propovijedi

28.11.2014., petak

I.NEDJELJA ADVENTA ILI DOŠAŠĆA god. A




N 30 I DOŠAŠĆA ILI ADVENTA
P 1 Eligij, Natalija
U 2 Bibijana, Blanka
S 3 Franjo Ksaverski
Č 4 Ivan Damaščanski, Barbara
P 5 Saba, Dalmatin
S 6 Nikola biskup, Mika
N 7 II DOŠAŠĆA ILI ADVENTA, Ambrozij (zaštitnik pčelara)

1. čitanje: Iz 63, 16b-17. 19b; 64, 2b-7
Vg 63, 16b-17; 64, 1. 3b-8
Psalam: 80 (79), 2ac i 3b, 15-16. 18-19
2. čitanje: 1 Kor 1,3-4
Evanđelje: Mk 13, 33-37


Moto: « O da razdereš nebesa i siđeš,» Iz. 19,1

Kad srce otvrdne i sasuši se, siđi k meni s pljuskom blagoslova.
Kad milost žiće napusti, pohodi me s prskom pjesme.
Kad se posvud uzrade nemirno i štropotom svojim odasvud me zatvore,
Dođi k meni s mirom i odmorom , Gospodine moje tišine.
Kad se moje prosjačko srce zguri u kutu zabačenom,
Razvali vrata, Kralju moj, i uđi kao što kralj ulazi.
Kad požuda duh mi zaslijepi prahom i obmanom, o presveti, vazda budni Bože,
dođi sa svjetlom svojim i grmljavinom.

Rabindranat Tagor «Pjesme darovnice (Gitanđali) 39 «

Koliko smo samo puta u životu na svoj način ponovili riječi proroka i starozavjetnog pravednika «O da razdereš nebesa i siđeš». Da siđeš i uvedeš red, dokineš bezakonje koje bahato gazi sirotinju, ponižava običnog malog čovjeka. Bahatost kojoj ništa nije sveto. Koja se izruguje onima koji se drže Božjeg zakona. Sinovi i kćeri svjetla koji su izabrali put pravednosti zbunjeni su silinom zla koje vlada svijetom. Do kada će to tako? Kuda ide ovaj svijet? Ima li smisla boriti se protiv bezakonja na svakom području ljudskog djelovanja gdje je novac jedino mjerilo a hedonizam jedini cilj?

Došašće je posvećeno vrijeme za Bogotražitelje i blagoslovljeno vrijeme njegova dolaska. Doduše to još nije onaj konačni dolazak o kojemu govori Evanđelje kad nas poziva na budnost. Riječ je o Božjem skrovitom očitovanju onima koji ga traže, koji ga dozivlju i koji ga žele.
Suvremeni način života razorio je idiličnu sliku adventa koja je ustuknula pred agresivnošću suvremenog konzumerizma. Doduše još je uvijek tu priroda primjerena vremenu došašća. Tu je inje koje stvara magla pozne jeseni. Tu su snena popodneva i duge večeri. Tu je okvir u koji bi se tako rado uselio duh adventski ali mi smo ti koji sve to ne vidimo. Koji za to nemamo potrebe. Jer smo ga ispunili sadržajima koji su potpuno tuđi duhu došašća, a i došli su iz tuđine i nas su učinili tuđincima vlastitoj duši.
Odlasci na zornice s lampašima tek su ostali zabilježeni na slikama Ivana Lackovića Croate. A ti lampaši u mraku tako dobro pristaju dušama zanesenim Bogom koje u mraku svijeta zaspalog za vječnost znače budnost, jer to je smisao zornica – budni budite.
Da bi postao iskreni Bogotražitelj nije mi potrebna ni pustinja ni pećina u koju bi se povukao. Nisu mi potrebni lampaši ni inje adventsko. Obijeliti ću u ispovijedi skromnu izbu svoje duše (adventska ispovijed). Zasunom ću snažno zatvoriti njezina vrata da buka izvana u nju ne prodire ( razmatranje – meditativno stanje duše). Tek sićušno svjetlo neka gori i ruke sklopljene na molitvu. I usne će tihu šaptati molitvu; Gospodine moje tišine dođi. O presveti vazda budni Bože u meni zapali iskru svete ljubavi što će se prometnuti u buktinju što je satkana od nebrojenog mnoštva braće i sestara koji žude za vječnim Došašćem. Amen.

