Vožnja lijevom stranom

Da se malo maknemo od slika, te se malo okrenemo prema tekstualnim postovima, hehehehe. Ne znam koliko ima čitatelja (iako mislim da ih ima poprilično) koji su probali čari vožnje po lijevoj stvari.

Naime osim pljačkanja, side i ostalih sranja sa čime se možete preplašiti kod dolaska u Južnu Afriku, u zraku je visjela i činjenica da se vozi po lijevoj strani. A znajući da na posao ne mogu pješice ili tako nekako, odmah mi je bilo jasno da ću morati voziti kao Englezi.
Iako sam se metalno već pokušavao priviknuti kod kuće (čak mislio da se po mrklom mraku u samoći svog malog grada probam voziti po lijevoj strani. Odustao od te pomisli).
Međutim ipak sam (kad me se vozilo) pokušavao u mozgu voziti po lijevoj strani. Vježba je bila poprilično teška da budem iskren.

Kad sam sletio ovdje i sjeo u taksi, mogao sam se uvjeriti svojim očima kako je voziti na lijevoj strani. Iskreno (ovo vrijedi za JAR) nije ništa drugačije nego voziti po desnoj strani. Razlog tome leži u velikim cestama. Svaki smjer ima dvije trake, koje su međusobno odvojene ogradom ili travnjakom, slično kao naše autoceste. E kad se vozite po njima, u biti vam nije uopće važno je li se vozite po lijevoj ili ne.

Naravno to je kad se vozite ravno, problemi nastaju kad skrećete lijevo ili desno. Ipak i ovdje postoji olakšavajuća okolnost. Ako ste na većim semaforu, logički je da nećete skrenuti u traku u kojoj su auti prednjim stranama okrenuti prema vama. Ne znam koliko ovo zvuči logički, ali kad ste na cestama, ima smisla.
Prvih tjedan dana sam se vozio sa frendom. Moj savjet je da (ako imate takvu priliku) tokom vožnje puno više pažnje posvetite skretanjima, semaforima, što kako i gdje. Iako generalno gledajući imajte samo jednu stvar u glavi. Uvijek se držite lijeve strane, i sve je jednostavno obratno nego kod nas. Ovdje kružni tok ide u smjeru kazaljke na satu.

Ovo sve što pišem je za velike ceste, velika skretanja tokom dana. E sad tokom noći na manjim cestama, e tu nastaju problemi. Zna se desiti da vam se mozak jednostavno prešalta na vožnju desnom stranom i nećete ni skužiti prvih 15 sekundi. Pogotovo kad srećete van parkinga. Pazite da ako idete desno morate na drugu stranu ceste. Meni se desilo par puta da sam otišao krivo.
Sve u svemu, nije neka stvar koje se morate bojati. Morate biti malo pažljiviji prvih par dana, ne voziti odmah po noći, ali iskreno, ne bi trebali imati nikakvih problema priviknuti se na vožnju lijevom stranom. Ne bi trebali propustit vožnju samo jer vas je strah.

E da, skoro zaboravio. Najveće probleme koje sam imao kod privikavanja su drugačiji raspored kontrola žmigavaca i brisaća. Doma su mi žmigavci na lijevoj strani volana, ovdje na desnoj. Tako da sam prvih tjedan dana uvijek, ali uvijek, prvo obrisao stakla pa onda tek da žmigavac. Brzine su iste kao i kod nas. Znači 1 i 2 brzina su na lijevoj strani, 3 4 sredina, 5, 6 desna. Međutim budući da sam naviknuti vući mjenjač prema sebi da ga stavim u 1 i 2 (ipak brzine koje najviše koristite), imao sam problema jer sam sad morao gurati mjenjač od sebe. Tako da često stavio u treću umjesto u 1 jer nisam pogurnuo dovoljno mjenjač u lijevo.
Najgluplji i najneprecizniji mjenjač na mojoj Toyoti Coroli naravno ne pomaže. VW gdje si kad te trebam
Uglavnom, ja sam se priviknuo totalno nakon tjedan dana vožnje i već me je strah kako ću se priviknuti na desnu stranu.

Razmišljam dal da napišem duži post sa pojedinostima o prometu u JAR-u, ali prepoloviti ću post na dva dijela, pa o tome više drugi put.

P.S.
Pozdrav iz Pretorije.


17.09.2009. u 09:38 sati | 12 Komentara | Print | Link | Na vrh

<< Arhiva >>

< rujan, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Komentari da/ne?

Opis bloga

Dnevnik hrvatskog slobodnog mladog bivšeg FER-ovca koji je putuje poslovno po različitim zemljama.
Nakon skoro dvije godine na Bliskom Istoku, nakon Riyadh-a i Bahraina,
radnja se odvijala u Sankt Petersburgu u Rusiji. Rusija prošla, pa malo lutao po balkanu. Nakon skoro pa pola godine Kosova, bio na drugom kontientu. Točnije Johannesburg/Pretoria u Južnoj Africi. Bio jedno vrijeme u Europi (sušno razdoblje bloga), a sad sam u Mexicu.

Opis različitih običaja i života u zemlji kroz moju svakodnevnicu


Kontakt:

pisc99@yahoo.com-mail
pisc99- Skype kontakt

Copyright by pisc99

Linkovi

Mountain bike product reviews
EngHr rječnik
EngDeu rječnik
MTB trail reviewsjavascript:%20void(0);
SpanishDict

Blogovi

Akcije (obavezno posjetit):


Ufff nije me bilo predugo ovdje.



One koje obožavam čitati (ili gledati):


Marina Kuharica
Mala od palube
Kiki's Parlour
gosponp profesor
alexxl
KinkyKolumnistica
Ribafish
Kucanica u Japanu
Eurosmijeh
little black book
vodoinstalaterske kronike
otrovna

Drago mi je vidjeti da još uvijek ima vetarana ovdje :-)
Nadam da ću dodati neke nove.

Koje čekam da se vrate:

CHOCO
JJA
Athena Air
S ulica Kabula i malo sire
Hybrid


Grbovi zemalja

Photobucket - Video and Image Hosting
Photobucket
Photobucket
Photobucket
kosovo1
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Photobucket

Image Source,Photobucket Uploader Firefox Extension
 photo Untitled.png

eXTReMe Tracker