Listopad 2007 (1)
Veljača 2007 (3)
Siječanj 2007 (7)
Studeni 2006 (3)
Listopad 2006 (1)
Kolovoz 2006 (9)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari-On/Off

Opis bloga

Vatrogastvo

online




Linkovi

Free Web Site Counter

Free Web Site Counter



Bigoo.ws images for your blog
Linkovi



blog Layouts



FotoAlbum

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
BOX 3

utorak, 29.08.2006.

Vježba "Eko Jadran"- Jvp Metković

25.08.2006 godine u krugu poduzeća "Eko Jadran" održana je pokazna vježba simulacije istjecanja opasne tvari amonijaka. U navedenoj vježbi sudjelovali su pripadnici Javne vatrogasne postrojbe Metković, te zaposlenici poduzeća : Eko Jadran Metković, Konzum- Opuzen, te Jambo Metković
Vježba "Eko Jadran"- Jvp Metković
Dana 25.08.2006 godine u krugu poduzeća "Eko Jadran" održana je pokazna vježba simulacije istjecanja opasne tvari amonijaka.
U navedenoj vježbi sudjelovali su pripadnici Javne vatrogasne postrojbe Metković, te zaposlenici poduzeća : Eko Jadran Metković, Konzum- Opuzen, te Jambo Metković koja inače u svojim pogonima za hlađenje koriste ukupno oko 10 tona amonijaka, te je stoga uvijek prisutna opasnost od mogućeg akcidenta.
Kako se Hladnjača Eko Jadrana nalazi u naseljenom gradskom dijelu odlučeno je da se vježba provede u njihovom poduzeću.
Pod pretpostavkom puknuća cijevi u 9.00 sati data je uzbuna, te je evakuirana hladnjača i okolni pogoni, dok su se zaposlenici zaduženi za održavanje pogona opremali zaštitnom opremom i krenuli u zatvaranje ventila i obaranje nastalog oblaka amonijaka. Nedugo zatim pripadnici JVP Metković dovršili su obaranje amonijaka velikim količinama vode preko "B" Mlazeva.
Vježba je ocjenjena uspješnom, a istoj su bili prisutni županijski vatrogasni zapovjednik Miše Miloslavić, te načelnici u uredu za zaštitu i spašavanje Goran Violić i Mario Jerković, te zapovjednik DIP Dubrovnik gosp. Simović.

Zapovjednik
Jure Pilj ing.zop-a
preuzeto sa stranice UPVH

|Komentiraj 4| Printaj| #|*|

subota, 26.08.2006.

Savjeti kako postupati s različitim požarima

• Poučite djecu o požarima, i kako pozvati 93
• Redovito čistite dimovodne kanale i kontrolirajte plinske i električne instalacije
• Ne čuvajte zapaljive tekućine i eksplozivna sredstava na tavanu i podrumu
• Ne ostavljajte bez nadzora uključene kuhinjske uređaje
• Osigurajte pristup zgradama vatrogasnim vozilima i puteve za evakuaciju ljudi
• Spašavanje osoba ima prednost pred gašenjem
• Izbjegavajte dim, izlaganjem dimu gubite svijest
• Gasite iz udaljenosti od oko 5 metara
• Ne otvarajte naglo vrata, držite se što niže podu, tj. u sagnutom položaju
• Na otvorenom prostoru gasite niz vjetar
• Polegnite osobu, tijeloprekrijte prekrivačem izaštitite osobi lice i kosu
• požar gasite od glave, omotate osobu u tkaninu, oslobodite dišne organe
• ukoliko su se odjeća zalijepili za tijelo osobe, ne skidajte ništa na silu
• opečeni dio stavite pod hladnu vodu i opečeno mjesto prekrijte sterilnom gazom ili zavojem za opekline, unesrećenom dajte piti tekućine
• ako Vaša odjeća počne gorjeti, kotrljate se po podu. Zaštitite lice
• Ne palite vatru na otvorenom, ne bacajte opuške, Ljeti je paljenje vatre strogo zabranjeno!Educirajte djecu o požarnim opasnostima
• Zatvorite prozore i vrata na kući, uklonite granje, korov, raslinje
• Požar u početnoj fazi, gasite priručnim sredstvima (zemlja, pijesak, vuneni ili pamučni prekrivač, lopata, mokra metla i grana sa zelenim lišćem )
• Pokrijte glavu, a mokrom tkaninom ili ručnikom pokrijte lice, nos i usta
• zaustavite jače krvarenje pritiskom prsta ili pritiskanjem tkanine
• postavite osobu u bočni položaj
• ako unesrećena osoba ne diše ili joj ne radi srce, započete oživljavanje
• U prometnoj nesreći u kojoj ima ozlijeđenih osoba nazovite broj 94 (hitna medicinska pomoć), broj 93 (vatrogasci) i broj 92 (policija).
• Povrijeđenoj osobi pružite prvu pomoć
• Osobu vucite za odjeću i neka ostane ležati dok ne utvrdite prirodu ozljede
• ukoliko ozlijeđenu osobu ne možete izvući iz vozila pričekajte stručnu pomoć
• Označite mjesto nesreće trokutom za opasnost
• Odvojite kleme akumulatora
• Vatrogasni aparat (npr. oznaka na vatrogasnom aparatu A za gašenje požara zapaljivih krutih tvari, B tekućina i C plinova).
• Deka za gašenje požara ulja, masti, sprječavanjem dotoka kisika.
• Suhe visoke čizme i gumene rukavice za gašenje s vodom kod požara kućanskih aparata (ako nemate vatrogasni aparat)
• Zemlja, pijesak, lopata, mokra metla i grana sa zelenim lišćem za gašenje požara suhe trave, makije i s.
• Mokra maramica ili ručnik za pokrivanje lica, nosa i usta da zaštitite dišne putove

