SAPIENTI SAT !?

utorak, 17.09.2013.

Mudrost ili mit?

Treba imati povjerenja u druge ljude i ne biti podozriv -
- DA!
...ali to ne znači
da treba biti sugestibilan, podložan tuđem utjecaju, povodljiv, be svojeg ja, vjerovati više drugima nego sebi
- NE!
TO ZNAČI
da treba prije svega vjerovati sebi, uzdat se u se i u svoje kljuse. Može se drugoga saslušati, o tome možda i razmisliti, ali imati čvrsti filter u glavi kojim ćemo to probaviti. Ne dopustiti toksinima da dođu do mozga, najprije ih proanalizirati i odvagnuti. Ne treba biti nepovjerljiv i preoprezan, imati zdravu mjeru između te dvije krajnosti



05.09.2013.


Treba biti zadovoljan svojim životom i zahvalan za sve -
- DA!
...ali to ne znači
da ne treba težiti boljem, tražiti, unaprijeđivati i poboljšavati svoj život u svim smjerovima-da trebam biti pasivan
- NE!
TO ZNAČI
da treba i živjeti, stati na loptu, udahnuti zraka i čestitati sebi na uspjesima. Tražiti više i bolje, ali ne živjeti u frustraciji i nezadovoljstvu. Stremiti budućnosti ali ne zaboraviti uživati u sadašnjosti! Korak naprijed - kratki osvrt nazad - potvrda dobro obavljenog posla - povrat naprijed - slijedeći korak.



Treba staviti fokus na biznis, koji donosi pasivni prihod, na aktivu, na polugu, akceleraciju, koristiti rad, vrijeme i novac drugih ljudi -
-DA!
...ali to ne znači
Da odmah trebam prezreti i odbaciti direktne poslove. Cash mi treba da preživim, i dok sam tanak radim sve što mogu. Ne znači da mi direktan rad šteti oduzimajući mi dragocjeno vrijeme -
- NE!
TO ZNAČI
da je moj fokus, dugoročni plan, vizija, mentalni sklop u kvadrantu B i I, a kad za to dođe vrijeme riješit ću se šljakeraja. Do tada treba preživjeti



Empatija znači razumijevanje drugoga, sposobnost uživljavanja u njegove osjećaje, stavljanja u njegove mokasine, osjećanja onog što osjeća druga osoba - jer emocije su zarazne i prelazne, a osjećanjem istih osjećaja dobivamo uvid u perspektivu druge osobe. Prirodno je osjećati se loše ako nam netko blizak pati
- DA!
...ali to ne znači
da moramo proživljavati istu muku i patnju kao bliska osoba, proživljavati tuđi život, ni brinuti tuđe brige. To nikako ne znači osjećati se potišteno kraj nekog depresivnog, pokunjeno kraj bezvoljnog ili paničariti uz nekog preplašenog. To ne znači razmišljati o tuđim problemima koje nam iznosi, samo suosjećajno i s razumijevanjem saslušati.
- NE!
TO ZNAČI
biti kadar PRIVREMENO osjećati iste osjećaje, ali nikako zrcaliti stalno te osjećaje u sebi. Osjećati što drugi osjeća - privremeno i djelomično da, ali najvažnije je da rezultanta ide u pozitivnom smjeru, ako osoba traži savjet da damo mišljenje, ako traži slušanje da slušamo, ako traži podršku da ju podržimo. Na primjer, medicinska sestra na odjelu pedijatrijske onkologije mora biti empatična ali nikad ne dozvoliti da na nju prijeđe očaj pacijenata ili njihovih roditelja - njezina empatija sastoji se u podizanju njihovog morala, tješenju, umirivanju, pozitivnom stavu, optimizmu, pomirivanju sa situacijom. Staviti se u njihovu perspektivu da, ali ne osjećati iste osjećaje.



Ja sam sebi najvažniji na svijetu, važniji i od svoje djece i bilo kog drugog
- DA!
...ali to ne znači
da sam narcisoidan, egocentričan, sebičan i zagledan u sebe
- NE!
TO ZNAČI
da sebe ne zanemarujem, jer od mene sve počinje, moja inicijativa, moja proaktivnost, gradnja mojih odnosa i sve dobro što mogu učiniti!


Ponosam sam na sve svoje odluke, izbore, sve je to najbolje što sam znao u tom trenutku, ne predbacujem si niti se prekoravam za takozvane katastrofalne pogreške, sve su korisne lekcije
- DA!
...ali to ne znači
da sam nepoučljiv čovjek koji samo tjera po svojem, koji tvrdi da je uvijek u pravu i permanentno radi gluposti i donosi pogrešne procjene
- NE!
TO ZNAČI
da imam pravo griješiti, imam pravo biti ponosan na sebe, na svoje postojanje, na svoje odluke koje su me dovele do željenog cilja kao i na svoje zablude - ma što drugi o tome mislili.


Za svoj i samo za svoj život odgovoran sam samo ja, nitko drugi
- DA!
...ali to ne znači
da ovisi sve o meni, da imam neograničenu moć, da mogu mijenjati ljude oko sebe kontrolirajući ih, niti da ne postoji pritisak društva, agresija ili šikaniranje. Ne znači da nema utjecaja politika, klima, okolina, i da sve ovisi samo o tome kako si ja u glavi složim. Ne znači da trebam sebe okrivljavati
- NE!
TO ZNAČI
da preuzimam odgovornost za svoje i samo za svoje ponašanje, za svoje odluke, izbore, stavove. Ja preuzimam odgovornost za ono na što ja mogu utjecati - kako ću se nositi s nekom situacijom, što ću danas raditi, kako ću razmišljati, s kim ću se družiti...

