smiraj srca...

petak, 30.03.2007.

Židovi ponovno pograbiše kamenje da ga kamenuju.
Isus im odgovori: "Mnoga vam dobra djela Očeva pokazah. Za koje me od tih djela kamenujete?"
Odgovoriše mu Židovi: "Zbog dobra te djela ne kamenujemo, nego zbog hule: što ti - čovjek - sebe Bogom praviš."
Odgovori im Isus: "Nije li pisano u vašem Zakonu: Ja rekoh: bogovi ste!
Ako bogovima nazva one kojima je riječ Božja upravljena - a Pismo se ne može dokinuti -
kako onda vi onome kog Otac posveti i posla na svijet možete reći: 'Huliš!' - zbog toga što rekoh: 'Sin sam Božji!'
Ako ne činim djela Oca svoga, nemojte mi vjerovati.
Ali ako činim, sve ako meni i ne vjerujete, djelima vjerujte pa uvidite i upoznajte da je Otac u meni i ja u Ocu."
Nato ga ponovno nastojahu uhvatiti, ali im on izmaknu iz ruku.
I ode ponovno na onu stranu Jordana - na mjesto gdje je prije Ivan krstio. I osta ondje.
A mnogi dođoše k njemu i rekoše mu: "Ivan doduše ne učini nijednog znamenja, ali se sve obistinilo što je rekao o ovome."


Bože dragi, koliko li su samo puta hjeli i namjeravali ubiti tvoga sina Isusa Krista? Htjeli su ga kamenovati, strmoglaviti sa brda, nauditi na više načina. Zašto? Zbog istine. Zar je za istinu toliko potrebno trpjeti?
Isus pita Židove koji pograbiše kamenje da ga kamenuju: Mnoga vam dobra djela Očeva pokazah. Za koje me od tih djela kamenujete? Slično će upitati i stražara pred svećenicima nakon pljuske: Ako sam krivo govorio, dokaži da je krivo! Ako li pravo, zašto me udaraš?
Uistinu, zašto je patnja i nepravda usko povezana uz nedužnost i dobro? Razlog patnje u Isusovim a i u našim životnim situacijama sasvim je jednostavan – moje dobro, moja ljubav – nekome je psovka, zlo i nesreća. Zar dobro može biti zlom proglašeno? Može! Bitno je kako i od koga se promatra. Moje dobro i moja ljubav dokaz je da sam veći od nekog koji to ne može trpjeti. Zato me progonom želi ušutkati.
Kad Isus ponavlja riječi iz Zakona: Ja rekoh: bogovi ste? – pri tome dobro zna što je tad u Ponovljenom zakonu zaključeno. Ta se izreka upućuje sucima koji su metaforički nazvani “bogovima” zbog njihova položaja, jer “sud je Božji”. Rabinskim načinom dokazivanja, povjerenom od Boga sposobnim ljudima, Isus bi trebao biti prepoznat kao dobro, Sin Božji. Ali nije! Stoga Isus zaključuje da je čudno hulom proglašavati izjavu kojom Božji Svetac i Poslanik sebe proglašava Sinom Božjim. Ako si stvarno sudac u Ime Božje, privilegiraniji od ostalih, trebao bi razborito prosuditi što je dobro a što nije.
Znamo mnogo puta da u našoj životnoj stvarnosti nije tako. Čitav rimski dvor vodilo se nakanom svima nametnuti Rimski mir bez obzira na koliko okrutan način to održavao. Slično i danas možemo reći za svjetske sile koje vlast dobivaju završnim riječima prisege: Tako mi Bog pomogao, a onda udri po svome. Tvornica je skup radnika koje vodi neki gazda za dobro te tvornice i svih njezinih dionika. Brak se sklapa kao zajedništvo dviju ravnopravnih osoba koje se vole dok sila jačeg ne dođe na svoje na štetu slabije. A to nije dobro, koliko se god opravdavalo.
Ovdje se očito primjenjuje staro nepravedno pravilo da pravdu provodi jači na svoj način. I ono što je njemu dobro, pa taman bilo u svojoj biti zlo, mora za sve biti dobro. Ako je nešto za jakoga opasno, pa bilo to i dobro – nije dobro, zabranjeno je.
I zato danas nerijetko čujemo o Rimskom ili Američkom miru, pravu gazde nad radnikom, nasilnika nad žrtvom. Onaj koji je jači, stvara pravilo za slabijeg. Kod Boga tako nije. Bog je uvijek na strani onoga koji pati i trpi za istinu. Možda to nije dovoljno vidljivo ljudskim očima, ali ipak možemo primjetiti u ustrajnosti i ljubavi usprkos svemu. Bog kao žrtva trpi da bi otkupio svojega progonitelja.
Zato primjer žrtve mnoge ostavlja bez teksta i daje snagu izdržati kad bi svi pomislili na odustajanje. Jer jači nam može uzeti sve ali ne i našu slobodu koga ljubiti i kome vjerovati.
Nije li nam vrijeme prepoznati što je pravda i istina, odbaciti lažno i prihvatiti Božansko istinito.

Zato ti danas dragi brate i sestro želim, razboritost, mir i dobro!

30.03.2007. u 09:00 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< ožujak, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Hvaljen Isus i Marija!

vi ste Free Hit Counter wave
posjetitelj od 1. 03. 2006.


Cilj ovoga bloga yes

tražiti mir srca i duše u Gospodinu

Kako dosegnuti cilj? rolleyes

spoj osobnih razmišljanja autora bloga zajedno sa prigodnim tekstovima ostalih autora.