nedjelja, 22.02.2009.

The Garden



Volim biljke. Jako ih volim. Prekrasne su mi. Stvarno ono što kažu da zelena boja odmara oči je totalno istina. Prekrasno mi je proljeće. Kada sve prolista i probudi se, ma nema lijepšeg trenutka u prirodi. Definitivno nema. Jučer sam kupila šest novih biljčica za kuću, a definitivno mi je najdraži oleandar. Prekrasan je i bujan, a platila sam ga u pola cijene. Jedino ne znam koje je boje, morat ću pričekat da procvjeta.

Sad kreće moje vrijeme. Moram vrt sredit vani i toliko se veselim tom poslu. Uvijek se u proljeće naradim, jer treba okopat sve ruže i ostalo bilje koje imam. Ali isplati se, kada krene sve cvast.... Joj nema mi veće nagrade od toga. Prošle godine sam se prilično naradila, morala sam nekoliko ruža presadit, jer se nisu uklapale u plan za vrt koji sam smislila. To je stvarno bio posao. Neke ruže su bile starije i od 5 godina. I stvarno ih je bilo teško iskopat, morala sam kopati i do metar u dubinu, ali uspjela sam sve.

Čeka me stvarno puno posla, ali dobila sam zadatak da sredim vrt kako želim i posadim što više cvijeća na sve strane. Samo to još moram iskombinirat. Sad sam u fazi traženja što bi još ispunilo moj vrt, zato jer želim da cijele godine bude cvijeća. Budući da već imam puno ruža, koje stvarno cvatu cijele godine, moram upotpunit sa nekim niskim cvijećem. Već imam par zamisli. Od većeg grmlja imam japansku jabuku, koja je baš pravi grmić, velika je oko metra, ali ni ne želim da naraste veća, jer kod ove veličine njezini prekrasni cvjetići definitivno najbolje dolaze do izražaja. Također imam i magnoliju, isto je patuljaste građe, iako bi prema starosti već trebala biti pravo stablo. Prošle godine sam otkrila da postoji mravinjak u njezinoj blizini i da je to vjerojatno razlog zbog kojeg ne raste, ali i više mi se sviđa ovakva, jer i druge biljke dolaze do izražaja. Također sam prije tri godine posadila ginko koji je već pravo malo stablo. I da, prošle godine sam posadila aroniju, bila je tako mala i jadna, mislila sam da se uopće neće primiti, ali evo stvarno lijepo raste. Imam i pavitinu, a njezinom ljepotom sam stvarno oduševljena. Prekrasno cvate.
Planiram posaditi forziciju i hortenziju, one su mi stvarno lijepi grmići, naravno, ne želim da budu prevelike, ali to se sredi u jesen, kada ih se obreže na pravu veličinu. Uglavnom, to je sve naprijed, ispred kuće. I stvarno jedva čekam da se počnem zabavljat oko toga. I obavezno ću stavit slike kako napredujem.
A sad par slikica od prošle godine:

Photobucket
Pavitina u cvatu prošle godine


Photobucket
Jedna prekrasna dalija


Photobucket
Ružice moje



A iza kuće je druga priča. Tamo je Oscarovo carstvo, i stvarno tamo imam posla. Moram sve pograbljat. Pokupit sve njegove kosti koje je glodao preko zime i ostavljao po dvorištu. Da ne bi imala problema sa kosilicom, kad bude prva košnja trave. Imam nekoliko stabala šljiva iza, jedan orah i dva liješnjaka. Ali stvarno bih iza voljela napraviti pravi mali botanički vrt. Imam cijelu viziju u glavi. Iako su mi suncokreti najdraže cvijeće, mislim da su ruže savršene za svaki vrt. S njima se naprosto ne može pogriješiti. Iz nekoliko razloga. Naime, uspjevaju gdje god ih posadiš, jer one su de facto korov i kao takve se stvarno svuda primaju. Drugo, stvarno prekrasno cvatu i ima ih u svim mogućim bojama i oblicima. Od penjačica, grmova, stabalaca, što god želite. Različite vrste mogu cvati u različito doba godine pa ih možete kombinirati da imate cvijeća od proljeća do kasne jeseni. I na kraju, stvarno se lako održavaju. Dovoljno ih je okopati u proljeće i baciti oko njih malo gnojiva, te ih u jesen obrezati i oblikovati i malo okopati oko njih. Naravno, tko ima više vremena, može se oko njih baviti cijele godine, ali to je tema za jednu drugu priču. Dakle njih bih posadila uz ogradu, i oko njih bi stavila još neko malo raslinje koje cvate u različito vrijeme, jer tako je i praktičnije, jer onda ne bih morala korov stalno čupati oko njih. Također bih iza posadila i koju pavitinu. Naime, jedna šljiva se osušila i stvarno mi se ne da čupat ju van, nego sam mislila oko nje posaditi pavitine koje su prekrasne penjačice i onda bih imala prekrasno stablo u cvatu cijele godine. Jedino što je problem što je šljiva uginula zbog mrava, tako da prvo idući tjedan moram njih eliminirat nekakvim insekticidom, da bih mogla dalje prema planu. I još sam iza zamislila napraviti male 'otočiće' sa cvijećem, tri bi bila dovoljna. Iako će to biti malo veći pothvat i zahtjevat će malo veći trud i pripremu zbog Oscara. Da ne bi on svojim šapicama uništio nježne biljčice. Tako da ću se oko toga morati malo konzultirati sa literaturom, iako već imam par idejica.

I na kraju, da bi doživljaj bio potpun, već par godina s mamom planiram da u vrt stavimo nešto u ovom stilu:

Photobucket

To je sjenica ili gazebo. I mislim da bi se savršeno uklopila za uživanciju u vrtu, od proljeća pa do jeseni. Jer kad mi već ne daju da si iskopam bazen.... nut


- 17:27 - Komentari (2) - Isprintaj - #