun toga odlučili složit svoj projekt baz pomoći u konstruiranju amerikanaca - vjerovatno je također da će motor i radar kupit negdi.
------------------------------------------------------------------------








24.12.2007. u 11:57 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 23.12.2007.

Meteorit-M supersonična strateška krstareća raketa

Iako zabranjena INF ugovorom Rusija je dovršila razvoj supersonične strateške krstareće rakete ....

Raketa ima domet od 3000km koji prelazi brzinom od Mach 2.5 do Mach 3.0 .. .također razvijana je inačica lansirana sa Bombardera (Tu-95) i Podmornica ( Oscar-2 klasa ) kako su po dimenzijama Meteorit-M i Granit protubrodske rakete približno jednake ... također je moguće da Rusi naoružaju svoju novu klasu nuklearnih napadajnih podmornica Graney klasa ovom raketom.



MALO O RAKETI


-------------------------------------------
Intermediate range cruise missile. Year: 1980. Family: Soviet Strategic Cruise Missiles. Country: Russia.

Development of three variants of this cruise missile was authorised on 9 December 1976. The Meteorit-M strategic version would be deployed from 667M submarines with 12 launchers per boat. The air-launched Meteorit-A would be launched from Tu-95 bombers. The land-based version was designated Meteorit-N. The missile was also sometimes referred to by the code-name Grom. The first test launch, on 20 May 1980, was unsuccessful, as were the next three attempts. The first successful flight did not come until 16 December 1981. The first launch from a 667M submarine took place on 26 December 1983 from the Barents Sea. However all variants were cancelled in 1988 as a result of the INF Treaty.

The missile was designed by Chelomei at NPO Mashinostrenniye and designated the SSC-X-5 GLCM by the Pentagon. The turbojet-powered missile would cruise at Mach 2.5 to 3.0 at 20 km altitude over its 3000 km range. It was equipped with a 1 MT thermonuclear warhead and used inertial navigation with data link updates.

Maximum range: 3,000 km (1,800 mi).

-------------------------------------------


U početku su bile dostupne samo starije slike testiranja ...







Lansiranje sa Tu-95MS






Dok su posli malo puštene slike sa MAKS-a 2007







Youtube klip sa MAKS-2007 o Meteoritu


23.12.2007. u 12:40 • 0 KomentaraPrint#

subota, 22.12.2007.

Brahmos ... Indijsko-Ruski projekt

PJ - 10 BRAHMOS





BrahMos PJ-10 baziran je na temeljnim postavkama i performansama nešto ranije razvijene ruske supersonične protubrodske rakete SS-N-26 Yahont ( xoht - na ruskom), ali je zbog određenih razloga ponešto modificirana. Zasad je opremljena bojevom glavom težine 200 kg, ali se prema indijskim izvorima očekuje njeno povećanje na 300 kg. Nije zanemariva činjenica da je raketa sposobna osim konvencionalne ponijeti i nuklearnu bojevu glavu. Predviđeno je da cjelokupnu rutu leta pređe supersoničnom brzinom, tako da protivniku ostavi što je moguće manje vremena za bilo kakvu defenzivnu reakciju.
Vođenje rakete je po načelu "ispali i zaboravi"- kombinacija inercijskog sustava vođenja u "putnoj" fazi leta i radarskog navođenja u završnoj (napadnoj) fazi leta. Radarski pretraživač može raditi u dvostrukom modu: normalno radi u pasivnom modu tijekom faze približavanja cilju i uključuje se u aktivni mod rada samo ako je to potrebno. Nakon što je raketa ispaljena i doseglnula je visinu od 25 do 30 metara iznad lansera, automatski se uklju-čuje sustav vođenja. Na svom letu raketa prati zapovjeđenu trajektoriju leta, a u završnoj (napadnoj) fazi leta senzori detektiraju metu, mijenjaju pravac rakete omogućujući joj da pogodi cilj bilo gdje u krugu od 20 km od mjesta na kojem je bio u trenutku lansiranja rakete.
Tijekom ispitivanja, indijska strana je odlučila da će se za otkrivanje ciljeva za BrahMos koristiti novim helikopterima Ka-31 koji su opremljeni decimetarskim pretraživačkim radarom Yastreb (to je ustvari eksportni naziv za "Oko" pretraživački radar).
BrahMos je opremljen "boosterom" na kruto gorivo i ram-jet mlaznim motorom. Dok kruta i tekuća goriva mogu dati raketi specifični impuls od 300 jedinica (kg sec/kg), kriogeni motori (koji se koriste tekućim vodikom i tekućim kisikom) mogu generirati specifični impuls od 450 jedinica. Kruti ram-jet sustav može dati specifični impuls od 600 jedinica, a tekući ram-jet 1200 jedinica specifičnog impulsa. "Na taj način imate koncentriranu veliku energiju u maloj masi", tvrde raketni stručnjaci i fizičari. Upravo zbog takvog specifičnog impulsa raketa ima veliku brzinu koja je od 2,8 do 3 puta veća od brzine zvuka. Ta je brzina tri puta veća od brzine koju postiže američki Tomahawk. Razorni je efekt također devet puta veći od Tomahawkovog, jer razvijena energija je upravo proporcionalna produktu mase i kvadratu brzine (E = m*v2).
Uspješno završeno testiranje BrahMos rakete važno je iz najmanje tri razloga: prvi razlog leži u činjenici da se Indija postavila u poziciju ravnopravnog partnera u proizvodnji raketnog sustava koji je superiorniji od dosad korištenih. To je prvi slučaj da se udruživanjem u jednakom omjeru u Indiji razvija oružani sustav takvog tipa.
Drugi razlog je taj što će Indija moći izravno i neometano prodavati raketu trećim zemljama. I na koncu treći, ali ne i nevažan razlog leži u činjenici da čak ni SAD nemaju supersoničnu krstareću raketu. Rusija ima već spominjani "Moskit", ali on je sporiji, ima kraći domet i ima krutu propulziju.

