SAPIENTI SAT !?

srijeda, 31.07.2013.

Fokus

Važno je gdje smo usmjereni

Ako stalno razmišljam o lijekovima, dozama i učincima lijekova, ostat ću u opsjednut u tom zatvorenom krugu.
Ako sam stalno usmjeren na sebe, neću vidjeti okolinu i druge ljude s kojima imam priliku graditi odnose.
Ako sam stalno usmjeren na svoje mane neću vidjeti svoje vrline.
Ako stalno gledam na negativno, neću usvojiti pozitivan stav
Ako sam stalno na oprezu da ne učinim krivi korak ili grešku, bit ću pasivan umjesto proaktivan i asertivan.
Ako sam usmjeren na rupu ljudi koja me odbacuje, neću moći graditi odnose s onima koji me prihvaćaju

31.07.2013. u 15:05 • 0 KomentaraPrint#

Što (ne) činiti?

Uvijek smo opterećeni zabranama, fokusirani na negativno, opasno, loše...zašto to ne promijeniti u afirmativni stav?

Recimo - odnosi. Svaki moj odnos je ono što JA ČINIM u tom odnosu. Ako sjedim ko truba i čekam limun da mi padne s neba - ništa od odnosa. Ako zovem, ako sam PROAKTIVAN - onda ću nešto i imati od odnosa.

Želim se pokrenuti, odnosno ostati u kretanju. Imati INICIJATIVU - voditi stvari, pozivati ljude k sebi i posjećivati. Zvati telefonom, razgovarati. Imati strpljenja i truda za njegovati odnose. One važne, vrijedne, dobrte odnose. Ne mogu svim ljudima posvetiti isto energije. Neke ću samo kratko odrezati, da bih se prištedio za važne, bitne, životne odnose.

Nije sloboda ne činiti što ne želi nego činiti što želiš.

Bitno je ŠTO ČINIM. Akcija kao komponenta ponašanja je najbitnija. Što sada radim? Što planiram? Što ću poduzeti? Je li to djelotvorno i učinkovito?

Treba delat, kak bi rekel gradonačelnik :-)

31.07.2013. u 14:14 • 0 KomentaraPrint#

Razaranje bliskog odnosa

Ova težnja živi negdje duboko u meni
Kad prijateljski ili ljubavni odnos krene u dobrom smjeru, unutarnji saboter se probudi da bi potrgao staklene niti
ZATO razmišljam o razvodu. Predobar odnos, saboter to ne može podnijeti
ZATO nemam prijatelja. Kad sam s nekim malo bolji, postoji obostrana naklonost, potrudim se da nekom psihotičnom scenom i to razbijem
ZATO padam u depresiju - jer nisam izgradio odnose

Depresija-to je pojava, manifestacija, izbor ponašanja
>nesretan i sam to je uzrok depre
>>Odnosi nerealizirani -Glasser kaže da je u tome sve, zato sam sam
>>>Razaranje svakog boljeg odnosa - Ovo je UZROK nepostojanja odnosa
>>>>Rano djetinjstvo, loše iskustvo - ovo je pohranjeno u nesvjesnom, afektivnoj memoriji