Molitva vjernika

Uputimo svoje molitve Kristu Gospodinu kako bismo bili budni i pripravni na njegov dolazak.

1. Okrijepi Crkvu svoju Duhom Svetim da bude svim ljudima znak tvoje blizine. – Molimo te.
2. Za sve koji su kršteni u tvoje ime; da ne zaborave milost koju si im dao već da budno iščekuju tvoj slavni dolazak. – Molimo te.
3. Za sve koje su snašle razne nevolje ili strahuju pred budućnošću ; ogrij im srca toplinom svoje riječi kako bi u tebi prepoznali Spasitelja i Otkupitelja. – Molimo te.
4. Za nas koji danas započinjemo vrijeme priprave za tvoj dolazak; blagoslovi naše puteve k tebi svetim blagoslovom da ti radosna srca služimo. – Molimo te.
5. Za one koji su se ispovjedili; da ostanu vjerni obećanju i obraćenju. – Molimo te.
6. Ispuni naša srca tihom adventskom radošću i iščekivanjem tvoga dolaska. – Molimo te.
7. Za našu pokojnu braću i sestre da ugledaju tvoje lice u vječnosti. – Molimo te.

Gospodine Isuse Kriste, nadahni nas da ti idemo u susret pravednim životom te zavrijedimo biti dostojni dionici vječnoga života. Koji živiš i kraljuješ u vijeke vjekova. Amen.


20.11.2014., četvrtak

NEDJELJA KRISTA KRALJA



23 N KRIST KRALJ
24 P Krizogon, Krševan
25 U Sv. Katarina Aleksandrijska
26 S Konrad
27 Č Maksim, Severin
28 P Sosten, Držislav
29 S Saturnin, Ilumonata, Vlasta
30 N I DOŠAŠĆA ILI ADVENTA, Sv. Andrija ap.

Čitanja:
1. čitanje: 2 Sam 5, 1-3
Psalam: 122, 1-2. 3-4a. 4b-5
2. čitanje: Kol 1, 12-20
Evanđelje: Lk 23, 35-43

