< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

hrana, muško-ženski odnosi i ostale općeljudske teme





Kogo

Blog
Kogo
posvećen kuhanju, gastronomiji i drugim svjetovnim užicima by Derza & Trenk

Trenutna tema: Mala pomoć u kužini #1
Radno vrijeme bloga
svaki radni dan od 8 - 4
subotom nedjeljom i praznikom nisam online


kontakt
kogo.trenk@gmail.com










srijeda, 02.04.2008.

Stvari koje me živciraju prvi dio - Cogito ergo sum

Nabrojio bi nekoliko stvari, ne da me za pravo živciraju nego tek toliko da se bunim i zanovijetam.

Cogito ergo sum

Jedna izreka koja se često koristi, ali… Nedavno sam je čuo na TV od jednog našeg priznatog akademika kako govori o nadmoći ljudi zahvaljujući razmišljanju pozivajući se na Cartesiusa/Descartesa.

Krenimo redom. Descartes odnosno latinskim imenom Cartesius je bio poznati matematičar i filozof. To je onaj čijim se imenom naziva karteziski koordinatni sustav ili kartezijev produkt. Čovjek je htio filozofiju koncipirati kao matematiku. Cijela matematika počiva na određenom (ne prevelikom) broju aksioma (tvrdnji) iz kojih slijede svi silni zaključci i proračuni. Descartes je htio naći određeni broj apsolutno točnih aksioma u stvarnom svijetu i na njima graditi zaključke. Prvi takav aksiom koji se niti na jedan način ne može pobiti bio je „Cogito ergo sum“, odnosno „Mislim dakle postojim“. Ja mislim i znam da JA postojim. Moj sugovornik je možda plod moje mašte. Blog koji upravo čitate možda ne postoji za stvarno nego sanjate. Možda živimo u Matrixu, možda su svi prijatelji plod naše schizofrenije kao u „The Beautiful Mind“-u. Jedina osoba za koju možete sa 100% sigurnošću tvrditi da postoji ste vi sami.

To je Descartes rekao svojom čuvenom izjavom, nigdje se ne spominje nadmoć ljudske rase zbog sposobnosti misli, da smo manje vrijedni ako ne razmišljamo i slične stvari što se vežu uz izreku. Molio bi ljude kad slijedeći puta citiraju nekog da barem vide značenje tog citata.

BTW. To je bila i jedina tvrdnja za koji je Descartes moga tvrditi da je apsolutno točana. Za ostale je smanjio kriterije.


- 08:10 - Komentari (8) Isprintaj - #