male tajne slabijeg spola https://blog.dnevnik.hr/tajnica

utorak, 08.03.2005.

Ovako je govorio Račan 1999.

Evo jednog bisera

Objavljeno u tjedniku Nacional, 16.12.1999., br.213
Autor:Mladen Pleše
Prvi posttuđmanovski istup šefa SDP-a

Nova vlada pokrenut će već na prvoj sjednici reviziju pretvorbe, istragu o Dubrovačkoj banci i misterioznoj prodaji Večernjaka


U ponedjeljak 13. prosinca, odmah nakon pokopa presjednika Tuđmana, a neposredno prije službenog početka predizborne kampanje, predsjednik SDP-a Ivica Račan za čitatelje Nacionala ekskluzivno je progovorio o tomu kako će se on i njegova stranka ponašati nakon što pobjede na parlamentarnim izborima.
NACIONAL: U javnosti postoji dvojba hoće li se SDP, kada dođe na vlast, zalagati za radikalnu i sveobuhvatnu preobrazbu Hrvatske ili će tempo promjena biti usporen kako ne bi došlo do sukoba. Što birači SDP-a zapravo očekuju od vaše stranke?
Račan:Ako voljom građana dođemo na vlast, onda trebamo ispuniti očekivanja ne samo naših birača nego i najvećeg broja hrvatskih građana. Svjesni smo da se od nas očekuju brze promjene. Ono što se može brzo mijenjati, mijenjat ćemo, a za ono za što treba više vremena, a tu prije svega mislim na razvojne programe, zasukat ćemo rukave. Tu se ne mogu očekivati rezultati preko noći. No mora se odmah jasno trasirati pravac razvoja: više radnih mjesta, manje nezaposlenih. Ali, važno je istaknuti: s nama na vlast ne dolazi posvemašnja negacija. Možda se nekima neće svidjeti to što kažem. Mijenjat ćemo ono što u Hrvatskoj nije dobro. Ali u isto vrijeme, ono što je pozitivno, makar i u začecima, ne ćemo mijenjati, na to ćemo se osloniti i ići dalje. Dosadašnja je vlast pridonijela stvaranju Hrvatske, njenoj neovisnosti, a utemeljila je i višestranačja. No vladajuće strukture zapele su nakon toga te bitno pridonjele tonjenju Hrvatske u posvemašnju gospodarsku i socijalnu krizu.

Izlaz iz krize


Usto, sada je jasno, nemaju odgovor na pitanje kako izaći iz krize. Zadaća je nove vlast ponuditi ono što stara vlast ne zna i nemože: izlaz iz socijalne i gospodarske krize, deprimiranosti i beznađa socijalno ugroženog stanovništva, onoga a toga je najviše koji živi ili bi trebao živjeti od svoga rada. Mora se takođe zaustaviti moralno rasulo koje je itekako prisutno u Hrvatskoj. Nekažnjeni kriminal, neraščišćene afere te beskruipulozno bogaćenje zamutili su moralne norme i vrijednosti.
NACIONAL: Koji će biti prvi potezi vaše vlade?
Račan:Prvo ćemo prepoloviti plaće saborskih zastupnika, ministara i ostalih visokih državnih dužnosnika. To moramo učiniti kako bi se od prvoga dana svjedočilo da nova vlast namjerava biti solidarana s tegobnim životom većine građana. Potom ćemo donijeti zakon o reviziji privatizaciji kako bi poništili ono što je u njoj je bilo otimačina, krađe i kriminal. To je potrebno hitno učiniti, jer kako vrijeme protječe to je teže napraviti reviziju. Treći potez trebao bi biti donošenje državnog proračuna koji bi trebao biti smanjen za 17 posto, a ukupna javna potrošnja umanjena za 5 posto, s tim da konačni rezultat ovisi o stvarnom stanju kojega tek treba utvrditi. Time želimo smanjiti presiju na ionako preopterećeno gospodarstvo.

