Riječanka&svijet

21.02.2006., utorak


Male maškare svugdje oko nas
Ova je slikica posuđena sa službenog sitea Riječkog karnevala (www.ri-karneval.com.hr), a prikazuje klince iz karnevalske grupe «Veseljaci s Pećin», koji su nastupili pod nazivom «Kravatići Croatići»,

Eto, posljednji je tjedan karnevala. Mnoge maškarane družine užurbano pripremaju svoja alegorijska kola i kostime za veliku feštu, za veliku završnu maškaranu povorku Korzom 23.Riječkog karnevala u nedjelju, 26.veljače.
A u subotu je bila dječja maškarana povorka, 10.po redu.
Ove godine je nastupilo 75 dječjih maškaranih grupa (trebalo ih je biti 77, no dvije grupe iz Slovenije su otkazale nastup), sa ukupno oko 4000 sudionika.
Vrijeme u subotu je, srećom, bilo sunčano i dosta toplo, tek iza 15 sati se nešto naoblačilo, no sve u svemu, išlo je svima na ruke.
Velika hrpa šarolikih maskiranih klinaca, i još veća gledatelja – mama, tata, djedova i baka – sve je to lijepo za vidjeti! Ali...postoji, nažalost i jedan veliki «ali» (ne nije riječ o Mohammadu Aliju, nažalost).

Taj «ali» se odnosi na slijedeće – prethodnih godina dječje maškare su kretale s početka Korza, sa Jadranskog trga (ispred nekadašnje Riječke banke, danas Erste) i prolazile Korzo do Jelačićeva trga. I bilo ih je manje nego ove godine.
Ove godine, organizatori su odlučili da trasa malih i velikih maškara bude ista – polazak sa Delte, pa preko Korza do Trga republike, pa zatim Adamićevom do palače Adria, pa Rivom do šatora. Za sve koji poznaju Rijeku – jasno je da to nije zanemariva udaljenost!
Siroti kikići, većinom predškolskog uzrasta, naročito oni sa visokim startnim brojem grupe, satima su čekali da se izredaju svi oni ispred njih, oko njih su kružili usplahireni roditelji, djeca su postajala nestrpljiva, gladna žedna, piškilo im se...cijela povorka je trajala oko četiri sata, što je puno i za odrasle, a kamo li tek za djecu.
Većina odraslih u publici nije odgledala povorku do kraja, a moja prijateljica koja je u publici bila sa svojom 2,5 godišnjom curicom je nakon sat vremena morala kući jer je mala bila mrtva umorna od vriske, cike i skakanja. Ne vjerujem da je sa 5-godišnjacima situacija bila puno bolja.
A problem roditelja koji su od jutra tražili parking bojeći se da ne zakasne (znate li kako je to kada vaše dijete jedino kasni?) , jer su glavna riječka parkirališta (Delta i Riva) zatvorena?

Isti problem je i sa glavnom povorkom. Koliko god voljela gledati maškare, i sudjelovati u onoj veseloj masi i gužvi, ipak mi se nekako čini da povorka od preko stotinu grupa previše zamorna. I najbolje i najljepše maškare, pa čak i kada je toplo i sunčano, što najčešće nije, nije lako satima gledati, pri tome se gurati u gužvi i cijelo vrijeme pocupkivati na jednoj nozi.
No, kada se uz neke doista krasne maske, kostime, alegorijska kola, pojavi i poneki čopor pijanih bezveznjaka zamotnih u plahte i zamrljanih po obrazima pastom za cipele, koji se pijani valjaju Korzom i nazivaju sebe maškaranom grupom, pitam se zar je toliko bitnija kvantiteta od kvalitete – ili je svrha da se pohvalimo kako nikada do sada nije bilo toliko grupa i sudionika?
Na počecima obnovljenog Riječkog karnevala bilo je puno manje masovnosti, manje glamura, ali čini mi se više veselja, spontanosti i entuzijazma, kako sudionika tako i nas Riječana koji volimo gledati maškare i hvaliti se tradicijom našeg grada.
Sada smo svjetski poznati, spominjani širom Hrvatske, dolaze nam poznati i slavni gosti... a meni se čini da to jednostavno više nije to...

