< | svibanj, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Godine 1979. bivša Jugoslavija otkupila je od Čehoslovačke licencu za proizvodnju tenkova T-72.Taj je tenk imao više mana, ali se na temelju njega mogao razviti prilično dobar borbeni stroj.Godine 1984. započela je serijska proizvodnja novog jugoslavenskog tenka, M-84. I to u pogonima “Đuro Đaković” iz Slavonskog Broda. Tijekom vremena na tenku M-84 izvršena su mnoga poboljšanja u odnosu na osnovni model T-72.Do raspada Jugoslavije i Domovinskog rata, pojavile su se inačice M-84A i M-84B, s poboljšanim sustavom upravljanja vatrom, jačim motorom i boljim sustavom komunikacije.Nakon osamostaljenja Hrvatske, u pogonima “Đure Đakovića" nastavila se proizvodnja osamdesetčetvorke za potrebe hrvatske vojske te paralelan rad na poboljšanju tenka.Rezultat toga rada je najnovija inačica, pod oznakom M-84A4, čije je glavno suvremen sustav za upravljenje paljbom, koji omogućava pogodak cilja prvom granatom iz pokreta.Tenk ima mogućnost uspješnog djelovanja danju i noću, u svim vremenskim uvjetima. Top na hrvatskom tenku ima sustav za automatsko punjenje, čime je posada smanjena na tri člana, a brzina paljbe iznosi 8 hitaca u minuti.Promjer topa iznosi 125mm, što je najveći promjer operativnog tenkovskog topa danas.Vrlo velika početna brzina PK projektila, od 1785m/s, omogućava izravno gađanje tenkova do udaljenosti od 2100m.Kako je na tenk ugrađen motor od 1000KS, a masa tenka je samo 42 tone, najveća brzina tenka iznosi odličnih 70km/h.Najveći nedostatak tenka M-84A4, koji je nasljeđen još tenka T-72, nedovoljna je oklopna zaštita.Dok je prednja ploča tenka dosta kvalitetno izrađena od višeslojnog oklopa, kupola-kao najosjetljiviji dio tenka-od ljevanog je čalika, ekvivalenta debljine 410mm homogenog čelika, što je nedovoljno za preživljavanje pogotka iz bilo kojeg suvremenog tenkovskog topa ili protuoklopnog sustava.Ovaj nedostatak djelomično se nadoknađuje velikom pokretljivošču, malom siluetom tenka i postavljanjem lansera dimnih kutija na kupoli tenka koje služe za stvaranje dimne zavjese i vizualno prikrivanje tenka. Prema nekim najavama, uskoro bi trebala završiti ispitivanja novog hrvatskog tenka "DEGMAN", koji predstavlja daljne poboljšanje i koji bi hrvatski tenk mogao približiti najmodernijim zapadnim tenkovima.Uz preuzeta dobra svojstva s prijašnjih inačica tenka M-84, posebna pažnja posvećena je oklopnoj zaštiti, izradom četvrtaste kupole zavarivanjem ploča višeslojnog oklopa, kao kod tenkova zapadne koncepcije, te korištenjem nekih modernih koncepcija za povećanje oklopne moći. |