|
|
|
|
Kuća na susret u noći Stalno pomicanje namještaja u tijesnome stanu. Mjesto za sjedenje pretvara se u ložu, loža se pretvara u žrtvenik, žrtvenik - u ono što je bilo. Na prozorima obješene su bijele plahte: kapitulacija pred noću, još prije bitke. slično onima koji još za života unaprijed kupuju grobno mjesto, ja i sada volim sve što mi je dano voljeti u noćne sate i u srcu kosturnice. Jehuda Amihaj Ovaj tip spada u red najvažnijih izraelskih pisaca. Dobro. Za njih i njihovu književnost. To znači da ih imaju više od jednog jer je komparacija moguća samo ukoliko postoje najmanje dvojica. Zašto sam baš izabrao izraelskog pjesnika za ovu raspru to uopće nije bitno. Mogao je biti i moldavski ili finski, svejedno. «U čemu je problem?» - pita se dugodlaki reverzibilni hrt «U interpretaciji» – odgovara maloušna kišna pjegavica. U interpretaciji, ponavljam i ja. Za takve epitete poput eminetnih predstavnika književnosti i poezije važna je interpretacija šire javnosti. Međutim, kako stvari stoje, a i riječi također, ta se šira javnost (ona koja je sposobna protumačiti što je pjesnik htio reći) smanjuje na vrlo mali broj dubokoumnih sretnika. I tu leži problem štovanja poezije. Pjesme poput ove iziskuju suviše truda i zamaraju, a samo zato da bi dobili jednu misao koja može biti bog zna kako bitna ili poučna. U čemu je finta maskiranja i skrivanja misli do te razine da nailazimo na stihovni anagram ili neku sličnu enigmatsku tvorevinu? Ima li ta moderna poezija za cilj razbiti standardnu poruku pjesme i iživljavati se nad rječima i mislima serući po logici i zdravoj pameti? Koji je uopće smisao i zadatak današnje poezije? Nekad su se pjesme recitirale s oduševljenjem i, prije svega, s razumijevanjem, a tko će danas recitirati ovakvu pjesmu i kakva bi to trebala biti prigoda kojoj bi ona pristajala? Smatram da poezija pomalo, ali zasigurno gubi svoju smisao – ljepotu riječi i izražaja. Ostaju samo nabacane gluposti koje shvaćaju samo autori. Ako usporedim slikarstvo i poeziju, apstrakcija u slikarstvu je donekle shvatljiva i prepoznatljiva, ali apstrakcija u pjesništvu je potpuno zagonetna i samim tim dosadna. Teško da će se ostvariti popularizacija poezije ukoliko će moderni poeti pisati ovakve pjesme. |
|
Dnevnik.hr
Opis bloga
ČASOPIS TARZAN glavni i odgovorni urednik: Sisajed izdavač:www.blog.hr novinski majl: objes(e)ne@sise.hr |