Smanjenje PDV-a


Zbog toga ćemo postupno smanjivati PDV s 22 na 17 posto i povećati broj artikala s nultom stopom te revidirati ostala porezna davanja koja guše našu ekonomiju. Smanjiti ćemo porez na dobit, a reinvenstirana dobit neće se oporezivati. Porez na dohodak treba imati diferenciran stope od 5 do 60 posto, a valja ga osloboditi u slučaju novog razvoja ili zapošljavanja novih radnika. Dakako treba poduzeti i cijeli niz drugih mjera. No prije toga morati ćemo pronaći odgovore na pitanje kako smanjiti troškove države, a povećati izdatke za obrazovanje, znanost, zdravstvo, kulturu.
No bez toga nema razvojne perspektive Hrvatske. Dakako, to neće biti lako ostvarivo s obzirom na dospjele obveze iz inozemstva, na kriznu situaciju, a ni zbog toga što nismo sigurni kakvo ćemo stanje zateći u državnim financijama. Naš je zadatak da suočimo građane s realnom situacijom, s pravim dimenzijama gospodarske i socijalne krize, s točnim brojkama o zaduženosti u inozemstvu i preuzetim obvezama. Na žalost, one su puno veće od objavljenih. No već sada se možemo obvezati da ćemo svoj posao obaviti pošteno, potpuno različito od ponašanja zbog kojega je sadašnja vlast izgubila povjerenje naroda. Vlast mora služiti narodu, a ne vlastitom džepu i probitku.Bez toga nema povratak povjerenja u vlast. Da to ne bi bila samo puka obećanja, valjat će ojačati različite oblike demokratske kontrole vlasti, posebno tamo gdje se odlučuje o sredstvima poreznih obveznika. Odluke o raspodjela tih sredstava moraju biti javne i transparentne.
Porezni obveznici moraju znati kako se troši njihov novac. Neće se više govoriti, vlada je dala. Nema što vlada dati. Porezni obveznici daju, a Vlada taj novac samo raspoređuje. Zbog toga će biti posbeno važno promijeniti karakter i način vladanja. Trebat će okupiti u Vladi i oko pojedinih ministarstava ekspertne timove, najbolje stručnjake, neovisno o tomu kojoj stranci pripadaju. Oni će analizirati probleme i ponuditi rješenja. Ocjena o radu Vlade u cjelini i pojedinog njenog člana zavisiti će od toga koliko su uspjeli okupiti stručnih i kompetentnih ljudi. Nešto slično će se tražiti i u radu Sabora. Ako u tomu uspijemo onda ćemo napraviti važan korak prema onomu na čemu sam osobno, a i moja stranka, inzistirao: za izlazak iz gospodarske i socijalne krize potrebno je novo okupljanje, gotovo jednako onom koje smo imali u borbi za neovisnost Hrvatske, protiv velikosrpske agresije. Ovaj put riječ je o drukčijem karakteru okupljanja, ali ne manje značajnom i sudbonosnom: hrvatska neovisnost brani se od sada razvojem, novim radnim mjestima, gospodarskom stabilnošću, privrednim i financijskim kredibilitetom te europskim demokratskim standardima u svom političkom životu. Istodobno ćemo smanjiti nepotrebne troškove, neprimjereni i neprihvatljivi luksuz jer je to važno za moral, za svjedočenje o solidarnosti vlasti s narodom. Reći ću otvoreno: Vlada i parlament morat će pokazati puno veću osjetljivost prema prijedlozima i kritikama koje će dobiti od građana, ali i prema zloporabama vlasti. To će omogućiti nove oblike kontrole vlasti čime će se zaustaviti ili barem smanjiti zabrinjavajući plimni val korupcije i kriminala. Nova vlast trebala bi biti nesmiljena prema onim pojedincima koji su se ogriješili o zakone i moralne norme.

Revizija privatizacije

NACIONAL: Koje će biti prve zadaće Sabora?
Stvoriti zakonske pretpostavke za reviziju privatizacije, ali i za nastavak pretvorbe koja će imati posve drugačiji karakter. U njoj, naime, neće više biti pljački kakvih je dosada bilo. Efekti privatizacije biti će u funkciji razvoja i prosperiteta Hrvatske. U isto vrijeme treba ozakoniti skromnost države i državnih organa. Sudskoj vlasti valja omogućiti da bude efikasnija. Napokon, valja stvoriti zakonske pretpostavke za depolitizaciju i demokratsku kontrolu vojske i policije i pri tomu utvrditi ulogu vlade i parlamenta. Također ćemo, jer smo to obećali, preobraziti polupredsjednički u parlamentarni sustav. U prvih mjesec i pol dana prioritet će imati usvajanje proračuna za iduću godinu. U teškim gospodarskim okolnostima, s velikim gubicima i dospjelim obvezama, to neće biti lako.



