Otok

Uskršnji otok

24.09.2008., srijeda

Voda nosi

Nemajući pametnija posla, juče sam otišao na Dorćol. To je onaj kraj grada koji ima fino uređen kej ispod kojeg protiče Dunav. Nije bilo mnogo ljudi. Proveo sam na klupi opuštajućih pola sata, s vetrom uz lice.

Pusti neka voda nosi u zaborav
Pusti neka voda nosi u zaborav

Obale su prazne kao pustinja
I samo ljudi što pogledom prate
Šta nosi matica

Oči su nam prazne kao pustinja
I ugriz na usni što kaže:
„Tu je nekad bio okean”

Daleki gradovi na vodi
Kao brodovi na vodi
Ti znaš
Ti znaš
Voda nosi sve!


Milan Mladenović - „Voda”, 1987.



Pre neki dan bio bi 50. rođendan Milana Mladenovića. To vam je onaj što je pisao pesme, komponovao ih, svirao gitaru i pevao u grupi Ekatarina Velika. Nalazimo ga i u grupama Šarlo akrobata, Limunovo drvo i u projektu Angel's Breath, kao i u mirotvornom uličnom koncertu sa ad hoc sastavom Rimtutituki. Tata mu je bio Srbin, a mama Hrvatica. Rođen je u Zagrebu, 6 godina kasnije preselio se u Sarajevo, a još 6 godina kasnije u Beograd i na kraju u supersocrealistički, hladni Novi Beograd. Poezijom i gitarom bavio se od detinjstva. Stvorio je toliko čuvenih pesama koje svi znamo. Otišao je kada mu se celi svet koji je voleo urušio, u jesen 1994.

Danas je jedan od najcenjenijih umetnika diljem južnoslovenskih naroda i mnogi su pokušali da kopiraju njegov talenat, ne shvatajući da to ne ide tako, talenat nije kopirljiv (da se tako izrazim), puno se vremena i znoja mora uložiti u čitanje, vežbanje, druženje, razmišljanje, voljenje, putovânje, upoznavanje da bi se dostigao Milanov nivo stvaralaštva. Kada su pitali njegove prijatelje i saradnike po čemu ga pamte, većina ih je rekla: Pre svega, kao druga. Za razliku od današnjih superfensi zvezda, on nije jurio slavu radi slave, a danas je među najslavnijima.

Pitam se kada će se opet pojaviti i eventualno ostati ovde neko takav. Nekako mi se čini da neće skoro. Za kraj posta, meni jako draga, poslednja pesma s poslednjeg albuma EKV-a, jedna od njihovih mnogih čiji sâm tekst, bez muzičke kompozicije, nikako nije dovoljan da se ona do kraja doživi, ali...

„Ponos”

Bolje je da me ne znaš
Bolje da sam ti stran
Ne bi mogla da zatvoriš usta od
želje da pobegneš glavom
bez obzira

Treba da shvatiš
Svako ima svoj put
Svako je čudan na svoj način
Svako je strejt i svako je
glup i tup

Budi mi dobra
Nemoj praviti pakosti
Budi ono što ne voliš biti
Samo još danas
Danas smo sami ja i ti

Nećeš moći da stigneš
Ove godine porozne
Ali nemoj da brineš
Ponos ostaje
Ponos ostaje

Mogla bi reći
„Ova veza je prevara”
Jedno govorim, drugo radim
Tu sam na tren
A posle - još ko zna kad

Ne znaš da sanjaš
Ne znaš pravila ludosti
Svako je čudan na svoj način
Svako je strejt, svako
govori gluposti

Budi mi dobra
Nemoj praviti pakosti
Budi ono što ne voliš biti
Samo još danas
Danas smo sami ja i ti

Nećeš moći da stigneš
Ove godine porozne
Ali nemoj da brineš
Ponos ostaje
Ponos ostaje...


- 10:34 - 0 galeba - ma daj - &

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

Event Security
blog.hr
Uskršnji otok

Izolacija

  rujan, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Listopad 2008 (2)
Rujan 2008 (15)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Vz bzvz

Mudrolije