XIII

01.10.2007., ponedjeljak

Dionice, generali poslije bitke, političari ...

Nije me dugo bilo, znam.
Bilo je tema na koje sam želio pisati, ali sam bio u fazi kada mi se smučilo na samu pomisao na rad na računalu izvan radnog vremena.

But, I'm back!

U zadnjih par tjedana je bilo par zanimljivih tema, koje su i sada aktualne, pa da krenem:

Dionice
Pun mi je kufer već tih dionica.
Pretvorili smo se u državu najvećih stručnjaka za financijska poslovanja na svijetu.
Svatko, ali baš svatko sve o financijskim poslovima, dionicama i svemu drugome zna.
A činjenice su jednostavne.
Nikad zarada nije sigurna.
Niti ulaganjem u fondove, niti u dionice, niti u bilo šta slično.
Sigurno je kada oročite štednju ( niti to ako uložite u valuti kojoj padne vrijednost).
Možda je zgodno ulagati u stambenu štednju ili treći stup, ali to nije kratkoročno ulaganje.
Druga stvar koja me živcira su procjene u našim novinama.
Procjenjuje se koliko je ljudi upisalo dionice, na koliko će se srezati paketi i slično.
A što ako je tih, recimo, 350000 ljudi upisalo dionica u vrijednosti ispod 5 milijardi kuna?
Da li postoji neki presjek ulaganja? Ne postoji.
Ja sam prvi koji nije upisao maksimalni iznos paketa, upisao sam koliko sam mogao.
Znam još barem 30 ljudi koji su upisali u rasponu od 6000 do 30000 kuna.
Dajte malo snizite tenzije oko tih dionica.
Ili smo, s druge strane, jebeno bogati, ako nas je 370000 ( maksimalna procjena ) uspjelo upisati puni paket.
Ljudi, pa to je 14 milijardi kuna!!!
Više od 2 milijarde eura.
Da ne pričam o očekivanjima zarade od 50-100%.
Pa jeste li normalni?
Sve preko 20% čiste zarade ( oduzmite otprilike 1% brokeru, plus davanja ako ste uzeli kredit...)
je fenomenalno. 30% je ludilo.
Malo se vratite u normalu, i počnite razmišljati hladne glave

Političari

Vezano uz gornju temu, stvarno su se pokazali fenomenalno.
Sanader na početku kaže nešto u stilu, neka ljudi ulažu, a vlada će dati sve od sebe da ljudi zarade kao i na INA-inim dionicama, da bi kad se navala izmakla kontroli izjavio da oni ništa ne sugeriraju, nego da nije sigurna zarada i slično.

Uhvatila ga frka, jer nije samo pitanje da li će ljudi zaraditi ili izgubiti, nego je pitanje da li će ljudi zaraditi koliko u svojim glavama očekuju.Zeznuto je što su izbori jako, jako blizu.

Uzmite masu od 370000 ljudi, pa neka je među njima 100000 onih koji su neodlučni za koga bi glasali.To je velika masa, koja može pretegnuti na jednu ili drugu stranu.
A te ljude neće zanimati objektivni razlozi gubitka/nedobitka na dionicama.
Oni će misliti da su ih ovi ili oni zaje...

S druge strane, VELIKI ekonomista Jurčić se sada javlja da je to bilo rizično ulaganje.
Je, lako je sad biti general poslije bitke.Što nisi bio glasan prije početka upisa.
Da si tada istrčao, a da je zanimanje ljudi za te dionice bilo u granicama normale, onda bi ispao loš prorok.Sad se praviš prepametan.
To je kao da kažem da nisam trebao uplatiti Bingo listić, nakon što postane nedobitan.

Velike mudrosti iz usta "velikih" političara
- 15:31 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Counter
Counter

Linkovi

Moj mail