Posljednja nedjelja u Crkvenoj godini 34. posvećena je Kristu Kralju svega stvorenoga.
Kakav je to Krist Kralj? Ima li uopće smisla zvati ga kraljem kada na njemu nije bilo ništa kraljevskoga.
Nismo li mi slični maloj djeci koja, kad im se pripovijeda kako su Isusa mučili, a on je bio tako dobar, odgovaraju; 'da sam ja bio tamo ja bi te mučitelje sve kaznio a Isusa oslobodio.' Bismo li mi Isusa uopće prepoznali kao Spasitelja ili bi i za nas bio samo obični buntovnik? Onaj koji ruši pravu vjeru. Koji podilazi masi i pridobiva ih za sebe umjesto da im jasno izloži nauk koji uče Zakon i Proroci.
Koji kralj? Čovjek bola i patnje. Pogrđen i popljuvan. Izdan i napušten.
Ali Isus ipak mirno i jasno odgovara Pilatu: «Da, ja sam kralj. Ali moje kraljevstvo nije od ovoga svijeta…..»
Kako za narod tako i za njegove učenike Isusova uloga bila je nepoznanica. Tajna – otajstvo, koje im se otkrivalo ne po Isusovim riječima nego prvenstveno njegovim djelima. Tako je Isusov život, a posebno njegova smrt i uskrsnuće postalo objava jednog novog – do tada nespoznatljivog kraljevstva ili carstva, kako to kažu u Istočnoj crkvi, koje s kraljevstvom kakvo poznaje ovaj svijet ima samo zajednički naziv i ništa drugo. A oni koji su upoznali to Isusovo kraljevstvo s pravom se zovu sinovi i kćeri Svjetla. Za razliku od sinova Tame.
Logos i Thanatos = stvaralačka Riječ i ništavilo.
Na koncu vjekova, kad Isus uspostavi Kraljevstvo svjetla i kad ga preda Ocu biti će uništeno kraljevstvo tame a s njime i sin tame, otac laži - đavao.
Tada će Sin čovječji sjesti na prijestolje slave svoje i suditi. I tko će biti ti blagoslovljeni Oca nebeskoga? Čista socijala! Ne spominje se pravovjerje, ne spominju se molitve niti neka asketska djela kao prioriteti. Jednostavno; gladnog nahraniti, žednog napojiti, stranca prihvatiti, golog obući, oboljelog posjetiti, kao i one koji su u tamnici.
Sukladno Isusovom načinu života koji se odvijao na prašnjavim putevima 'cvjetne Galijeje' kada su ga presretala dječica, ribari, siromasi, gubavci i izopćenici…. Uzaludno bi bilo tražiti Isusovo kraljevstvo u nekom, pa makar, i religioznom glamuru, raskošnim katedralama i obredima i svečanostima koje oponašaju sjaj sinova ovoga svijeta. Svoga ću Kralja svemira potražiti u skromnom 'hramu svoga srca'. Očistiti ću više nego skromnu izbu svoje duše (adventska ispovijed) i čekati Kralja nad kraljevima da me posjeti i da sjedne dok skamenjen klečim, a njegov će me Božanski pogled blago zapitati: «No dijete moje imaš li kakav dar za mene?» Što ću mu tada odgovoriti?
Advent ili došašće je vrijeme kada nas na temelju današnjeg Evanđelja Crkva potiče da i mi činimo djela milosrđa. Pa možda umjesto, da i ove godine govorimo i pišemo protiv potrošačkog slavljenja Božića, da konkretno nešto učinimo. Odreknemo se božićnih darova, kupovine, skupog nakita i da to darujemo potrebnima. Ili ako sam nemam da nekome nešto pomognem. Mladi bi se mogli dogovoriti pa zajedno, možda, sa svojim svećenikom pohoditi bolesne župljane u bolnici. Ima onih kojima nitko nikada ne dolazi. Donijeti im Glas koncila ili koji Glasnik. Popričati s njima. Pitati ih odakle su – kasnije razgovor sam krene. Čime ću darivati Kralja nad kraljevima kad njemu samome ništa ne treba? On nas gleda očima onih koji su željni naše pomoći i ljubavi. Tim darima darivati ću Kralja nad kraljevima. Amen.


Molitva vjernika

Kralju nad kraljevima uputimo svoje molitve i molimo snagu Duha Svetoga da i mi postanemo odgovorni i zauzeti svjedoci kraljevstva Božjeg već ovdje na zemlji.

1. Obdari Crkvu svoju novim žarom da bi se zalagala za spasenje svega svijeta. – Molimo te.
2. Vodi biskupe i svećenike da budu dobri i vjerni navjestitelji tvoga Kraljevstva. – Molimo te.
3. Učini da imamo srca pomagati svima koji su u nevolji i trebaju našu pomoć. – Molimo te.
4. Vodi one koji su na vlasti da se zauzmu za najugroženije članove zajednice. – Molimo te.
5. Za sve koji trpe: gladni, bolesni, progonjeni; da u svojim bližnjima nađu pomoć i potporu. – Molimo te.
6. Za nas koji smo ovdje okupljeni: otvori nam oči i srce kako bismo te mogli prepoznati u svakom čovjeku koji treba našu pomoć. – Molimo te.
7. Za sve naše pokojne rođake i znance koji su u tebe vjerovali i nadali se zajedništvu u tvome kraljevstvu. – Molimo te.

Gospodine Isuse Kriste, ti si rekao: ''Što učiniste jednome od moje najmanje braće, meni učiniste.'' Daj da svjetlost Duha Svetoga prosvjetljuje moje srce, pa da u svakom čovjeku uspijem prepoznati tebe, Sina Čovječjega, koji ćeš mi jednom suditi. Amen.


