subota, 19.04.2008.

Razocaranje u Lisinskom

bila ja danas u koncertnoj dvorani vatroslava lisinskog na gospodaru prstenova. to je trebao biti soundtrack iz jacksonove trilogije u izvedbi hrvatske glazbene mladezi i zagrebacke filharmonije ako se ja ne varam. uzbudeno sam hodala prema dvorani prsteci od srece sto cu cuti live izvedbu neceg sto ja smatram remekdjelom. raspolozenje mi je samo okrznuo prizor silne djece u dvorani, ali nisam dopustila nicemu da mi oduzme moju danasnju srecu. sjela sam medu svu tu djecu na moje sjedalo i presretno pljeskala kada su "ljudi sa instrumentima" ustali i time pozdravili publiku. ogroman osmijeh na licu splasnuo je cim se oglasio redatelj na mikrofon, i pozdravio nas sa: "dobrodosla mala i velika djeco, show pocinje". dok su scenarist, dirigent i redatelj, izgleda uspjesno, pokusavali zabaviti publiku nekakvim predavanjima o crticima, i dok su izvlacili ljude na pozornicu da snimaju film i da uce kako se izvlaci pljesak iz publike, ja sam sve dublje i dublje tonula u sjedalo. ocaj mi se potpuno uvukao u misli, a i dirigent se drzao za glavu. nakon duuuugog preseravanja, isprike zbog takvog izraza, scenarist nas je pozdravio sa: "a sad vas prepustamo zagrebackoj filharmoniji i hrvatskoj glazbenoj mladezi da vas uvedu u caroliju filmske glazbe". u cijeloj dvorani je odjeknuo uzdah svakog djeteta, a meni je izletio jedan malo glasniji komentar: ALELUJA. svi su me prostrijelili ko zadnjeg idiota onim "isuse boze, vidi ova je dosla ovdje jer joj se svidja ta glazba" pogledom. cim su poceli svirati meni se energija odmah podigla, i shvatila sam da sam ja potpuno opsjednuta tom glazbom, znala sam tocno u kojem se dijelu kojeg filma i na kojem je rednom broju kojeg cda svaka pjesma koju su svirali. ali nakon par minuta oni su se dignuli iz svojih sjedala i naklonili! a glumci koji su djecu pokusavali zabaviti cijelo vrijeme dok su ovi svirali, oni se klanjaju i svi njima pljescu a ko sljivi orkestar... ja sam skoro briznula u plac od razocarenja i muke!
to sto sam ja mislila da ce biti glazba iz gospodara prstenova na kraju se ispostavilo da nije nista drugo nego jednostavna bebasta kazalisna predstava za djecu. trajala je sat vremena, ali sa samo jedno 15 minuta svirke. na prospektu je pisalo da su svirali:
THE FELLOWSHIP OF THE RING
the fellowship theme
the prophecy
concerning hobbits
three is a company
in dreams
shorcut to mushroom
a knife in the dark
aragonath
the braking of the fellowship
in dreams

THE RETURN OF THE KING
the steward of gondor
minas tirith
the end of all things
the return of the king
the gray havens

THE TWO TOWERS
intro
forth eorlingas
evenstar
rohan
the march of the ents
isengard unleashed
breath of life
gollum's song

imam puuno primjedbi na ovaj popis pjesama.
1. nema teoretske sanse da su to sve stigli odsvirat u 15 minuta
2. svirali su sazetke sazetaka ulomaka nekih od tih pjesama
3. neke te pjesme se ne zovu tako (the fellowship theme, rohan - to bi trebao biti the riders of rohan...)
4. prijevodi naziva su ocajni (isengard unleashed - razvezan isengard)
5. pustali su jedne od najljepsih dijelova filma na platnu, ali su prekinuli na najprekrasnijem dijelu (npr. aragornova krunidba, dolazi mu njegova arwen i u trenu kada ju treba poljubiti oni prekinu...)
ima jos jako puno razloga ali nema potrebe navoditi... mislim da se shvatili na sto ciljam.
rijeci ne mogu opisati moje razocaranje kada sam shvatila da je ista stvar bila kada sam isla gledati shakespearov san ivanjske noci u gavelli. oni su tako ISKASAPILI shakespeara da je to bilo za poluditi. izgubila se cijela bit tog djela, cijela poanta! ubacili su nekoliko seksistickih scena kako bi zabavili publiku da im nebi mozda kojim slucajem bilo dosadno... ja sam dosla tamo u nadi da cu vidjeti realisticnu izvedbu njegovog djela ali opet sam izasla razocarana...

poanta ovog posta: ako pozelis cuti izvedbu nekog djela, bilo to glazbeno ili kazalisno djelo - neces to naci u hrvatskoj, naci ces samo veliko razocarenje i pokusaje nekih da ne velim kaj da te zabave te kasapljenje nekog krasnog djela. sve sto mogu rec je kevin spacey na kazalisnim daskama u londonu. sve ostalo se moze slikat!

°21:19 - Komentari (0) - Isprintaj

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.