Vlada stručnjaka


NACIONAL: Hoće li u Vladi koju će formirati SDP biti mjesta i za nestranačke ličnosti? Prema sporazumu koji je sačinila šestorica, a riječ je o deklaraciji koju smo usvojili i supotpisali, vladu i Sabor konstituirati će šest oporbenh stranaka prema rezultatima izbora. U takvoj koalicijskoj vladi bit će teško izboriti se za nestranačke osobe, osim ako pojedina stranka ne predloži u "svojoj" kvoti takvo rješenje. No upravo zbog toga važno je okupljati kompetentne i stručne timove oko vlade i pojedinih resora, neovisno o stranačkoj pripadnosti. Na tomu ću posebno inzistirati. Iskustvo SDP-a je u tom smislu vrlo dobro. Iza nas je nekoliko studija, od one o hrvatskoj vojski do studije o općoj potrošnji. Njih su radili stručnjaci, a među njima je bio tek jedan ili dvojica članova SDP-a.
NACIONAL: Ministarstva financija, policije i obrane zacijelo će pretrpjeti najveće promjene? Ta su državna ministarstva, važna u svakoj državi, napose u Hrvatskoj s obzirom da su njima potrebne najveće demokratske promjene. Što se SDP-a tiče on ima jasan koncept kakvu vojsku želimo i kakvu demokratsku kontrolu uspostaviti nad njom. Slično je i s policijom. Treba prihvatiti što je uspješno napravljeno. Srećom tu ne idemo od početka. Policija je pokazala da može dobro obavljati svoj posao. Ne mislim, dakako, na tajnu policiju. Možda je i ona bila kvalitetna, ali je bila zloupotrebljena. Vojska i policija moraju osigurati efikasnu obranu zemlje i sigurnost građana. Kada je rtiječ o Ministartvu financija tu slijedi velika i duboka reforma. Vlada treba prestati na doadašnji neprihvatljiv i način uzimati novac od gospodarstva i onda ga voluntaristički distribuirati po državi. Osim toga vlada više ne bi trebala biti glavni poslodavac u Hrvatskoj. Premda ćemo smanjiti državne troškove, PDV i neke poreze, a u isto vrijeme - sada govorim kao socijaldemokrat - osigurati ćemo neophodna sredstva za rješavanje socijalnih problema. Želimo da jedna druga, razvojna i odgovorna financijsko-gospodarska politika ima, primjerice, svoga Škegru. Kad to kažem, želim reći da netko može biti kvalitetan ministar u realizaciji jedne loše koncepcije. Bilo bi dobro dobiti kvalitetnog ministra za novu, bolju gospodarsku politiku. No u ovom se trenutku ne mogu, što je logično, govoriti ni o kakvim imenima, osim što se može reći da je "natječaj" otvoren.



Obrazovanje za razvoj


NACIONAL: Kada govorite o smanjenju troškova za policiju i vojsku pretpostavljam da ne mislite na otpuštanja kako su to najavile neke vaše oporbene kolege?
Naravno da ne. Naša je želje da ničim ne ugrozimo obranu i nacionalnu sigurnost. I ono što je najvažnije: ne mislimo reorganizirati Hrvatsku vojsku tako da otpuštamo ljude pa da ionako veliki broj nezaposlenih još više povećamo. Nitko u transformaciji HV-a u modernu, profesionalnu vojsku u kojoj bi vojni rok trebao biti smanjen do šest mjeseci, neće ostati bez posla. Trenba predložiti cijeli niz mjera koje bi trebale osiguravati relativno bezbolnu transformaciju: osposobiti ćemo ljude za neke druge poslove. U tom smislu nitko ne bi trebao ostati nezbrinut. Neki su nas optuživali da je program kojega nudimo sličan ili kopija laburističkom Blairovu programu. Kopije nisu dobre, situacije su različite. No možće se govoriti o sličnostima jer je i tamo je izuzetno velik značaj dan obrazovanju. No to je nužno zbog razvoja, pružanja mogućnosti ljudima za brzu preorijentaciju i osposobljavanje za one poslove koji su perspektivni. No da se vratim vašem pitanje. Reaorganizaciju HV-a voditi ćemo na odgovoran način: ne dolazi u obzir politika za koju su najavljivali pojedinici i koja je neodgovorna - da se transformacija ostvari pukim otpuštanjem ljudi. To mi socijaldemokrati nećemo dopustiti.