Meditativna pjesma

Kako da pjevam pjesmu Kralju nad kraljevima, Gospodaru moga srca?
Što da izustim Onomu kome je unaprijed znana svaka moja misao?
Pa ipak, strune ću na mojoj liri ugoditi i hrapavim glasom zapjevati Gospodaru svemira, jer znam da će njegova Blagost poslušati pjesmu moju prosjačku onom ljubavlju kojom roditelj, pun radosti, sluša prva tepanja svoga djeteta.
O, Veliki i Sveti, skriveni u jednostavnosti da te ne prepoznaju oholi!
Izrastao si iz davnina za nas na zemlji ovoj sasušenoj kao izdanak spasonosni da nas hraniš Hranom svoje svetosti.
Od udaraca naših lice ti bi kvrgavo poput čokota iz kojega crveni sok životvorni izvire, da se iz Tvojih rana naše boli zaliječe.
Tko da prepozna Kralja u patniku, na kom' ne bijaše ljepote ni sjaja, da bismo se unj' zagledali?
Prezren si bio, odbačen od ljudi, čovjek boli, vičan patnjama, od kog' svatko lice otklanja, prezren…odvrgnut.
O, Presveti i Svevišnji Kralju, kakvom li si se koprenom zaogrnuo da te ne prepoznaju silnici!
A ti si naše boli uzeo na se. Za naše si grijehe bio proboden. Satrle su te naše opačine, kaznom što pade na te mi smo izliječeni.
Ko janje na klanje odveli su Te, a ti ni usta nisi otvorio, Kralju i Bože moj!
Ukop ti odrediše među zločincima, jer te u bezumlju svojem i sljepilu nisu mogli prepoznati.
Hvala ti što duša moja prosjačka slasti ''velikih'' nikada ne okusi. Bosonoga prašnjavim putem Tvojim putuje, prema sjajnom jutru Uskrsnom, prema Zori svitanja da iza tamne, smrtne koprene jutarnju Zvijezdu ugleda. Onu Zvijezdu, koja nema zalaza.
O, Sveti, Vječni, Otajstveni, čime da Te darujem, kako da Te obradujem?
Znam, u malom hramu srca mog' klije čežnja neugasiva, čežnja tvojom Hranom hranjena, za trenutak radosti, vremenom nemjerljive, prostim umom nespoznatljive, od Tebe samog darovane meni sitnom stvoru koji bi svome Kralju pjevao proseći ljubav i naklonost već unaprijed darovanu. Amen.


14.11.2014., petak

33. NEDJELJA KROZ GODINU a



N 16 33. NEDJELJA KROZ GODINU
P 17 Elizabeta Ugarska
U 18 Posveta bazilike sv. Petra i Pavla
S 19 Severin, Elizabeta
Č 20 Feliks, Srećko
P 21 Prikazanje BDM
S 22 Cecilija, Cilika
N 23 KRIST KRALJ

Čitanja:
1. čitanje: Izr 31, 10-13. 19-20. 30-31
Psalam: 128, 1-2. 3. 4-5
2. čitanje: 1 Sol 5, 1-6
Evanđelje: Mt. 25, 14-30

