POESSIS https://blog.dnevnik.hr/totalno108

četvrtak, 07.05.2009.

Fratello

-tekst pjesme o kojoj se govori je na kraju posta. Autor Jura Pađen, Aerodrom.
Pjesma sama govori svoj tekst o temi fratello, tj brat. Autor teksta, možda i nije imao brata, ali ja imam. A i da nije tako, kroz tekst je moguće osjetiti što je to. Bogati ili siromašni u najiskrenijim i najtankoćutnijim godinama života osjetimo bliskost, osjetimo najvrijednije blago, sliku u zrcalu, ideal nešto za što vrijedi jednako i ginuti i isto tako živjeti. Brat, i tko ga ima i tko ga nema, ono je za čime se teži, iskonska svetost za koju smo vezani svojim korijenima.
Luka je dolje, ja se pripremam za put, štoviše, za odlazak. Netko me prati, ako i nitko, tu su maslinici, toplo more i crno vino. Od njih se rastajem. Rastajem se od svojih hranitelja. Oni su mi ovdje davali život. To su sigurno oni, jer ovdje u kršu morskog zaleđa ni nema ničeg drugog.
Amerika je zemlja daleka. Naš mali svijet, mala barka, može pričekati, sada je važan skok, skok do daleke Amerike. To nije samo zemljopisni skok, to je skok od kojeg se puno očekuje. To je velika, daleka zemlja, zemlja svega što ovdje nema. Obećana zemlja, zbog koje smo u zalog spremni dati ovaj raj što u srcu nosimo. Taj raj je bratska (obiteljska) ljubav, vino, maslinici i more. Zašto to uopće žrtvujemo? Zar smo ludi? Što je tu takvo da ne valja, da nas tjera dalje? Kada ćemo požaliti? Zbogom Serafino, i ostala braćo. Zbogom anđeoska družino. Serafini su anđeli Božji. Serafin znači gorući, ili goruća ljubav. Serafin je gorući plamen ljubavi u nama. To je anđeo koji ima najbliži pristup Bogu. Zašto nismo mogli ostati doma sa tim gorućim plamenom u srcu? A, eto, nismo.
Postoji nešto što se stalno proteže kroz umjetnost, duhovnost i različite religije. Ono što je unutra, što plamti u srcu, to mora izaći van, mora se izraziti, mora otići u svijet, u komunikaciju. Mora se u svijet. Mora se izaći sa puninom ljubavi. Izaći u svijet koji je nešto drugo, u svijet koji će sa svojim burama biti opasnost za plamen goruće ljubavi .
Piši mi, brate, tvoja će mi pisma značiti, održavati će me na životu kada dođu teškoće, piši mi fratello, poslati ću ti sve, sve što srce bude htjelo. Mlado, nevino i neokaljano srce moga brata zaželjeti može bilo kakvu svjetovnu stvar. Poslati ću mu to, a to što dobije srce moga brata, koliko god da bilo svjetovno, transformirati će se uslijed njegove goruće ljubavi u nešto sveto. Ta, komunikacija, interakcija između dvoje, održavati će život i u srcu plamteće ljubavi, tj doma i u svijetu plamenog srca tj- u dalekoj zemlji..
A na kraju, samo jedno molim, samo jedno tražim kao zalog naše ljubavi, čuvaj mi ono što najviše volim. To je zalog po kojem će moja prisutnost u domu biti prepoznatljiva i kada me nema. To je Rozi, kojoj će trebati pomoć. I njoj će , kao dijelu mene trebati hrana ljubavi. A Rozi, je u stvari ,moja ljubav, ljubavni dio mene koji nikada i nikuda nije otišao. A Rozi je isto tako i veliki simbol ruže, koji ima veliki značaj i u ezoteriji i mistici tajnih redova.
Kalabrezi i Sicijalanezi su imena što se odnose na zemljopisne pojmove južne Italije. Ovdje upućuju na tajnovitost, i na ozbiljnost i vjerodostojnost svih akcija koje se preduzimaju. Oni su simbol i često primjetne žrtve pojedinca za opće dobro, shvaćeno u smislu vrlo široke obitelji. Cosa Nostra, ne smije biti pojam vezan za negativno, za mafiju. Može se shvatiti i iznad toga zaista kao pojam naša stvar, što ukazuje na prihvaćanje svih koji mogu svjetliti plamenom goruće ljubavi.


Dolje u luci, barka me ceka
neka priceka jer Amerika je
zemlja daleka

Zbogom maslinici
zbogom toplo more
zbogom crno vino
zbogom Serafino i ostala braco

Ref.
Pisi mi brate
pisi mi fratello
poslat cu ti
sto ti srce bude htjelo

A na kraju
samo jedno te molim
zaklinjem te krvlju
cuvaj ono sto najvise volim

Cuvaj mi Rozi
i uvijek joj pomozi
mi smo Kalabrezi Sicilijanezi
siamo Cosa Nostra

07.05.2009. u 23:27 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  svibanj, 2009 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Rujan 2009 (1)
Lipanj 2009 (2)
Svibanj 2009 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

filozofski osvrt na razlicite tekstove osobito na pjesme koje okupiraju paznju mnogih (pjesme poznatih sastava i samostalnih izvođača).
*** Ovdje želim govoriti o tekstovima uspješnih hitova. Osim glazbe, želim ukazati kako i na koji način tekst pridonosi uspješnosti nekog hita. Zašto nam se nešto sviđa? Što se nalazi u dubinama tekstova i kako glazba u nama oblikuje najdublje istine.

Linkovi


Roletari.hr