Ru-ko-met https://blog.dnevnik.hr/rukometnizaljubljenik

četvrtak, 21.05.2009.

Knežević tvrdi da je isprovociran

UDARAC šakom u trbuh Ivana Kneževića, igrača Medveščaka uzburkao je duhove u rukometnoj javnosti. Knežević je u osmoj minuti polufinala Kupa s Pipom IPC udario Danijela Mesarića što je poprilično utjecalo na ishod jako neizvjesne utakmice. Na koncu je slavio Medveščak rezultatom 21:20, a pitanje je kako bi završilo da je Knežević isključen na početku.

Utakmica je dala Čakovčanima mnogo razloga za sumnju. Knežević je inače sportski direktor, a kako se doznajemo u kuloarima, aktiviran je isključivo zato da bi u obrani obavljao "mesarski posao". Isti izvori tvrde da je to samo dio cijele slagalice jer je sve, uz dogovor sa sucima, napravljeno kako bi Medveščak sljedeće godine igrao u Europi nauštrb Pipa.

Danijel Mesarić, igrač kojega je Knežević nokautirao, osim što je jedan od najboljih igrača svoje momčadi, jako je snažan pa je jasno koliko je udarac morao biti jak. Zanimljiva je i reakcija sudaca na cijelu stvar - potpisali su samo dvije minute isključenja iako se nedvojbeno radi o prekršaju za isključenje bez prava zamjene. Činjenica da su dosudili dvije minute isključenja govori da su vidjeli situaciju, a ako su je morali su drugačije reagirati.

Knežević je nakon utakmice mrtav-hladan ustvrdio da nije udario protivničkog igrača, no kasnije je ipak promijenio priču. U razgovoru za Index, ispričao je svoje viđenje situacije i ustvrdio da mu je žao zbog svega što se dogodilo. HRS reagirao je suspenzijom; predsjednik saveza Sandi Šola osobno je kontaktirao predsjednika stegovnog povjerenstva i zatražio akciju.

"Dotični igrač me od početka utakmice provocirao i na to sam upozoravao suce u njega. Čovjek ima naviku prilikom blokiranja hvatati za tkivo i prsa što je vrlo neugodno, iritirajuće i nesportski. I danas imam modrice od toga. Mislim da taj igrač ima problema sa stilom igre i da bi to trebalo promijeniti. Istu stvar doživio je i Igor Vori u utakmici s Pipom nakon čega je zaradio crveni karton. Razgovarao sam s Vorijem, rekao mi je da i njega Mesarić isprovocirao i da mu se dogodila ista stvar", rekao nam je Knežević.

Ali to je bilo na početku utakmice, u osmoj minuti. Kako te u tako malo vremena uspio isprovocirati?

"Da, ali ja u žaru borbe nisam mogao gledati na semafor koja je minuta. To je bila akcija u kojoj ga nisam išao udariti nego je moja prirodna reakcija bila da nakon tri upozorenja, hvatanja i krvarenja da to spriječim. Svako bi tako reagirao jer je to prirodna reakcija. Moja je nažalost bila kriva, ali je bila sasvim isprovocirana. Kažem, on ima problema sa igrom, što ne opravdava moj postupak."

Zašto je Knežević promijenio priču, odjednom je shvatio da je ipak udario protivnika?

"To je bilo zato jer me novinar upitao: 'Striktno odgovori, jesi li ga udario, da ili ne'? Odgovorio sam da nisam, jer to nije bio udarac. Ja njega nisam išao tući niti je to bila tuča nego reakcija na njegovo provociranje koje je također bilo nesportsko. To je bilo u žaru borbe i ne smatram da je to bio udarac. Takve udarce sam primio na toj istoj utakmici i moji igrači također, a bilo je i gorih na toj utakmici. Ne mislim da je to udarac šakom u lice u uličnoj tučnjavi i s tim nema veze. To je rukomet, postoje takvi trenuci i sankcioniraju se. Ali govoriti da je to tučnjava ili tome slično je glupost."

Teško je naći sličnu situaciju u kojoj igrač tijekom utakmice udara protivnika šakom u trbuh. Javnost je opravdano osudila taj postupak, a iz Čakovca su zatražili da se Kneževića doživotno izbaci iz sporta. Oglasio se i HRS koji je pokrenuo stegovni postupak protiv igrača.

"Izrazio sam žaljenje na svoju reakciju, ali sam isto tako rekao zašto se dogodilo. Bio sam isprovociran i žao mi je. Žao mi je i dečka, nisam ga imao namjeru ozlijediti, mislim da je to dobar igrač s kojim sam inače u dobrim odnosima. Nisam udarao osobu, u toj akciji sam reagirao tako, to je bilo pogrešno i žao mi je zbog toga. Vrijeme ne mogu vratiti, da mogu promijenio bih to. Odmah nakon utakmice sam mu se ispričao zbog toga bez obzira što su oni to malo izokrenuli na svojoj press konferenciji. Rekao sam mu: 'Oprosti, nije bilo namjerno, bilo je u žaru borbe'. Ne sjećam se je li on prihvatio ispriku."