Primjeri
-psihijatrica krenulo dobro par termina, a onda odmahujem rukom 'nećete vi mene zajebavat imam termin nemam termin' - nakon par mjeseci povratak zahvaljujući Jeleni
-u svakoj firmi kad nađem svoje mjesto - bježim. Tada se počnem s ljudima zbližavati i to se mora razoriti. Zato me sram vratiti se da malo vidim ljude.
-ljubavne veze kratke - pobrinem se da zagorčim
-Ivica -godinu dana napredovanja i onda krah smoje strane izljev ogorčenosti
-Denis - želi biti moj najbolji frend ali ja to izbjegavam
-Neven -1r OK, poslije zazirem
-Alan - 2r OK onda svađa i vrijeđanje
-Jura - neko vrijeme OK ali ispad pa kumstvo
-Niksa-solidan odnos ali piće NG trač kleveta
-dosta ljudi izazvao da se na mene izdere i da se odnos pokvari - alibi da ih poslje mrzim (Danijela, Žic, Krešo)
-odlazak od Crkve možda?
-Zrinka-krenulo lijepo i dobro, onda izljevima bijesa razaram vezu, i na sebe navlačim sram i krivnju
-brat svako malo scena, mama prije i tata
-Davor-dobri si ali pucam svako malo ne bi li se odnos razorio
-Zlatko-sumnjičav sam i podozriv ne dam nimalo povjerenja
-društvo-kvart i razred, kad se umorim i razorim odnose s jednom grupom okrećem se drugoj
-Fokus grupa-možda sam neslaganje i dominantnost novih članica iskoristio da udovoljim ovom destruktivnom porivu? Ja se više neću svama igrati jer ste zločesti. Prekidam veze!
-puno puta mi je jezik bio brži od pameti, premda nisam svjesno želio zlo. Ali u sebi sam znao da to što govorim nanosi štetu i može gadno pokvariti neke moje odnose.


Čini se da to ide s dvije strane - ili s moje strane eskalacija sukoba ili pripremim teren da me drugi mogu povrijediti - ali cilj je isti, a to je razoriti odnos. Treba njegovati skrbne navike jer one izgrađuju odnose, dok ubojite navike razaraju odnose.

31.07.2013. u 07:02 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 30.07.2013.

Maničnost ubija

Opasno po život je otići u maniju
Zato je DOBRO što sam prestao sa Zoloftom kad sam se osjećao dobro
To me moj podsvjesni mehanizam samoodržanja očuvao
Da sam nastavio danas možda ne bih više bio živ!
Čestitam sebi na dosadašnjem mudrom upravljanju svojim životom :-)

30.07.2013. u 09:02 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 29.07.2013.

Bitno se pokrenuti - Trka No.5/10 dana

-TRČANJE oko 20min ujutro 07h
-prije serotoninske vježbe
-prije čaj, poslije mliječni shake
-trčanje bez pauze do Max i nazad
-tijekom dana pospanost i klonulost
-shvatio da nije bitno koliko trčim nego da redovito trčim. Ako mi je problem spremiti se i napustiti zgradu, tada je to najvažniji korak - pa makar napravio krug oko kvarta, jer bitno je pokrenuti se

Jučer i prekjučer
-bez trčanja ali zato bicikl i Sljeme
-jutarnji puls 58 i 60
-popodne jučer puls 73

------------------------------
STATISTIKA 50%
10 dana, 5 trčanja-1,2,5,7,10- pauza max 2 dana


29.07.2013. u 14:37 • 0 KomentaraPrint#

4 godišnja doba

Ljeti nas puca ljetna fjaka.
Zimi padamo u zimsku depresiju.
Proljeće donosi proljetni umor.
I kako onda živjeti?

29.07.2013. u 10:51 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 28.07.2013.

Manična depresija ili BAP

Kažu ludi psihijatri da se ne smije piti antidepresiv ako si BAPovac. Big deal!?

Pitanje ključno jest - koji simptomi ti otežavaju život ? Ako su to simptomi depresije onda se mora boriti protiv nje. NIKAD mi ništa nije toliko zagorčilo život kao depresija i NIKAD mi ništa nije toliko pomoglo kao antidepresiv Zoloft. Nikad. Stabilizator raspoloženja? Drek, niškoristi, bar kod mene.

Treba pratiti sebe, čuvati se manije. Trčanje mora biti baza svega. Ma kakva situacija bila u životu uvijek moramo jesti, piti, spavati, disati i trčati. Uvijek. Trčanje glavu čuva.

28.07.2013. u 21:27 • 1 KomentaraPrint#

petak, 26.07.2013.

