Sjeme-Panj-Umjetnost-Život

08.09.2009., utorak

"Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja"

Kreativnost u nastavi bilinogojstva
Vehid Ibraković, prof.

Briga o kreativnosti u školskim uvjetima jedna je od najvažnijih zadaća suvremene škole koja prije svega mora polaziti od potreba djeteta, ali isto tako i od potreba suvremenog društva u kojemu kreativnost predstavlja osnovnu polugu razvoja. Zbog toga sam proveo akcijsko istraživanje čija je svrha bila omogućiti učenicima da osjete u nastavi slobodu i maštu te na kreativan način sudjeluju u planiranju nastavnih aktivnosti kako bi zavoljeli poljoprivredu. Kreativnost je rezultat samostalne aktivnosti učenika, a ne podučavanja učitelja. Upravo zbog toga je problem ovog istraživanja bio: Kako potaknuti učenike na samostalno i slobodno izražavanje kreativnosti u nastavi bilinogojstva?
Na temelju istraživačkog problema postavio sam dva osnovna cilja: (1) poticanje divergentnog načina mišljenja kod učenika korištenjem različitih kreativnih tehnika, (2) zadovoljstvo učenika s mogućnošću sudjelovanja u predviđenim aktivnostima.
Za ostvarivanje postavljenih ciljeva istraživačkog problema koristio sam sljedeće aktivnosti:
1. Provokacija – poticanje eksperimentiranja
2. Umne karte
3. Oluju ideja
4. Šest univerzalnih pitanja
5. Slučajni pojmovi
6. Slobodu izbora
Učenici su tijekom istraživanja pokazali da mogu uspješno sudjelovati u planiranju aktivnosti te da su samostalni i aktivni u ostvarivanju tog plana. Ovo istraživanje pokazuje da nije dovoljna kreativnost učitelja sama po sebi te da će nastava biti kreativna ako se primjenjuju kreativne tehnike. Osim toga na kvalitetu primjene kreativnih tehnika utječu i drugi čimbenici, dužina nastavnog sata (ograničenost na 45 minuta), kako ostali učitelji rade sa učenicima (nije dovoljno da samo jedan učitelj radi na kreativnosti) itd.
Taj fenomen kreativnosti i razvoja mašte moraju i učenici učiti od najranije mladosti. Budući da sustav školovanja koji su prethodno prošli često nije bio u funkciji razvoja kreativnosti bitno je postupno uvođenje učenika u nastavu koja je bitno drugačija od one na koju su navikli. Veoma je dakle važno pored školovanja i permanentne edukacije učitelja, da i učenici stalno sudjeluju još od najmlađeg uzrasta u procesu kreativnog obrazovanja.
U narednom akcijskom istraživanju biti će potrebno poraditi na unapređivanju njihove kreativnosti koja u ovom istraživanju još nije došla do punog izražaja.
Ključne riječi: akcijsko istraživanje, kritički prijatelji, kreativne tehnike, nastava, učenička kreativnost

Izašao je najnoviji broj međunarodnog časopisa EJOLTS-a pogledajte na http://ejolts.net/node/136
- 09:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< rujan, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Ciljevi