Run

90 $ = 5000 Kn

petak, 07.10.2005. u 11:48

Amerika je poput droge, kada jednom odete tamo- zarazit će vas, navući ćete se i cijelo će vas vrijeme u podsvijesti na tisuće načina zvati da joj se vratite. Povratak u domovinu nakon boravka tamo, pa makar ne bio duži od dva tjedna, težak je. Naravno što ste duže tamo, teži je povratak, a ne daj Bože da se zaposlite tamo i onda vratite radit ovdje, to bi bio prevelik šok.(Neki mogu krivo shvatit, nemam ja niš protiv Hrvatske). Jedan od većih problema kad se vratite bit će sigurno shopping. Jer zvuči nestvarno golema razlika u cijenama. Za ilustraciju na primjer neka bude cijena jedne lijepe jakne koju sam vidio u jednom američkom mallu (shopping centru) koja čak i nije bila na sniženju, a cijena joj je iznosila nekih 90 $. Pri povratku u Zagreb, uz ne baš puno muke u elitnijem dućanu koji mahom prodaje američku robu (Tommy Hilfiger, Nautica, Ralph Lauren...) našao sam identičnu jaknu. Na kartici s cijenom pisala je neka cifra opasno blizu 5000 kn, a ja sam se bacio na elementarnu matematiku i uz tečaj dolara, koji je tada iznosio oko 5.5, došao do iznosa od 500 kn koliko je koštala jakna u Americi. Dakle ni manje ni više nego 10 puta manje! A da vidimo jeli razlika u cijenama takva i za hrvatske proizvode u Americi. U jednom hrvatskom dućanu u Clevelandu, koji je zapravo talijanski a drži i našu robu, može se pronaći dosta naših prehrambenih proizvoda. Napolitanke, bajadere, kave, cedevite.... No vratimo se cijenama. Srednje pakiranje bajadera košta 6 $ odnosno tada oko 33 kn. Tada nisam ni znao koliko iste dođu kod nas. Povratkom sam ustvrdio da kod nas isto pakiranje dođe oko 36 kn u supermarketu. Dakle, mislim da je svaki komentar suvišan. Poznajem ljude koji svake godine štede, ne kupe u Hrvatskoj niti jednu krpicu i na jesen otputuju u Ameriku na turistički obilazak, naravno s naglaskom na shopping. Prije mi se to činilo glupim i bezveznim trošenjem novaca, no vjerovali ili ne možete puno uštedjeti, i vratiti se s hrpom robe. Svaki put kad vidim u izlogu u centru Zagreba cijenu obične majice od 350 kn pomislim da su takvi daleki shopping izleti sve isplatljiviji...