Nadajmo se da sam u krivu i da će u nedjelju biti lijepo, prekrasno i najbolje do sada!
Inače iste je subote bila i dječja maškarana fešta u Opatiji. Opatija je već u doba mog djetinjstva bila nazivana «našim Viareggiom» jer su Opatijci i kada je karneval u Rijeci bio zamro, imali redovite maškarane povorke sa alegorisjkim kolima, koje su prolazile i kroz Matulje. Sjećam se, iako sam bila jako mala (mlađa od 4 godine, jer smo se tada preselili u Rijeku), kako bih sa prozora stana gledala kola i zvončare kako prolaze. Sada su opatijske maškare, nažalost, u sjeni riječkih.
No, zato je Balinjerada, ili utrka karetima (za one koji ne znaju, to su ona kolica napravljena od daske sa jednostavnim upravljačkim mehanizmom i kotačičima od kugličnih ležajeva oliti balinjera po domaću – tko ih nije imao? To je bilo pitanje za «biti ili ne biti» u klapi – ako nisi imao, ili ne daj Bože, nisi znao voziti karet, nisi što imao tražiti na riječkim ulicama i u parkovima!) ostala opatijska posebnost. Kareti, ove preteče skejtbordova, no puno udobniji, i kako mi se čini, sigurniji, bili su kao stvoreni za spuštanje po nizbrdicama kojima obiluje naš grad – za nazad si karet stavio pod mišku, i, dagela, uzbrdo! Što nije bio problem, jer su kareti bili dosta lagani. A moglo se i za karet privezati špagu pa ga vući...

Eto, opet me napala nostalgija! Što mogu, izgleda da sam došla u one godine kada se čovjeku počne činiti da je u doba njegove mladosti bilo sve ljepše i bolje nego sada. I kada olako zaboravlja ono manje lijepo naličje medalje...
Ma, nije baš tako, malo pretjerujem. A to se nekada mora, zar ne? Naročito u doba karnevala – živjelo pretjerivanje!!!!





- 00:54 - Komentari (27) - Isprintaj - #
Ma nek si ti pretjerala i vratila me u moju maskaranu mladost,kad se ludovalo i plesalu u Omegi(Jusici) od cetvrtka do nedjelje..aj bila su to vremena...brijem da ove moje amerikanke ne i to ni kuzile da im pricam:)pusa (lorraine 21.02.2006. 02:39)

Ova slika umalo nije mene uhvatila (u publici naravno :-) Djeca su bila prekrasna, pogledah sve, od početka do kraja. Inače, iza mene je osam aktivnih godina sudjelovanja na glavnom karnevalu, sada sam uzeo malo slobodno par godina, ali vjerujem, da ću opet. To su mi bile jedne od najljepših uspomena na maškarane dane, i to mi se je, priznajem, zavuklo pod kožu. (GuardianAngel 21.02.2006. 08:26)

Ja isto mislim da je pred 7-8 godina bio puno ljepši karneval. Sjetimo se onih ogromnih alegorijskih kola iz Omišlja : skijaške skakaonice, krčkog mosta, ogromnog WC-a.... to se mjesecima radilo. Zadnjih godina sve je manje originalnih ideja , zato je za svaku pohvalu dječji karneval sa predivnim Singericama, spletom jadranskih otoka i nošnji, vlakić iznenađenja.... (tAJČI 21.02.2006. 09:26)

I opet opaska - potpisujem sve što si napisala. Točno tako! (Esperanza 21.02.2006. 10:01)

karneval je krasna stvar, barem jendom u godini smijem sefu odrezati kravatu a da mi nista ne moze ;-) Najbolje karnevale pamtim u Veneciji, bila je to moja mala tradicija koju sam prvi put ove godine prekinula... (jja 21.02.2006. 10:44)

Karet :)), to su bili posebni gusti. Posebno potraga za pravim balinjerama :)) (Lily 21.02.2006. 10:54)

E, da, čak su i u brodu osvanule reklam za riječki karneval. malo i daleko za potegnut, ipak... (ratnik 21.02.2006. 11:54)

davno sam gledala karnevalske povorke s prozora na korzu, s toplog mi virila samo glava.. i bilo je lijepo, ali brzo dosadi..i 100puta sam si ponovila, jadne maškare, uvijek neka bura, kiša, neverini..zato se uglavnom smiješim činjenici da se prenosi na TV-u, pa ću ko ljeni ameri uz kokice i pićence, gledat i odrađivat maškare s kauča uz daljinski (Jani29 21.02.2006. 13:36)

