Totan d.o.o.

četvrtak, 02.11.2006.

MASLINE

Evo došla je još jedna sezona o maslin, štoviše ove godine u puno manjoj količini (fala Bogu, ovisi kome) nego prošle godine. Izostanak obilnih kiša je vidljiv. Nevaja kad rodu ni lipo ni viditi maslinu ni kad nerodi. Sve više maslin je zapušteno, ljudi jednostavno neće da radu gledaju kako zaraditi šolde na druge načine, jer šta kad obereš sve, di sa ujen posli, a kad zbroiš gnjoj i rad teško se od uja odvoiti za neke male solde. Tako sad većinun judi radu da bi imali za sebe a ostalo zapuštaju, jer triba vrimena i rad da se održavaju. A da ova naša lipa država nešto organizira neki otkup, neke poticaje vratili bi opet jude u maslinike, štoviše iskrčila bi se još ka površina za nova stabla, jer svi znamo šta je maslinovo uje a to i pripoznaju i u Evropi. Mediteranska prehrana, u kojoj maslina i maslinovo uje imaju vrlo značajnu ulogu, oduvik se smatrala jednom od najpravilnijih i najzdravijih tipova prehrane.


Eto već je lito dana, i skoro će zima
Prigiba se zemlji grana, a dice još nima
Zaplakali škoji bili i sunce već blidi
Makina ka vitar cvili, a suza se cidi

Za navik je pape zaspa
Samo želja još je budna
Budit ću ih prije zore
Željo moja uzaludna

Maslina je neobrana
Nima koga da je bere
Prigiba se teška grana
Slomit će se od nevere

- 20:53 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< studeni, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Murteru moj

    Rodila me mati vodeka na siki
    doila me mlikun za isti i piti.
    I nosila sa sobun u narucju svom
    kamo god je išla po kršu tvom.

    Ditinstvo san proša mljackajući smoke,
    i zimi i liti skak bos u lokve
    a maldost je došla uzveslo i jubav
    eto Bogu hala još san živ i zdrav.

    Pa gledan svaki dan vo naše more
    i slušan galeba i mirišen bore
    i tuću me vitri bonaca i hrtunal
    a sedansto godin svitli Murterski heral.

    Kroz tebe su prošle sve never svita
    kuga glad i rat a i lipa lita
    koliko si moga toliko si da
    u tvoje krilo leći ću i ja.

    Pa Bog nek te čuva i sveti Mihovil
    I Roko naš sveti šta gleda iz vršin.
    I za te se moli gospe o Gradine
    A gospe od Tarca za te se bri.

    Da mi daju sva zemajska bogatstva
    Da me kunu molu i zaklinju
    Da mi nudu i zvizde što sjaju,
    Ja bi opet osta tvoj ja bi opet osta tvoj Mureteru moj.

Linkovi




  • I Čovik se rodi umoran i živi da se odmori.

    II Ljubi krevet svoj ka samoga sebe.

    III Odmaraj se danju, da noću moreš spavat.

    IV Ne radi - rad ubija!

    V Kad vidiš nekoga da se odmara - pomozi mu!

    VI Ne čini danas ono šta moreš sutra!

    VII Radi manje nego moreš, a ono šta moreš pribaci na drugoga.

    VIII U hladu je spas, od odmaranja niko nije umra.

    IX Rad donosi bolest - ne umri mlad!

    X Kad poželiš radit - sidni, pričekaj, i vidit ćeš da će te proć.

  • Free Site Counter
    Free Site Counter



    Jugo

    Jugo će, kažu oni što vide
    Da ponovo krećem na put za nigdje
    Jugo se sprema, valovi dižu
    Pogledi njeni me više ne stižu

    Dalekim sad plovim morem
    Zaboravljam naše zore
    Ostaje mi samo more
    I vjetar što tuče u lice i dušu


    Galebovi u daljini, more i ja u blizini
    Prilazi mi, ja mu pričam
    O ljubavi jednoj što bila je davno

    Okreće jugo, more već vrije
    Bog je uz mene, strah me nije
    Samo što dalje, druga obala zove
    Mislim na sutra, ostavljam snove

    Rakovi, školjke i morske alge
    I mnogo, mnogo kamenog cvijeća
    Na grobu mome umjesto svijeća
    Svjetleće ribe držat će stražu



    Ribari

    Prije jutra ribari se bude,
    More zna njih, more zna te ljude
    Prije jutra u zoru
    S galebima na moru
    Na poštama sunce čekaju

    Svako jutro parangale dižu,
    Vižitaju i vršu i mrižu,
    A galebi čekaju
    Da i njima ča daju
    U ribare oni viruju

    Noć je mirna vali spavaju
    Pod svitlom se ribe skupljaju
    Špurtilon I ostima
    Dobit će po kostima
    Kad se smire kad se pridaju

    U dubini mriže parangali,
    Na pučini bile se sinjali,
    Tiho kraju veslaju,
    Malu barku guraju,
    A ribara ruke izdaj