Trenerski blog

02.12.2012., nedjelja

Pozdrav

Pozdrav svima i dobrodošli na blog posvećen nogometnim treninzima, utakmicama i nogometu općenito.

Da odmah bude jasno, ovo nije blog nekog velikog trenerskog stručnjaka, nogometnog prof-a, dr-a ili slično, nego trenera koji još uvijek uči svoj zanat. A ako i najveći svjetski treneri govore da još uvijek uče nogomet, onda moram i ja..

Na ovom blogu pokazivat ću puno vježbi individualnog, ali i grupnog karaktera, pisati svoja mišljenja o nekim aktualnim stvarima u nogometu i, nadam se, razmjenjivati iskustva sa drugima. Iako sam ja nogometni trener, i iskreno vrlo malo pratim druge sportove, htio bih čuti savjete trenera iz drugih sportova. Dobro je poznato da se u današnjem nogometnom treningu koriste metode i vježbe iz atletike, gimnastike, itd.
U zadnje vrijeme bavim se snimanjem raznih vježbi sa svojim igračima i rezanjem nekih zanimljivih situacija sa utakmica Lige prvaka, španjolske i engleske lige. Vježbe ću stavljati često, dok utakmice nešto manje (autorska prava na You tube-u me tu malo koče). Mislim da je baš gledanje utakmica i prepoznavanje pojedinih situacija vrlo bitno kako bi svaki trener prema njima kreirao svoje vježbe i usmjeravao igru. Zašto trenirati stvari koje se ne događaju na utakmicama?? Jedan takav primjer je omiljena vježba svih nogometnih trenera- završnica nakon križanja dva igrača. Jedan igrač probija po bočnoj poziciji, a dva napadača u šesnaestercu rade križanje, dobivaju povratnu loptu i zabijaju gol. Moram priznati da sam tu akciju radio od svoje 12-e do 25-e godine na treninzima, a nijednom nisam vidio da je netko postigao zgoditak na utakmici na taj način, a pogotovo ne ekipe u kojima sam ja igrao. U nogometu je bitno biti aktualan, inovativan i pratiti trendove. Do nedugo sam posuđivao i kupovao hrpu dvd-ova i tražio što više vježbi koje bih radio na treninzima, da bih zaključio da većinu toga već i radim na treninzima. Isto tako sam shvatio da kopirajući druge neću ništa postići. Ako kao trener po nečemu nisi poseban, onda si samo "jedan od". Ili kako kaže bivši izbornik Bjelorusije Bernd Stange: "Lerne von den Besten und gib Deiner Mannschaft ein Gesicht" ("Uči od najboljih i daj svojoj ekipi vlastiti izgled").

Toliko za sada. Pokušat ću biti redovan u postovima.

Oznake: nogomet, trening, treneri


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.