Kontrola tajnih službi

NACIONAL: Kako će SDP i njegova Vlada spriječiti zlouporabe tajnih službi? Morati će se to učiniti ako želimo naprijed. Najprije ćemo osigurati njihovu demokratsku kontrolu čime ćemo onemogućiti zloporabe tajnih službi. Rad obavještajne zajednice biti će pod kontrolom parlamenta i vlade. Tajne službe više se nikada ne bi trebale baviti uhođenjem oporbenih političara, nezavisnih novinara, sindikalnih aktivista i djelatnika nevladinih organizacija. Biti će jedino efikasnije u njihovoj elementarnoj funkciji - zaštiti nacionalne sigurnosti. Pokazati ćemo da je i u Hrvatskoj moguće imati tajne službe koje neće biti politički zloupotrebljavane. Bez obzira što oporba u borbi s HDZ-om prošlih godina nije imala previše uspjeha jer nije imala dovoljno ruku u Hrvatskom državnom saboru, ona je na mnoštvu krupnih pitanja pokazala da nudi alternativu, od pitanja kontrole tajnih službi do, primjerice, pitanja televizije kao javnog medija. Kada opozicija dođe na vlast mora pokazati da je u stanju sprovesti ono za što se zalagala dok je bila u oporbi.
NACIONAL: Hoće li nova Vlada ustrajati na tome da se istraže razlozi kraha Dubrovačke banke, zloporaba u privatizacije Slobodne Dalmacije i makinacijama u pretvorbi Večernjeg lista? Apsolutno. Morat ćemo to, ali ne zbog progona ljudi, nitko neće biti proganjan zbog političkih uvjerenja ili stranačke pripadnosti, za to ćemo biti jamac. Moramo razobličiti mehanizme pljačke. To je naša obveza. Preko nekih krupnih afera, od Dubrovačke banke pa do privatizacije Večernjeg lista, razotkriti što se događalo i tko je za to odgovoran. Učiniti to ne samo zato što želimo kazniti krivce, nego i zato da se to više nikada ne ponovi. Buduća privatizacija mora biti poštena: preostalo još dosta državnih poduzeća i banaka koje treba privatizirati. Mi, iako smo socijaldemokrati odlučni smo ustrajati na tomu kursu. I baš zbog toga moramo procesuirati sav dosadašnji kriminal u pretvorbi. Ponajprije velike afere koje su protresle Hrvatsku, a čije "rješavanje" nije moglo dati rezultat jer su u njima sudjelovali kršitelji zakona ili pak oni koji su to kršenje omogučili.



Kadrovske promjene

NACIONAL: Koliko će biti radikalne i duboke kadrovske promjene u ministarstvima, javnim poduzećima, carini, financijskoj policiji, zapravo svugdje gdje je HDZ postavljao ljude po stranačkoj podobnosti, a ne po stručnosti? Navodno je riječ o čak desetak tisuća radnih mjesta...
Znam da kod nekih građana Hrvatske oblik verbalnog radikalizma u obećanjima ima učinka. Što se mene tiče nastojat ću biti ću odgovoran, ne želim lupetati. U demokratskom društvima valja osigurati konkurenciju za svako mjesto u izvršnoj vlasti s tim da pri tomu valja osigurati masimalnu stručnost i kompetentnost. Želim biti decidiran: nama treba efikasnija i po broju manja i kompetentnija vlast. Kad kažem da neće biti revanšizma to znači da nitko neće biti otpušten s radnog mjesta zato što ne voli SDP ili pripada nekoj drugoj stranci. Ali biti će otpušten, pa i više od toga, ako je lopov, ako je sudjelovao ili prikrivao kriminal što se može dokazati u pravosudnom postupku. Ostati će također bez posla ako je nekompetentan i nedovoljno stručan. No pri tomu se ne bih usudio govoriti o brojkama koje ste spomenuli. Tu bih bio daleko oprezniji i obazriviji. One ljude koji su "umočeni" u nedopuštene radnje trebat će promijeniti da na sličan način ne budu korišteni i dalje. Naša je osnovna zadaća da smanjimo korupciju. Ponavljam nitko se ne mora bojati za svoje mjesto ako je član HDZ-a ili neke druge stranke koja trenutačno nije na vlasti, pod uvjetom, dakako, da savjesno i odgovorno obavlja svoj posao. Baš me onda briga za njegovu stranačku pripadnost, to je njegova privatna stvar kao i vjerska pripadnost.
NACIONAL: Niste odgovorili koliko će biti duboke promjene u ministarstvima, javnim poduzećima, carini, financijskoj pliciji... Podrazumijeva se da pobjednik na izborima ima pravo postaviti svoje ljude na ključna mjesta u ministarstvima i važnim državnim institucijama. Inzistirati ću da svaki ministar i direktor važnih institucija ne strančari, da okuplja kompetentne ljude i na taj način osigurava provođenje politike koju zagovaramo.