17.09.2013. u 11:46 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< rujan, 2013 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Listopad 2013 (1)
Rujan 2013 (26)
Kolovoz 2013 (29)
Srpanj 2013 (11)
Svibanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (2)
Listopad 2012 (3)
Srpanj 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (1)
Rujan 2011 (1)
Kolovoz 2011 (1)
Svibanj 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Kolovoz 2009 (2)
Srpanj 2009 (2)
Lipanj 2009 (23)

Linkovi

...uredi blog...

Volim sebe
Depresija ubija
Deprimiran
Nenad A.Popović
Trčanje

SKRBNE NAVIKE etc.

Ubojite navike
-KRITIZIRANJE
-OKRIVLJAVANJE
-ŽALJENJE
-PRIGOVARANJE
-PRIJETNJA
-KAŽNJAVANJE
-POTKUPLJIVANJE
treba zamijeniti skrbnim navikama:

-PODRŽAVANJE
-OHRABRIVANJE
-SLUŠANJE
-PRIHVAĆANJE
-VJEROVANJE
-UVAŽAVANJE
-USKLAĐIVANJE RAZLIKA



AKTUALNOST
-vezano za prolaznost života, vrijeme neumitno teče, treba ugrabiti priliku dok je tu, dok se može.
1. Školovanje je sad dok je vrijeme, poslije se ne može nadoknaditi
2. Ljubav i brak dok si mlad, godine prođu


RADOZNALOST
-vezano uz osobni razvoj, istraživanje mogućnosti, nalaženje svojeg mjesta pod suncem. Pustiti srce da te vodi, u nova prostranstva, kreativnost, otvaranje novog horizonta
1. Znatiželja je vrlina inteligentnih i ingenioznih, a ograničena je zidom ireverzibilnosti.


IREVERZIBILNOST
-glas razuma i prirodnih zakonitosti. Ako je skakanje s padobranom vođeno znatiželjom završilo kobno, povratka nema. No zbog ireverzibilnosti ne treba stajati na mjestu u strahu.
1. Čuva život - ako se život uništi(samoubojstvo ili pobačaj) nema više povratka. sve dok je života ima i i nade
2. Novostečena snaga za avanturu - nema povratka u razoreni odnos.


KAKAV SAM JA?
-sugestibilan
-zlopamtilo

Psihoterapija 2011-2013

1. Odnosi mi nisu loši nego ih nisam niti realizirao
2. Imam sklonost razaranju bliskih odnosa (prof.Akrap)
3. Više sam usmjeren na to što me boli odbacivanje jedne struje, nego na to da me druga struja prihvaća.
4. Moji snovi o bogatstvu nisu nerealni
5. U svađi je moje ponašanje nezrelo, tipa 'Ja se neću više s tobom igrati'
6. Narcisoidnost se razlikuje od zdravog samopoštovanja po tome što je osjetljiva na kritiku, krhka
7. Prema svima se odnosim isto. Nemam sigurni krug, pa malo širi gdje me prihvaćaju pa još širi gdje je prihvaćanje manje ili ga nema.
8. Postoji dužnost i obaveza
9. Imam li odnos koji je u mom životu konstanta?
10. Možda ja ne podnosim konflikt? (prof.Akrap)
11. Imam petoro djece, treba to odgojiti (dr.Kelava)
12. Treba fokus staviti na njene osjećaje, a ne na svoje (dr.Biočina)
13. Jesam li stvarno bio odbačen u OŠ ili je takvo samo moje sjećanje?
14. Naši postupci izviru iz nas, odraz su nas samih
15. Može li se očekivati da ću uvijek biti sjajnog raspoloženja?
16. Možda moje samopouzdanje nije prenisko nego previsoko
17. Nije li 38g malo prerano za rezime?
18. Jesam li se ikada u nekom okruženju osjećao prihvaćenim?
19. Što s djecom radim, gdje sam ja to angažiran oko njih?
20. Kakav mi je odnos sa ženom, jesmo li mi ikad imali dobar odnos?

21. Mogao bih tete pitati o tati- da, da, i te kako!
22. Izgubio sam kontakt sa samim sobom (prof. Akrap)
23. Pokušajte se intelektualno povezati s ljudima, a ne emocionalno (prof. Akrap)
24. Depriviran sam ili patim od osjećaja zakinutosti (prof. Akrap, dr. Kelava)
25. Rođendan slavi postojanje
26. Šutim jer mislim da ću tako uštedjeti energiju, no u konačnici me to više košta i iscrpljuje (prof. Akrap)
27. Čini se da se stalno mora nešto prikrivati
28. Morate pronaći tu snagu u sebi (prof.Akrap)
29. Emocionalno sam nestabilan

Trčanje

Rujan 5/19=26%
4,7,8,15,19

Kolovoz 9/31=29%
4,5,13,16,17,21,23,24,25

Srpanj 6/12=50%
20,21,24,26,29,31


Povijest
2013 -počeo 20.07.
2012 -zima pauza; proljeće prenagla priprema polumaraton; još svega par puta do kraja godine
2011 -počeo 6.11. i držao 2 mj do zime
2010 -možda par puta u cijeloj godini
2009 -možda par puta u cijeloj godini
2008 -možda par puta u cijeloj godini
2007 -30.04. prvi put u životu, držim 3 mjeseca