I ove nedjelje govor o budnosti! To je preokupacija Prve crkve. Skori dolazak Spasitelja. To će se dogoditi iznenada i zato treba biti pripravan. Ta pripravnost i budnost sigurno ne znači samo gledati u nebo i čekati. Prispodoba o talentima sugerira zauzeto djelovanje. Talenti, novac, ulaganje – nešto tipično židovsko.
Jedan talent vrijedi kao petnaestogodišnja plaća nadničareva. Lijep novac samo što u običnom govoru talent više znači sposobnost. Talentiran za nešto – sposoban za nešto. Talenti su darovi od Boga. Talent kao dar a ne novac daleko bolje osmišljava evanđeosku prispodobu. Bog nam je dao razne sposobnosti koje treba razviti na opće dobro i dakako na vlastito dobro. Tako smo ujedno i slični svome Stvoritelju koji uvijek stvara 'nešto novo'. Čovjeku Bog povjerava brigu za opće dobro. Ono se manifestira na svim područjima ljudske djelatnosti. Kada bismo na svim područjima našeg djelovanja bili svjesni da sve što imamo i sve čime raspolažemo u konačnici pripada Bogu i da ćemo na koncu za to njemu trebati dati račun već sada bi na ovom i ovakvom svijetu imali pred okus vječnosti. Ako se obazremo oko sebe vidimo da ljudi zapravo rade suprotno. Kako nemaju vjere ponašaju se po zakonu džungle. Oko sebe ne vide i ne žele vidjeti red i zakonitost prava nego kaos. A ono što se danas zove pravom služi uglavnom za bolje snalaženje u sferi kaosa i nereda. Zar da u takvom svijetu vjernik zdvaja i da gubi volju za djelovanje jer se osjeća osamljenim? Nipošto, jer to je oko nas tek privid i lažna prašina zla koje želi prikriti uvid u postojanje dobra i plemenitosti u svijetu. Što ćemo imati više povjerenja u Boga to ćemo imati i više pouzdanja u sebe i onu braću i sestre koji su čvrsto odlučili živjeti po Božjim zapovijedima i činiti dobro. Naše će duhovne oči postati bistrije i pozornije i uvidjeti ćemo da nismo sami.
Čovjek je društveno biće i u zajednici istomišljenika osjeća se sigurnije i spremnije za djelovanje na području općeg dobra. Za to Crkva ne bi smjela biti samo mjesto molitve ili kako se to jednostrano tumačilo u vrijeme komunizma ''za zadovoljavanje duhovnih potreba''. Župa kao zajednica trebala bi biti više povezana raznim aktivnostima kao što je karitativno djelovanje. Vjernici bi se trebali bolje poznavati, posebno je to manjkavo u gradovima. Tako bi se bolje izgrađivala svijest crkvenosti, međusobne pripadnosti. Talenti pojedinaca mogli bi se iskoristiti i tražiti nove puteve na planu općeg dobra zbog kojeg nam je Bog i dao različite darove.
Svi smo mi potekli iz obitelji. Obitelj je osnovna stanica društva. Zdrava obitelj temelj je zdravog razvoja djeteta. Svjedoci smo maloljetničkih delikvencija, nasilja, kriminala. Kada se tako nešto dogodi onda se počnu tražiti uzroci takvom ponašanju u obitelji. Inače, obitelj je u javnom životu izložena procesu erozije od neodgovornih i izopačenih. Niti tko smije, niti se usudi javno protestirati protiv takvih pojava, jer će biti napadnut od kojekakvih zagovornika slobode i poklonika ''boginje'' demokracije u ime kojih je sve dozvoljeno. A, kada smo suočeni s nasiljem, već djece, u osnovnoj školi, onda se ti isti razaratelji obitelji farizejski i zabrinuto pitaju; što je s obitelji u kojoj takva djeca odrastaju, ili gdje je Crkva?
Dezorjentiranim roditeljima i odgojno zapuštenoj djeci uzor je, nažalost, dezorjentirana i izopačena televizija i drugi javni mediji koji zbog gledanosti i zarade podilaze najnižim ljudskim nagonima, a nema i ne smije biti institucije u društvu koja bi smjela ili koja bi se usudila reagirati, jer sloboda medija, čitaj: primitivizam i divljaštvo su iznad svih institucija. ''Mijenjam ženu'', promatranje dobrovoljno zatočenih ''ljudskih primata'', čije nekulturno ponašanje stalno prati kamera i posreduje bolesnoj javnosti koja u tome uživa… samo su neki primjeri kako se čovjeka razčovječuje….
Stoga, današnje prvo čitanje iz Knjige Mudrih izreka djeluje kao da se radi o poruci s neke daleke planete ili svijeta koji je davno uminuo. I, doista je uminuo, ili je zaglušen vikom kojekakvih bijesnih feministkinja koje dovikuju suprotnom spolu da one nisu spremne prati ''njihovu'' djecu niti ''njihovu'' robu, dok se u razgovoru i prečesto čuje riječ ''moj bivši''. Ovo čitanje uvršteno je i u obrednik za vjenčanje, pa ako se i čita, ono ostaje samo čitanje, koje se lako prečuje, posebno ako nema odjeka u stvarnom životu.
Biblijska mudrost niti je zastarjela, niti je izblijedjela. Ako je izblijedjela, onda se to dogodilo u našim svijestima i savjestima, koje zbog okorjelosti više nemaju snagu raspoznati što je dobro i plemenito, a što je zlo koje nas upropaštava. Svijet u kojemu živimo, svojom destruktivnom omamljenošću želi zagospodariti posljednjim vjesnikom Božje istine i zdravog nauka.
Budni budite! Poruka je današnjih liturgijskih čitanja. Jer mi smo sinovi svjetlosti, a ne tame; kako to u poslanici kaže Pavao apostol. Naš poziv je oduprijeti se zlu u sebi i oko sebe. To je poziv na čovječnost, poziv kojim nas poziva naš Stvoritelj svojom objavljenom riječi na očuvanje našeg dostojanstva i naših temeljnih vrijednosti. Amen.





