ponedjeljak, 25.02.2008.

Stećci

Ne daleko od mog sela postoji cijela mala kolonija stećaka za koje sam se uvije zanimao. Evo vam sad nekoliko slika pa i vi pokušajte protumačit što znače. Koliko ja znam nitko se prije nije zanimao za njih što me posebno nervira, ali zato sam se ja uhvatio posla i počeo istraživati. Razvijo sam teoriju da su napravljeni negdje pred kraj 15 stoljeća, možda na početku 16. Pretpostavljam da su izrađivani oko 1450. u vrijeme Bosanske države vjerojatno za vrijeme kralja Tvrtka koji je Bosnu proširio sve do Dalmacije (slike su slikane u Dalmat. zagori). Zbog činjenice da se na istom području nalaze stećci s muslimanskim obilježjima (polumjesec) pretpostavljam da se radi o djelima nastalim oko ili poslije 1463. odnosno nakon što su Turci osvojili Bosnu. Lokalitet je nastao malo ranije ali su nakon pada bosne došli Turci i na neke dodali svoja obilježja. Inače stećci prikazuju prizore iz svakodnevnog života, djevojke igraju kolo, vitezovi na konju u lovu itd.
Inače sve jako fascinantno (barem meni) i očekujte još postova o ovome.









Planiram još jedan posjet na lokalitet stoga očekujte još fotki!!

| 20:20 | Komentiraj (2) | Print this! | #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Copyright © Srednjoškolske kronike - Design touch by: Tri mudraca


Komentari On/Off

  veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Ožujak 2008 (12)
Veljača 2008 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Sranje od bloga!
Ovo mi nije prvi blog, (neznam ni sam koji mi je ovo) a ovaj ima samo jednu svrhu - DA SE JA IŽIVLJAVAM NA NJEMU. Naime ja sam vam još jedan istraumatizirani TEEN kojemu je psiholog rekao da se pokuša opustiti pisanjem. I evo me. Nemojte se čuditi ako se na blogu počnju pojavljivati gadljivi, ružni i neprikladni sadržaji jer se eto malo oću zajebavat. Ako će te čitati čitajte, ako nećete odjebite.

Free Counters
Free Counters