Odgovornost za financije

U maloj državi i malom narodu valja okupiti sve kvalitetne ljude koji mogu pomoći svojim znanjem i stručnošću. Daleko je važnije u podjeli ministarskih fotelja dobiti ljude koji su svjesni da mnogo toga ne znaju te da se moraju osloniti na stručne ekipe nego li imati genijalne individualce. No bit će vremena da se pokaže koliko je takav pristup realan i koliko ga podržavaju stranke koje će tvoriti koaliciju ako kao što izgleda pobjedimo na izborima.
NACIONAL: Kakav će biti odnos prema BiH? Hoće li nova vlada i dalje ulagati godišnje 300-500 milijuna maraka u Hercegovinu?
Odnos prema BiH mora biti jasan i nedvosmislen. Mi priznajemo BiH kao cjelovitu i suverenu državu, bez fige u džepu. Istodobno ćemo biti čvrsto na crti zaštite hrvatskih interesa u BiH. To je daleko perspektivnija politika od one koja je do sada vođena. Siguran sam da će nova vlast, prihvaćajući BiH kao cjelovitu i suverenu državu, biti puno efikasnija u zaštiti hrvatskih interesa od dosadašnje vlasti. Što se tiče financija, za Hrvate u BiH vrijediti će isti kriteriji kao i za Hrvatsku. A to znači - svaka utrošena kuna mora biti javno obrazložena i odobrena, a oni koji donose odluku o njenom trošenju moraju imenom i prezimenom biti odgovorni za to. To znači da više neće biti moguće nekontrolirano trošiti sredstva i davati pomoć koja ide tko zna kuda, a nerijetko i tamo gdje većina poreznih obveznika u Hrvatskoj ne bi željela. Prema tome, moguća je pomoć i iz Hrvatske, ali ona će biti transparentna, a oni koji će donositi odluke snositi će za to odgovornosti pred poreznim obveznicima. U tom pogledu solidarnost da, zaštita interesa Hrvata u BiH da, ali u isto vrijeme dosljedno provođenje načela: Zagreb ne upravlja Mostarom, ali ni Mostar Zagrebom. Meni se čini da su neka aktualna kretanja među Hrvatima u BiH u tom kontekstu vrlo pozitivna.



Ulazak u EU

NACIONAL: Zacijelo će biti značajnih promjena i u politici prema međunarodnoj zajednici...
Naš strateški cilj je uskočiti u vlak koji je već u krenuo. Ne slažem se da smo definitivno ostali iza tog vlaka. Da budem još precizniji, želimo se uvrstiti u vlak za ulazak u EU koji tamo već putuju. To ćemo postići na različite načine. Prije svega, stabiliziranjem i razvojem gospodarstva te prihvaćanjem europskih demokratskih standarda. Znamo što moramo učiniti da bismo ubrzali put u Europsku uniju. Biti ćemo agresivniji u zahtjevu da nas naši partneri i stranački prijatelji u Europi, a znamo da su tamo na vlasti, ne koče već pomažu pri ulasku u Europsku uniju.
NACIONAL: Znači li to da će nova vlada odmah zatražiti početak pregovora o ulasku u EU? Apsolutno. Mi smo i kao opozicija pripremali teren za takvu inicijativu. Demokratski karakter idućih izbora i moguće demokratske promjene omogučiti će nam da naš zahtjev za bržim ulaskom u Europsku uniju bude realan i ostvariv. Ako se to ne bi dogodilo, prihvaćam da nam ocjena bude negativna.
NACIONAL: Hoće li nova vlada, nakon što bude izliječen, izručiti Mladena Naletilića Tutu Međunarodnom sudu za ratne zločine u Haagu?
Dakako, jer bi to napravila i sadašnja vlada prema obvezama koje je javno preuzela. Stoga ne vidim razloga da to ne napravi i nova vlada: mora se poštovati zakon o suradnji s Haaškim sudom koji je donio Sabor. Ali, ono što je još važnije od toga, u Hrvatskoj je bitno procesuirati i kazniti svako krivično djelo. Da je u tom pogledu Hrvatska bila više pravna država i efikasnija, danas bi imali manje problema s Haaškim sudom. Iz tog iskustva barem ćemo nešto naučiti. Dakako, i nova će vlada biti jednako nezadovoljna kao i sadašnja, zbog činjenice što najveći ratni zločinci nisu u Haagu. Pritom, dakako, mislim na ratne zločince u dijapazonu od Miloševića do Mladića i na one koji su napravili zlodjela u našem Vukovaru. To nezadovoljstvo prema Haaškom sudu ćemo zadržati.