MOLITVA VJERNIKA

Bogu koji nas je stvorio i pozvao da mu služimo bez straha uputimo svoje molitve.

1. Pomozi Gospodine Crkvi svojoj da već na ovom svijetu ostvaruje pred okus novog neba i nove zemlje. - Molimo te.
2. Daj mudrosti i razboritosti pastirima Crkve da narod im povjeren vode sigurnim putem spasenja.- Molimo te.
3. Ohrabri kršćane za djelovanje na općem dobru. – Molimo te.
4. Ne daj da nas satre malodušje i bezvoljnost kad vidimo toliko nepravde u svijetu, već nam daj snage i hrabrosti da se borimo za pobjedu istine i pravednosti. – Molimo te.
5. Ispuni Crkvu duhom proročkim da naviješta divna djela tvoja svijetu ogrezlom u materijalizam i sebičnost. – Molimo te.
6. Oduševi Gospodine mlade kršćane da prihvate dar služenja kao svećenici ili redovnice u Crkvi. – Molimo te.
7. Našoj pokojnoj braći i sestrama podaj mjesto sa svetima i proslavljenima u nebu. – Molimo te.

Gospodine ti si nas obdario mnogim lijepim darovima, a po Isusu si nas pozvao da te darove ostvarimo i ugradimo u izgradnju tvoga kraljevstva već ovdje na zemlji. Ojačaj nas da ustrajemo na tom putu koji vodi u vječni život. To te molimo po Kristu Gospodinu našemu. Amen.




06.11.2014., četvrtak

32. NEDJELJA KROZ GODINU a




N 9 32. NEDJELJA KROZ GODINU
P 10 Leon Veliki, Lav
U 11 Sv. Martin, Tin
S 12 Jozafat, Renato
Č 13 Stanislav Kostka, Stanko
P 14 Sv. Nikola Tavelić
S 15 Albert Veliki, Alba
N 16 33. NEDJELJA KROZ GODINU, Margareta

1. čitanje: Mudr 6, 12 – 16
Pripjevni psalam: 63, 2. 3-4, 5-6, 7-8
2. čitanje: 1 Sol 4, 13 – 18
Evanđelje: Mt 25, 1 - 13