Upijanje jutarnje svježine

-Puls ujutro 55
-Znači da sam na pola puta između neaktivca i rekreativca

-TRČANJE u 07h s minimalno hodanja, ukupno 35min
-Prije serotoninske vježbe, mali vodeni shake i čaj
-Poslije vodeni shake
-Živost odpočetka i svježina, poslije nema umora ni klonulosti (u prošloj trci cijeli dan titranje nogu, klonulost, zijevanje, jedva sam čekao sjesti)
-Prvi puta duboki udah u šumi poslije još nekoliko
-Umjerena bol oko prsne kosti
-Danas četvrta trka i prvi puta nakon dugo vremena osjetio sam opuštenost, zadovoljstvo, snagu, skoro da nimalo napora nisam morao uložiti. Bol discipline zanemariva je u usporedbi s ovakvim rezultatom :-)


26.07.2013. u 14:48 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 24.07.2013.

Trka No. 3

-TRČANJE 30 min, 06h
-jedna mini pauza s hodanjem
-bol u prsima ispod ključnih kosti
-prije mali vodeni shake i čaj
-poslije mliječni shake, multivitamin i omega-3

24.07.2013. u 15:11 • 0 KomentaraPrint#

subota, 20.07.2013.

TREĆI START -početak trčanja- Dan D

Pokrenuo sam se, ponovno sam počeo trčati.
-30 min, 08h
-dvije pauze s hodanjem
-bol u prsima ispod ključnih kosti
-prije mali vodeni shake i čaj
-poslije mliječni shake i multivitamin


(4 tjedna Zoloft 100mg)

20.07.2013. u 14:53 • 0 KomentaraPrint#

subota, 13.07.2013.

Javni nastup



Ovo je više manifestacija socijalne fobije. Pozdravim se s ljudima koje sam prije upoznao. Užasni pritisak iznutra kako bih morao reći nešto jako pametno i pristojno, što se proteže i na pauze od seminara kojih se zbog toga grozim. Ajme, šta ću ja u tom krugu govoriti?
SAMOGOVOR mi je uništio sve
-što će misliti o meni?
-hoću li ispasti glup?
-sigurno ću pokvariti dobar dojam koji je ona ostavila na njih!
ODABRAO SAM SEBI GOVORITI loše ružne, prekoravajuće fraze koje su pojačale strah, nelagodu i nervozu. U takvoj situaciji MOGU ODABRATI I BOLJI SAMOGOVOR
-opusti se i budi ono što jesi
-kakav si da si, ne moraš se sviđati svima
-znaš biti pristojan i to je najvažnije
-uvijek im možeš postaviti standardna pitanja-kad bude prilika

Moje funkcioniranje u društvu, otvorenost i ležernost NE OVISI o dozi lijekova koju uzimam.
OVISI O SAMOGOVORU KOJI ODABEREM.

Već sam se riješio negativnog samogovora A POSTERIORI. Jednu situaciju dobro odhendlam i više NE ODABIREM SAMOPREDBACIVANJE NI PREISPITIVANJE poslije toga, tipa jesam li mogao bolje i slične dubinske analize.

Sada je vrijeme da se riješim NEGATIVNOG SAMOGOVORA u datom trenutku.

13.07.2013. u 11:26 • 0 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< srpanj, 2013 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Listopad 2013 (1)
Rujan 2013 (26)
Kolovoz 2013 (29)
Srpanj 2013 (11)
Svibanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (2)
Listopad 2012 (3)
Srpanj 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (1)
Rujan 2011 (1)
Kolovoz 2011 (1)
Svibanj 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Kolovoz 2009 (2)
Srpanj 2009 (2)
Lipanj 2009 (23)

Linkovi

...uredi blog...

Volim sebe
Depresija ubija
Deprimiran
Nenad A.Popović
Trčanje

SKRBNE NAVIKE etc.

Ubojite navike
-KRITIZIRANJE
-OKRIVLJAVANJE
-ŽALJENJE
-PRIGOVARANJE
-PRIJETNJA
-KAŽNJAVANJE
-POTKUPLJIVANJE
treba zamijeniti skrbnim navikama:

-PODRŽAVANJE
-OHRABRIVANJE
-SLUŠANJE
-PRIHVAĆANJE
-VJEROVANJE
-UVAŽAVANJE
-USKLAĐIVANJE RAZLIKA



AKTUALNOST
-vezano za prolaznost života, vrijeme neumitno teče, treba ugrabiti priliku dok je tu, dok se može.
1. Školovanje je sad dok je vrijeme, poslije se ne može nadoknaditi
2. Ljubav i brak dok si mlad, godine prođu


RADOZNALOST
-vezano uz osobni razvoj, istraživanje mogućnosti, nalaženje svojeg mjesta pod suncem. Pustiti srce da te vodi, u nova prostranstva, kreativnost, otvaranje novog horizonta
1. Znatiželja je vrlina inteligentnih i ingenioznih, a ograničena je zidom ireverzibilnosti.


