Riječanka&svijet

19.11.2004., petak


O ovcama, novcima, mirisima...
Davno još, u osnovnoj školi, učili su nas o evoluciji. Prema Darwinovoj teoriji, čovjek je nastao od primata, dakle imamo zajedničko porijeklo sa majmunima. Kršćanska nas religija pak smatra potomcima Adama i Eve. Tu smo mi žene još i u podređenijem položaju, jer je naša pramajka Eva nastala od Adamova rebra.
E, pa sada, ja više nisam sigurna u nijednu od navedenih teorija. Sve sam sklonija vjerovati da vučemo porijeklo od ovce!
Čitam ja danas novine, online dakako, i na gotovo svim naslovnicama istaknuto je da se razmatra o ponovnom uvođenju JMBG-a na osobne iskaznice. Krasno! Svima koji me čitaju je već poznato da radim u zdravstvu. Kako je moj posao takav da za sve što napravim, moram ostaviti pisani trag (čitaj : nalaz), koji može biti vrlo bitan, u profesionalnom ali i sudsko-legalnom smislu, podrazumijeva se da moram imati nekakvu bazu podataka, arhivu u kojoj sve to čuvam. Kako smo ipak donekle odmakli od pećina i kamenog doba, naš sustav zdravstvenog osiguranja ipak ima formiranu bazu korisnika-osiguranika kojom se koristim. E, a kako da ja npr.kada mi dođe Ivica Ivić, sin Ivana , njega/njegove podatke prizovem iz te baze? Lijepo : utipkam u za to predviđeni prozorčič JMBG!!! O da, dobro ste pročitali. Sve bi bilo piece of cake, da posljednje dvije godine JMBG nije zakonom zaštićen privilegirani podatak. Dakle, nitko mi ga nije obavezan reći, ukinut je sa osobnih iskaznica i sa zdravstvenih iskaznica, a svaka osoba ga može dati ali i ne mora. Ako neće, ja ne smijem inzistirati na njemu. Srećom, svijet ipak ima puno više normalnih ljudi nego budala, pa mi se još nije desilo da mi ga netko uskrati. Bez njega, ne mogu ništa..moram ručno unositi podatke, no nemam nikakvih mogućnosti pretraživanja prethodnih podataka. Da stvar bude ljepša, ne mogu svoj posao ni fakturirati, jer nacionalni zavod za zdravstveno osiguranje ne priznaje račun bez JMBG-a!
Ista stvar je i kada odem na banku, kada želim registrirati automobil, osigurati isti...svugdje je potreban JMBG!
Prije 2 godine kada je taj zakon donešen, mnoštvo (beeeeeeee...beeeeeee..opet mi ovčice nekako skaču po mislima, hehehe) je pohrlilo napraviti nove osobne iskaznice i ostale dokumente, naravno, bez JMBG-a, iako su mnogu skeptici predviđali ovo što se sada razmatra. Mnogima je, uključujući i mene, osobna u međuvremenu istekla, pa smo napravili nove...prije toga se slikali...i sve to naravno platili.
Kako izgleda, platiti ćemo opet. Beeeeee....beeeeee...pa moramo začepiti tu i tamo koju rupicu u državnom proračunu, zar ne?

A kada ta ista država treba posegnuti u njega i baciti nam koju mrvicu, e tada joj se ručice malo tresu. Za razliku od mene, kojoj očito nije dan ispunjen ako ne istrese koju stotinu-dvije kuna na nešto što baš i nije neophodno potrebno.
Sinoć sam primjetila da mi je kutija papirnatih maramica koju držim na noćnom ormariću prazna, pa sam danas poslije posla skočila po nove u DM. Naravno, kupila sam ih, ali i...
Oduvijek sam bila slaba na mirise. I jako osjetljiva na smradove. Davno, kada sam još bila osnovnoškolka, moji su imali kamp kućicu, sa kojom smo prošli cijelu obalu, sve do Grčke. Na putu smo se zaustavili u Igalu, pored Herceg Novog. U kampu koji je inače imao predivnu plažu, WC je bio obična daščara sa rupom iz koje su kuljali rojevi muha i nesnosan smrad, i kojeg su polijevali vapnom. Ta kombinacija je bila meni toliko nepodnošljiva da nisam mogla ući a kamoli tek nešto i «napraviti»..pa me tata taj dan nekoliko puta vozio do prvog hotela u Herceg Novi.
Volim dobar miris na sebi, imam puno parfema, u zadnje vrijeme najčešće koristim Cliniqueov Simply, no isto tako mi je bitno da mi i prostorije dobro mirišu, kako na poslu, tako i doma. Naročito jer imam mačku, a u stanu tu i tamo kuham...a i neka se cigareta zapali.
Stoga imam obavezno električne osvježivače zraka i mirisne svijeće,
I tako sam danas u DM-u osim maramica pokupovala mirisne svijeće u čaši – imali su doista dobar izbor – osim vanilije, bilo ih je sa mirisom cimeta, medenjaka i zimske mješavine začina (winterdream), pa sam ih sve pokupovala. Uz njih i lučice za uljnu lampu i još neke sitnice (one sa krilcima, ipak sam ja Evina kćer,hehe). To me automatski ubacilo u predbožićni feeling, prvi puta ove godine...i usput me olakšalo za dvjestotinjak kuna.

Eto, dolazi vikend. Danas je bilo sunčano, malo vlažnije i toplije nego prethodnih dana. Za sutra, naravno, predviđaju zahlađenje sa jakim vjetrom...again...

- 13:42 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>