Već sam primjetila da dječije priredbe obično priređuju osobe koje nemaju djecu i ne znaju koje su njihove potrebe i mogučnosti, šteta, zaista šteta. Nadam se da će vas vrijeme poslužiti u nedelju :))) (bugenvilija 21.02.2006. 14:02)

Mi smo prošle godine bile, dva dana i bez obzira na hladnu buru bio je to neponovljiv događaj za nju, a i za mene. Nadala sam se i ove godine(pogotovo da vidim Mirtu), ali pričekat ću još ljepše dane.Pusa!*hvala ti od srca što brineš (Petra23 21.02.2006. 14:30)

Meni se čini da smo mi riječani po defaultu tradicionalisti i nostalgičari. Ma, dobro je to. (zmajka 21.02.2006. 16:57)

Nisam iz Rijeke, ali i u mom gradu maškare su već tradicija, a pogotovo u mom kvartu... za dan "D" počinju spremanja odmah nakon novogodišnje ludnice... istina, razlikuju se maškare mog djetinjstva od ovih sada, ali ne radi se o tome da je sada gore. Barem ja to tako ne gledam. Meni su maškare neka konstanta... nešto obavezno svake godine... Pozdrav i želim ti dobar provod u nedjelju... (justawoman 21.02.2006. 23:06)

Nadam se da će se Rijeka i ove godine iskazati u karnevalu, to je već širokopoznata tradicija. Mi ćemo pak, ako sve bude u redu, ove godine imati prvi fašnik za najmlađu članicu obitelji. Prošle godine smo samo gledali, ali ona je bila premala da nešto skuži. (kulerica 22.02.2006. 04:32)

znamo mi da te godine stižu i da zato imaš napade sjete... no dobro. (Pomidorčina 22.02.2006. 09:51)

Ah.... riječanka.. (Pomidorčina 22.02.2006. 09:52)

posjetit ću ja Rijeku makar ja po autoputu vozia karet! :) (legasvega 22.02.2006. 10:57)

A ja nikada nisam bila fan karnevala i maškara, baš sam bezveze :-) ali me veseli za moju malu princezu koja će po prvi put u vrtiću to doživjeti - da je do mame ne bi ni znala što je to... :-) (hajdučica 22.02.2006. 15:14)

EJ,BLOG TI JE ZAKON DAJ DOĐI NA MOJ!!!!! (rajno 22.02.2006. 16:55)

Karnevalska povorka gmiže ulicama našeg grada skoro dva sata, zastoji su uglavnom zbog crkavanja neispravnih kombija, traktora i jugića koji vuku raznorazne prikolice. I uvijek se u povorci nađe bar jedna razularena grupa pijanih muškaraca u poderanim čarapama i minicama, valjaju se po cesti i uvjereni su kako su dobri i zanimljivi. Dječica imaju svoju posebnu povorku, dan ranije. Šetnja traje oko pola sata, prođu kroz glavnu ulicu grada, prošeću uz rivu i završe u šatoru, na čaju i kolačima. (Pjesma o jednoj mladosti 23.02.2006. 08:52)

uvijek je ista priča: mi sa strane vidimo propuste, a organizatori u svojim visinama ne! zašto?? srećom da sam bio s princezom 4. grupa pa se nismo previše snervali. a kareti? svojevremeno sam noniću iz garaže ukrao vrata od nekog starog ormara i napravio karet - kakve su to bile batine :-) (sedamtri 23.02.2006. 12:10)

obožavam maškare,kod mene tek dolaze (hana 23.02.2006. 16:54)

super ti je blog (hana 23.02.2006. 16:55)

p (hana 23.02.2006. 16:55)

o (hana 23.02.2006. 16:55)

z (hana 23.02.2006. 16:55)

z (hana 23.02.2006. 16:55)

joj ja obožavam vrijeme mašlkara....super mi je namaškarit se i hodat po gradu.... (oops mrva 23.02.2006. 17:35)


- 14:28 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>