Kako se bliži kraj crkvene godine i početak adventa tako su i teme u evanđelju bliže eshatološkom sadržaju. Konačnica, na kraju vremena, vizija uspostave kraljevstva nebeskog jedna su od važnih evanđeoskih preokupacija, ali o tome se može govoriti samo u slikama,…. kao. Kao kad kralj priredi gozbu svomu sinu. Ili kao kad zaručnik okasni…. Naučeni smo već kako su gozba ili svadba slike ili simboli kraljevstva nebeskog – blaženstva vječnog za one koji ga budu dostojni. A to su oni koji su budni. Ulje koje se spominje snažno podsjeća na ulje koje se upotrebljava pri slavljenju sakramenta krštenja, krizme, ređenja i bolesničkog pomazanja. Ulje koje označava Božju milost. Biti pomazan uljem znači biti u milosti. Biti budan za Boga znači biti u stanju milosti, slaviti sakramente. Oni koji spavaju kao da su mrtvi – mrtvi za Boga ali i za konačnu proslavu u vječnosti.
Stoga ne bi trebalo biti okrenut u mislima toliko tom danu D, danu konačnog suda i svršetka svijeta, jer za vjernika Gospodin uvijek ponovno dolazi. Svaki dan zapravo stajemo pred lice Gospodnje. Naš život je u neprestanoj vezi s Bogom. Dapače, ne postoji ni jedno drugo biće koje je toliko intimno vezano uz nas kao što je to Gospodin. Ne samo u molitvi, liturgiji i drugom slavlju Njemu u čast, nego i onda kada griješimo mi se, doduše, udaljujemo od Njega, ali nas On ne ostavlja i našim povratkom i činom pokajanja opet smo obasjani svjetlom Njegove milosti.
Mudrost u prvom čitanju nije mudrost kako ju obično zamišljamo; znanje, načitanost…. Biblijska mudrost je krajnje životna. Mudar čovjek svoj život tako uređuje da je blagoslovljen od Boga jer živi po Božjim zapovijedima, ali je i blagoslovljen već na ovom svijetu raznim darovima koje mu Bog daje. Međutim, on nije na njih navezan i u svakom ih se trenu spreman odreći ako je to potrebno. Posebno kad je u pitanju bogatstvo. Materijalno bogatstvo je samo jedna pogodnost da možemo mirno živjeti. Da se ne moramo brinuti za sutra; što ćemo jesti ili u što ćemo se obuči. To je ujedno prilika da možemo i drugome pomoći.
Krivo misle oni koji smatraju da je bogatstvo samo po sebi zlo ili da je siromaštvo samo po sebi nešto dobro. Radi se o tome kako se mi odnosimo prema bogatstvu koje smo naslijedili ili stekli poštenim radom i znanjem. Da li nam je ono prepreka prema Bogu i Kraljevstvu nebeskom ili upravo preko njega možemo lakše iskazivati ljubav prema bližnjemu, a onda i prema Bogu?
Ako je moje bogatstvo Gospodin i sva moja sigurnost u njegovim rukama, onda se ne moram bojati, jer On me neće iznevjeriti. Amen.






Molitva vjernika

Pomolimo se nebeskomu Ocu koji nas je po Isusu pozvao na novi život:

1. Za svetu Crkvu katoličku koja ujedinjuje razne narode u jednu Božju obitelj, da bude graditeljica kraljevstva nebeskoga već ovdje na zemlji. - Molimo te.
2. Probudi savjest onima koji bi trebali raditi za opće dobro da savjesno vrše povjerenu im dužnost. - Molimo te.
3. Tvoj put spasenja mnogi ne poznaju jer se pouzdaju u ljudsku mudrost koja je kratkog vijeka i vodi u stranputice. Prosvijetli ih svjetlom istine da nađu pravi put, Molimo te.
4. Oprosti grešnicima i daj im priliku da počnu iznova tražiti put spasenja. - Molimo te.
5. Probudi u nama želju da preko sakramentalne milosti već sada iskusimo otajstvo Kraljevstva nebeskog. - Molimo te.
6. Bolesnima i osamljenima pošalji utjehu. - Molim o te.
7. Našoj pokojnoj braći i sestrama otpusti krivnju i uvedi ih u Kraljevstvo nebesko. - Molimo te.

Nebeski oče, po svome Sinu objavio si nam svoju Mudrost. Obdari nas svojim Duhom da upoznamo pravi Put spasenja kojim nam je ići – Isusa Krista Sina tvoga koji s tobom i Duhom Svetim živi i kraljuje Bog po sve vijeke vjekova. Amen.



<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.