turimti

< kolovoz, 2010 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Prosinac 2025 (1)
Travanj 2025 (1)
Prosinac 2024 (1)
Kolovoz 2024 (1)
Ožujak 2024 (1)
Prosinac 2023 (2)
Listopad 2023 (2)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (3)
Siječanj 2023 (2)
Prosinac 2022 (1)
Studeni 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Travanj 2022 (1)
Veljača 2022 (1)
Prosinac 2021 (1)
Studeni 2021 (2)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Kolovoz 2021 (3)
Lipanj 2021 (1)
Svibanj 2021 (2)
Travanj 2021 (2)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (3)
Siječanj 2021 (6)
Prosinac 2020 (2)
Studeni 2020 (1)
Kolovoz 2020 (2)
Svibanj 2020 (2)
Travanj 2020 (1)
Ožujak 2020 (1)
Veljača 2020 (1)
Siječanj 2020 (1)
Prosinac 2019 (3)
Studeni 2019 (4)
Rujan 2019 (2)
Kolovoz 2019 (1)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (1)
Svibanj 2019 (2)
Ožujak 2019 (1)
Veljača 2019 (2)
Siječanj 2019 (2)
Prosinac 2018 (1)
Listopad 2018 (1)
Kolovoz 2018 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
U ovo nenormalno vrijeme,kada normalni postaju nenormalni, a nenormalni normalni, nama glupima je najteže. glup ostaje zauvijek glup. glupljima je već lakše. Oni su na vrijeme se izborili za visoko mjesto u našem društvu. O, najglupljima je teško zboriti. Oni su postali nedodirljivi. Ovaj post se bavi našom glupošću.
Glupi s naših prostora,- ujedinite se! Živio blog! Dolje pametni!




Hrvatske Web Stranice



E-mail:likmasplit@yahoo.com

Slobodno ocijenite blog; od 1 do 5
5
4
3
2
1
  
pollcode.com free polls





Linkovi
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr


22.08.2010., nedjelja

Škverovi...

skver 469

brod

Jutros sam se probudila u škveru. U splitskom brodogradilištu- BIS-u.
1988.-e godine, brodovi, lijevo od mene Amorella, desno Isabella. Oko mene 10.000 radnika. Autobusi voze škverskim krugom od BSO-a do tvornice motora i nazad. Na kapiji gužva u vrijeme marende. Na kiosku ispred ulaza u krug, zidaruše, boce piva od pola litra ne stignu se ugrijati. Pivo nestaje u pregrijanim grlima radničke klase.
Jučer,lažem, 1. maja, prije skoro 110 dana, ponovno sam se našla nakon 22 godine u škveru. Ispraćali smo novogradnju 469., brod specijalno građen za prevoz sokova.
Danas, postaje upitno tko će koga ispratiti idućeg 1.svibnja; škverani neku novogradnju kojoj je rok predaje prolongiran ili će nove gazde ispratiti njih kroz kapije. Poređenje ondašnjeg i današnjeg buđenja, nameće se samo od sebe.
Ništa se naizgled nije promjenilo. Kranovi su ostali isti. Linije u halama nepromjenjene. Umjesto stotinu varilaca, zatekla sam samo jednog. Ni traga od novih tehnologija. Radnici su skoro isti samo stariji za 22 godine. Mnogih više nema. Neki su u talijanskim škverovima, drugi su poput; Steve, Popa, Voje u Beogradu...
Danas, škverske kapije prolazi 3.500 radnika. Čuje se bosanski, ukrajinski/ruski, govor zagore..Spli/t/ski,najmanje.
skverani
Slobodna Dalmacija (20.08.) premijerki Jadranki Kosor prenosi pozdrave i uručuje pismo „neformalnog glasnogovornika“ škverana, novinarke Nevenke Horvat.
U otvorenom pismu premijerki, novinarka Horvat u ime 10.000 brodograditelja traži odgovor na pitanje:
-Recite, premijerko, zašto puštate da navozi potonu?U pismu nema niti jednog argumenta koji bi išao u prilog opstanka navoza na „površini“ mora. Konstatacije gđe. Horvat da je to „industrija koja nam u ovim teškim vremenima popravlja izvozno-uvozni skor“ i da kao dijete brodograditelja zna koliko je to „krvav“posao koji donosi „ zaradu dovoljnu tek toliko da prehrani obitelj“, po meni nisu dovoljne da se odustane od radikalnih rezova u škverovima.
Moje pismo premijerki, nosilo bi drugačiji naslov:
-Recite, premijerko, zašto ste dopustili da navozi plutaju?-Zašto ih niste potopili?
Ovih dana „Veli Jože“, divovski kran (a, zamjene nema), simbol snage, izdržljivosti rasprema se u Šibeniku sa izvjesnim krajem u nekom turskom rezalištu, u željezari u Indiji. Priča o Velom Joži kao da je najava sudbine koja čeka naše škverove.
radnik
Država kao većinski ako ne i jedini vlasnik škverova svih ovih godina od Amorelle pa do danas, jako malo ili ništa nije učinila na; modernizaciji, uvođenju novih tehnologija, racionalizaciji poslovanja (smanjenju administracije), jedinstvenoj nabavi, prodaji, specijalizaciji škverova, kontroli „isisavanja“ novca, kontroli nelogičnih ugovora o gradnji gdje se brod gradi po cijeni od 50 mil. dolara, a prodaje za 36 mil. dolara, kontroli ugovora s kooperantima, obuci kadrova...
Novac, na milijune kuna iz proračuna je ipak stizao u „pirju“ za plaće, za osiguranje/jamstvo kredita ili za gradnju stambenih objekata te hotela novoj djelatnosti škverana.
Ovakva brodogradnja, ovako organizirani škverovi što rade sa 80% komponenti iz uvoza i svega 20% vlastitog rada te domaćeg materijala, ne zaslužuje bolju sudbinu od one koja je pogodila radnike; Jugoplastike, Diokoma, Dalvina, Melioracije, Dalmatinke Nova, Adriachema, Prerade, Koteksa, Dalme, sutra Željezare, Dalmacijavina...
Pitanja je mnogo, glasnogovornice škverana, gđo. Horvat, a jedna je premijerka...
tako lepo & tako

BTW. Bročki...
Škverove ne/će zatvoriti?...Angelina Jolie ne/će doći?...
Hrvatice & Hrvati na mukama. Ne zna se koje je teže pitanje...
Jolie drugi put u Bosni. Papa četvrti put u Hrvatskoj?!
Bosna – Hrvatska 2:4 !

- 07:15 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.