OSNOVNE KARAKTERISTIKE RAKETE BRAHMOS:
- univerzalnost rakete
- velika supersonična brzina
- dugački domet
- različite trajektorije leta rakete
- načelo "ispali i zaboravi"
- uporabljivost s različitih platformi za lansiranje
- niska radarska zamjetljivost
- jednostavnost pri rukovanju i održavnju
- velika razorna moć
- visoka učinkovitost na cilju

Prema tvrdnjama indijskih i ruskih stručnjaka iz BrahMos Aerospace Private Limiteda superiornost nove rakete nad ostalim protubrodskim subsoničnim raketama koje se danas koriste u vojnim arsenalima zapadnih zemalja ogleda se:
u brzini ~3 puta
u dometu 2,5-3 puta
u zoni traženja cilja 3-4 puta
u razvijenoj energiji udara 6-9 puta

Specifikacije

Duljina: 8.4 m
Promjer: 60 cm
Težina: 3.000 kg
Bojna: glava 300 kg konvencionalna
Domet: 300 km (500km za verziju lansiranu iz zraka)
Propulzija: raketni motori(u početku) te kasnije ram-jet motori
Brzina Mach: 2.8
Raspon stabilizatora: 1.7m
Vođenje: Inercijsko + pasivno ili aktivno traženje(digitalna karta za zemaljske ciljeve, prijem podataka sa Kondor-E satelita)
Visina leta: 10m (jedino Kh-35M može letit na 4m šta je nevjerovatno)

Također se raketa može lansirat is podmornice/broda/helikoptera/Lovca(predviđeno je da će Su-30MKI moć nosit 3 Brahmosa)/kopna.
Također domet rakete je namjerno ograničen na 300km a lako se može na povećat na 1000km.Također rečeno je kako raketa ima sposobnost izvodit divlje manervre prije napada na brod kako bi zavarala obrambene sustave a zbog brutalne brzine vrjeme reakcije obrambenih sustava ej svedeno na minimum a uz sve to raketa je opremljena stealth tehnologijom. Također na testiranjama koja su se provodila i u uvjetaima smanjenje vidljivosti/velikih kiša i snažnog vjetra - cirkular eror probability je iznosio gotovo 0, šta znači da imamo skoro pa savršeno preciznu raketu u svim vremenskim uvjetima danju i noću.
Slijedeći projekt istoimene kompanije je povećanje dometa Brahmosa na 1000km i totalno novi projekt hipersonične protubradske rakete brzine veće od 5Mach-a.



Image and video hosting by TinyPic

Učinak Brahmosa na Petya fregatu
Image and video hosting by TinyPic








22.12.2007. u 15:39 • 6 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

0



< siječanj, 2009  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Siječanj 2009 (1)
Ožujak 2008 (2)
Veljača 2008 (3)
Prosinac 2007 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Ovi je blog namijenjen analizi ekonomsko vojnih prilika u svijetu i potencijalnih kriznih žarišta te vojnih sustava većine država u Svijetu.



Free Counter
Free Counter


Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica