SLOVENCI

MORE

Prema nekim novijim istraživanjima, Slovenija navodno ima more. Očevici
tvrde da su ga vidjeli oko Pirana i Kopra, a prema njihovim
svjedočanstvima u Piranskoj je luci zabranjeno sidrenje brodova dužih od
5 metara jer zalaze u međunarodne vode. U sklopu koparskog hotela"Triglav"
u tijeku je također i izgradnja suvremenog bazena s morskom vodom, čime
će površina slovenskog teritorijalnog mora biti povećana za 42 posto.
Slanost mu je nešto manje od 38 promila čime slovensko more spada u neslanije šale ovog dijela Sredozemlja.


NAVODNO OSLOBODILAČKI RAT

Rat za nezavisnost Slovenije (1991.-1991.) jedan je od najkrvavijih,
najdužih i najiscprljujućih ratova u povijesti čovječanstva. Od rata - u
kojemu je ovu državu napalo nekoliko desetaka povampirenih regruta JNA
sa 14 oklopnih transportera i koji je, s kraćim prekidima, trajao punih 7
dana - razrušena, spaljena i izmrcvarena Slovenija oporavila se u nepune
tri godine, razvivši se u vodeću gospodarsku i vojnu silu Piranskog
zaljeva.


PRIRODNE OSOBINE

Republika Slovenija se nalazi na neatraktivnoj parceli u podnožju Alpa i
prostire se na jedva 20 000 km^2 (usporedbe radi, tolika su u Hrvatskoj
samo okupirana područja, op.a.). Na karti Europe Slovenija se nalazi
između Italije, Austrije, Madžarske i Hrvatske, ali se ne može vidjeti
prostim okom (za lijepa vremena, Slovenija se može vidjeti tek na karti
Republike Slovenije). Najviši planinski vrh je Triglav, visok 2863 (u
Hrvatskoj toliko nema ni najniži vrh, op.a.), dok je natuplji vrh državni.
Klima je srednjeeuropska, u sjeverozapadnom dijelu alpska, a u
posljednje vrijeme i antihrvatska.
Takva klima pogoduje uzgoju voća u Makedoniji.


STRUKTURA STANOVNIŠTVA

U Sloveniji živi oko 1 500 000 ljudi (usporedbe radi, toliko ih stane na
zagrebački hipodrom), od čega ih je 16 posto škrtih i sebičnih, 14 posto
uobraženih i umišljenih, 13 posto alternativnih, 6 posto debelih, 51
posto
ženskih i 0.002 posto nevinih. Iako službeni slovenski izvori tvrde da
van
matične zemlje živi oko 150 tisuća Slovenaca, koji su otišli u
emigraciju za vrijeme komunističkog režima, pravi je razlog taj što u
ovu
zapadnobalkansku državicu nisu svi mogli stati.


DRŽAVNO UREĐENJE

Slovenska država uređena je dosta ukusno i funkcionalno, obzirom na
prilično skučen prostor. Lijevo od ulaza nalazi se prostrano Cerkniško
polje i neobično namještena Postojinska jama. Pravo kroz sredinu države
vodi rijeka Sava, uz koju se prolazi pored najvećeg slovenskog naselja
Ljubljane i dolazi do pomalo nametljivih Julijskih Alpa s nekoliko
simpatičnih jezerčića u podnožju. Desno od ulaza, pak, nalaze se
nepretenciozni vinorodni brežuljci i decentno uređene poljoprivredne
površine. Država ima i nekoliko sporednih ulaza, a na jugozapadu i
prozor
s kojega za lijepa vremena puca čeznutljiv pogled na more.


PODRIJETLO

Slovenci su, u stvari, alpski Hrvati, a o njihovu hrvatskom podrijetlu
govori i nedavno istraživanje provedeno među štedišama "Ljubljanske
banke". Prema nekim uglednim antropolozima, Slovenci su nastali tako što
je Edvard Kardelj Hrvatima jebo mater, nakon čega je jedan dio Hrvata
krenuo osnovim pravcem razvoja socijalističkog samoupravljanja prema
zapadu. Uvjereni da su otkrili novu socijalističku republiku, naselili
su
se i postepene
potpuno potisnuli autohtono stanovništvo koje je, kako kaže predaja,
bilo
toliko škrto da su Hrvati tu zemlju nazvali "Slovenija".


ŠPORT

Od športova u Sloveniji najpopularnije je plivanje. Kako slovensko more,
međutim, nema propisane olimpijske dimenzije, Slovenci ne plivaju u
moru,
nego na snijegu. Pošto, pak, na snijegu ne mogu plivati, oni po njemu
hodaju, a obzirom na činjenicu da po njemu ne mogu hodati, oni se po
njemu
kreću na naročitim drvenim letvama. Kako je, međutim, na tim letvama po
snijegu nezgodno hodati, oni se njima spuštaju po planinskim padinama.
Plivanje se u Sloveniji zove još i smučanje ili skijanje. Od ostalih
športova u usponu je alpinizam, dok je atletika u krizi jer trkači na
srednjim i dugim prugama ne mogu dobiti austrijsku vizu.

Pozdrav svima! Ljudi ovaj sam tekst primil od svog sogora na mail i nisam mogao izdrzati a da ga ne objavim!! Ako je taj teks nastao kod nekog od vas koji citaju moj blog neka se ne ljuti ali ovo je toliko fenomenalno da nisam mogel a da ga ne objavim!! Pozdrav svima!!


17.11.2005. | 22:32 | 14 K | P | # | ^

<< Arhiva >>

< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



da ili ne?


Malo o meni

Zovem se Josip,
zovu me Sick,
19 mi je godina,
sve o meni mozete
saznati ako imate
volje citati
ovo moje
carstvo pizdraija...


Omiljeni blogovi

...~PaPaYa~...
danny
Seifer
Silver Angel
Angel talk
Lady Di
Orange
2911
lotosica.blog.hr
Tija
RiLady
Liverpoolgirl
Mareee
Drug Albert
Mala Ramona
...@nchi...
Mistique
Ona
Izgubljena
Piglet
Tonkica Palonkica
Nem
Nemezis
Tanja
Dora
Lucia
Ipak
Clique


Vic dana





Meni draze pjesme..


Lepa protina kći

Još sam bio sasvim mlad,
neke barske ptice sam lovio tad,
kad je došla da se kupa lepa protina kći.

Nije znala gde sam ja,
da je gledam, krišom, kroz trsku i šaš,
a preko reke noć je pala kao plašt.

Mesec tinja nad vrbakom,
srebri nebo, zveda roj,
i kapi vode kao biseri
koji blistaju svud po njoj...

O srce ludo, ludi sni,
već se moji drugovi momčili svi.
A ja sam hteo samo jednu:
lepu protinu kći.

Čudnom pesmom zvoni drum,
te su zime i svatovi došli po nju,
iz daleka, neki svet za mene tuđ.

Baš sam prošao sokakom.
Padao je prvi sneg.
I još ponekad zazvone praporci
što je odnose, ko zna gde...

Da se ženim, imam kad.
Ja sam, eto, ostao momak do sad.
Nikad više nisam sreo lepu protinu kći.

Jedan život, miran, tih.
Nekad bacim kartu il' napišem stih.
Stvari teku, ja se držim izvan njih.

I ljubim dobre, ljubim lake.
Neke prave, a neke ne.
I sve su vile, sve su kraljice.
I sve su nevažne naspram nje...


Sin jedinac

Još sam bio sasvim mlad,
neke barske ptice sam lovio tad,
kad je došla da se kupa lepa protina kći.

Nije znala gde sam ja,
da je gledam, krišom, kroz trsku i šaš,
a preko reke noć je pala kao plašt.

Mesec tinja nad vrbakom,
srebri nebo, zveda roj,
i kapi vode kao biseri
koji blistaju svud po njoj...

O srce ludo, ludi sni,
već se moji drugovi momčili svi.
A ja sam hteo samo jednu:
lepu protinu kći.

Čudnom pesmom zvoni drum,
te su zime i svatovi došli po nju,
iz daleka, neki svet za mene tuđ.

Baš sam prošao sokakom.
Padao je prvi sneg.
I još ponekad zazvone praporci
što je odnose, ko zna gde...

Da se ženim, imam kad.
Ja sam, eto, ostao momak do sad.
Nikad više nisam sreo lepu protinu kći.

Jedan život, miran, tih.
Nekad bacim kartu il' napišem stih.
Stvari teku, ja se držim izvan njih.

I ljubim dobre, ljubim lake.
Neke prave, a neke ne.
I sve su vile, sve su kraljice.
I sve su nevažne naspram nje...