Odnos prema Hagu

NACIONAL: Kako ćete se odnositi prema eventualnim novim zahtjevima iz Haaga? Najprije će valjati snimiti situaciju i vidjeti zašto neke stvari pravomoćno nisu završene. Mnogo će toga zavisti i od brzine kojom će pravosudni sustav u nas biti oslobođen upliva sa strane i loših političkih kriterija. Dakako, nije riječ samo o pravosuđu nego i organima gonjenja. Veličina i pravednost naše bobe ne može se braniti prikrivanjem pojedininačnih zločina već njihovim kažnjavanjem kako ljaga ne bi pala na sve borce. Sada se ponovno vraćam na ono što smo govorili o policiji i istražnim radnjama. Da, trebati će efikasno dovršiti procese koji su započeli te donijeti pravomoćne presude čime će se umanjili razlozi za nesporazume s Haaškim sudom.
NACIONAL: Jeste li se pripremili za preuzimanje vlasti? Postoji bojazan, pa čak i među oporbenim političarima, da bi vas pobjeda na izborima mogla zateći nepripremljenima? Eventualna pobjeda nikako nas ne bi zatekla. Mi smo i dosad imali i predlagali čitav niz projekata koji nažalost nisu prošli u Saboru. U zadnjoj raspravi u parlamentu rekao sam kolegama iz vladajuće većine: "Gospodo, odbijate reviziju pretvorbe. O.K. Imat ćete je na prvoj sjednici nakon izbora. I tada će proći". Projekt revizije privatizacije već postoji i samo čeka da ga se primjeni. Nema nikakva razloga da ih eventualno uz nekoliko malih korekcija i prestilizacija zbog protoka vremena odmah ne stavimo na dnevni red novog parlamenta. A što se tiče imena raspoloživih kadrova ni to nije bunar bez dna. I tu postoje različite solucije i ograničeni krug kandidata. Treba naprosto vidjeti tko dolazi u obzir. To će zavisiti od dogovora koalicijskih partnera.



Grijeh umjerenih hadezeovaca

Pri tomu međutim moram upozoriti da dio javnosti i medija nasjeda pokušaju HDZ-a da zabašuri pravo stanje stvari. Naime, i ja sam za to da se politika personalizira jer politika su ljudi. No što sada radi HDZ? U želji da prikrije svoju odgovornost za politički i gospodarski krah, HDZ nudi pojedince koji su nešto umjereniji po dikciji i koji bi HDZ-u trebali donijeti više postotaka glasova. No ističem: na ovim izborima HDZ predstavljaju, primjerice u I izbornoj jedinici, i Mate Granić i Zlatko Canjuga. Zašto bih ja pravio među njima razlike, kada oni sami ne prave razliku među sobom. Čak tvrde da su jednistveniji nego ranije premda zastupaju politiku koja se pokazala potpuno promašenom i neuspješnom. Zašto bi se prihvatio taj providan pokušaj HDZ-a da se prikrije njegova odgovornost za dosadašnje promašaje? Umjesto odgovornosti HDZ nudi novoga premijera, predsjednika parlamenta i predsjednika Republike. Ali oni su već kreirali i provodili politiku koja nije dala rezultata. Irelevantna je pri tome podjela na tvrde i meke hadezeovce. Možda su "meki" i odgovorniji. Oni svojim odmjerenijim i simpatičnijim nastupom malo uspješnije prikrivaju porazne rezultate i praksu vladajuće stranke. No HDZ nije naša osnovna preokupacija. Naša najveća briga je kako riješiti probleme i da Hrvatska može ići brže, bolje i dalje.

08.03.2005. u 15:47 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>