U Pipo IPC-u su najavili pokretanje kaznene prijave Državnom odvjetništvu. Kažu, da na ulici ili tribini tako udarite nekoga, policija bi reagirala.

"To me se ne tiče, nije moja stvar."

Predsjednik Pipa Kavran je nakon utakmice sudački par Gubicu i Miloševića nazvao "plaćenicima", a Čakovčani su se žestoko bunili na suđenje.

"Klub će o tome izreći svoje mišljenje. Ja sad govorim kao igrač i ne bih želio takve stvari komentirati."

Osim toga, priča se kako razlog za aktivaciju Kneževića koji nije redovni igrač, bio je upravo mesarski posao u obrani zagrebačke momčadi i onesposobljavanje igrača Pipa.

"To je smiješno i nema veze sa stvarnošću. Vratio sam se da bih pomogao klubu i da bi imali bolju momčad, a ne da bih se tukao ili nešto slično", zaključio je Knežević.

21.05.2009. u 10:45 • 1 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  svibanj, 2009  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Svibanj 2009 (38)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Ru-ko-met

Rukomet je ekipni sport s loptom, u kojem se natječu dvije momčadi s po 7 igrača (6 igrača u polju + 1 golman) na svakoj strani, Osnovni cilj igre jest loptom pogoditi označeni prostor gola.

Rukometni teren

Dimenzije rukometnog terena su dužina 40 metara, a širina 20 m. Tereni su uglavnom u natkrivenim prostorima ili dvoranama, a podloga je tradicionalno bio drveni parket, dok se danas koriste umjetni materijali od tvrde gume. Postoje i vanjski tereni, uglavnom od betona ili asfalta, ali se oni uglavnom ne koriste za natjecanja najvišeg nivoa zbog opasnosti od padova i ozljeda igrača. Na terenu se nalaze linije koje određuju pojedine dijelove terena. Na sredini terena se nalazi linija koja odvaja teren na dvije polovice. Na suprotnim stranama terena, i to na na kraćim stranicama, nalazi se po jedan gol, koji je 2 m visok i 3 m širok. U golu je razapeta mreža. Ispred svakog gola nalazi se polukružni prostor, na prosječnoj udaljenosti 6 m od gola, označen punom linijom. Taj se prostor od 6 m na terenu osim što je označen linijom često i oboji drugom bojom, različitom od boje ostatka terena.U taj prostor nitko osim golmana nema pravo ulaska. Na 9 m od gola nalazi se isprekidana polukružna linija tzv. deveterac. Ispred gola na udaljenosti 7 m nalazi se kratka ravna crta koja označava mjesto izvođenja kaznenog udarca, tzv. sedmerca.

Malo pravila

Cilj igre je loptom pogoditi gol, tj. postići pogodak. Igra se po dva poluvremena od po 30 minuta, i momčad koja postigne više golova je pobjednik. Igrači smiju rukama dodirivati loptu i dodavati se međusobno, kao i šutirati prema golu. Svaki igrač smije napraviti do tri koraka držeći loptu u ruci, dok za svaki slijedeći korak mora loptu voditi odbijajući je od poda, ili je mora dodati suigraču.

Svi igrači se slobodno kreću po cijelom terenu, osim u prostoru 6 m ispred oba gola. U tom prostoru smije stajati samo po jedan član obrambene momčadi koji se naziva vratar (golman). Ostali igrači smiju iznad prostora od 6 m loptu pokušati uhvatiti ili dodati samo u skoku, dakle za vrijeme leta.

Dvije osnovne faze igre za svaku momčad su faza napada i faza obrane. U fazi napada igrači najčešće koriste formaciju s dva bočna igrača (lijevo i desno krilo), tri vanjska igrača (lijevi vanjski, srednji vanjski i desni vanjski) te pivot ili centar. U obrani se koristi nekoliko različitih varijanti, koje označavaju način postavljanja tj formacije obrambenih igrača ispred svog prostora od 6 m. Tako se recimo koriste obrana 6-0 (šesti igrača u ravnini ispred crte od 6 m), zatim 5-1 (pet igrača u liniji te jedan ispred njih koji pokušava ometati organizatora igre protivničke momčadi), zatim 4-2 a rijeđe se koristi i formacija 3-2-1.

Posjetiti

HRS

Rukometni portal

IHF

EHF

Balkan

Asobal

Njemački savez

UHRS

Beach handball

Sportal

Handball World

Handball

ZRS

Trening