IREVERZIBILNOST
-glas razuma i prirodnih zakonitosti. Ako je skakanje s padobranom vođeno znatiželjom završilo kobno, povratka nema. No zbog ireverzibilnosti ne treba stajati na mjestu u strahu.
1. Čuva život - ako se život uništi(samoubojstvo ili pobačaj) nema više povratka. sve dok je života ima i i nade
2. Novostečena snaga za avanturu - nema povratka u razoreni odnos.


KAKAV SAM JA?
-sugestibilan
-zlopamtilo

Psihoterapija 2011-2013

1. Odnosi mi nisu loši nego ih nisam niti realizirao
2. Imam sklonost razaranju bliskih odnosa (prof.Akrap)
3. Više sam usmjeren na to što me boli odbacivanje jedne struje, nego na to da me druga struja prihvaća.
4. Moji snovi o bogatstvu nisu nerealni
5. U svađi je moje ponašanje nezrelo, tipa 'Ja se neću više s tobom igrati'
6. Narcisoidnost se razlikuje od zdravog samopoštovanja po tome što je osjetljiva na kritiku, krhka
7. Prema svima se odnosim isto. Nemam sigurni krug, pa malo širi gdje me prihvaćaju pa još širi gdje je prihvaćanje manje ili ga nema.
8. Postoji dužnost i obaveza
9. Imam li odnos koji je u mom životu konstanta?
10. Možda ja ne podnosim konflikt? (prof.Akrap)
11. Imam petoro djece, treba to odgojiti (dr.Kelava)
12. Treba fokus staviti na njene osjećaje, a ne na svoje (dr.Biočina)
13. Jesam li stvarno bio odbačen u OŠ ili je takvo samo moje sjećanje?
14. Naši postupci izviru iz nas, odraz su nas samih
15. Može li se očekivati da ću uvijek biti sjajnog raspoloženja?
16. Možda moje samopouzdanje nije prenisko nego previsoko
17. Nije li 38g malo prerano za rezime?
18. Jesam li se ikada u nekom okruženju osjećao prihvaćenim?
19. Što s djecom radim, gdje sam ja to angažiran oko njih?
20. Kakav mi je odnos sa ženom, jesmo li mi ikad imali dobar odnos?

21. Mogao bih tete pitati o tati- da, da, i te kako!
22. Izgubio sam kontakt sa samim sobom (prof. Akrap)
23. Pokušajte se intelektualno povezati s ljudima, a ne emocionalno (prof. Akrap)
24. Depriviran sam ili patim od osjećaja zakinutosti (prof. Akrap, dr. Kelava)
25. Rođendan slavi postojanje
26. Šutim jer mislim da ću tako uštedjeti energiju, no u konačnici me to više košta i iscrpljuje (prof. Akrap)
27. Čini se da se stalno mora nešto prikrivati
28. Morate pronaći tu snagu u sebi (prof.Akrap)
29. Emocionalno sam nestabilan

Trčanje

Rujan 5/19=26%
4,7,8,15,19

Kolovoz 9/31=29%
4,5,13,16,17,21,23,24,25

Srpanj 6/12=50%
20,21,24,26,29,31


Povijest
2013 -počeo 20.07.
2012 -zima pauza; proljeće prenagla priprema polumaraton; još svega par puta do kraja godine
2011 -počeo 6.11. i držao 2 mj do zime
2010 -možda par puta u cijeloj godini
2009 -možda par puta u cijeloj godini
2008 -možda par puta u cijeloj godini
2007 -30.04. prvi put u životu, držim 3 mjeseca