|Komentiraj 1| Printaj| #|*|

petak, 25.08.2006.

Vatrogasni motor

Free Image Hosting at www.ImageShack.usVeliki gradovi se susreću sa sve većim problemima zagušenosti gradskih prometnica, a samo povećanje broja raznih vrsta vozila na njima, uzrokom je sve većeg broja prometnih udesa. Nakon samog udesa, javlja se dodatni problem a to je što brži dolazak na mjesto samog udesa. Razvijajući ideju što bržeg dolaska na mjesto udesa ekipe spasilaca, poduzeće «VATROPROMET» od slijedeće godine nudi potpuno novi proizvod na hrvatskom tržištu, a radi se o terenskom motociklu, potpuno opremljenom za hitne intervencije pomoći i spašavanja, prilikom raznih udesa, a njegova oprema ovisi o vrsti udesa, za koje se on oprema dodatnom opremom.
Free Image Hosting at www.ImageShack.usHosting at www.ImageShack.us" />Motocikli mogu biti, zavisno od želje kupca; tipa YAMAHA XT 600 ili HUSQUARNA 500, a opremaju se po želji kupca.
Na sajmu «INTERPROTEX» 2005. godine, predstavljen je motocikl marke HUSQUARNA 500, a njegove osnovne karakteristike su slijedeće:
Free Image Hosting at www.ImageShack.usPogonski agregat:
Jednocilindrični, četverotaktni, vodom hlađeni motor
Zapremina 449 cm3
Nožni i elektro starter
Hlađenje rashladnom tekućinom
Ventili u glavi, 4 ventila DOHC
Osnovne karakteristike:
Međuosovinski razmak 1460 mm
Ukupna dužina 2215 mm
Visina sjedala 975 mm
Visina od tla 340 mm
Težina (prazan) 118 kg
Količina goriva u spremniku 7,7 litara
Pogon, amortizeri i kočnice:
Kvačilo hidraulično, organske lamele (8/7)
Prednja vilica «Marzocchi» USD 45
Zadnji amortizer «Sachs»
Prednje kočnice «Brembo» dvostruki klipovi, disk 260 mm
Zadnja kočnica «Brembo», disk 220 mm
Sama konstrukcija motora posjeduje pojačano ogibljenje, sa nosećim kutijama sa strane i na glavnoj konzoli, te plastičnim štitnicima za ruke i zaštitu okvira.
Kotači/gume
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Prednji-1,60''x21'' EXCEL Aluminij, Pirelli MT 83 ili Michelin Enduro Comp.3–90/90-21''
Stražnji-2,15''x18'' EXCEL Aluminij, Pirelli MT 83 ili Michelin Enduro Comp.3–140/80-18''
Kao dodatna oprema na motociklu su aluminijski kovčezi sa strane 2 x 35 litara i jedan iza vozača. Postoji i opcija za vatrogasnu opremu čelične boce (2/4).
Od zvučno signalne opreme može biti opskrbljen:
- GPS uređaj Garmin GO,
- 2 x MICROLED s nosačem,
- radio sirena sa tipkalom,
- LED svjetla otraga,
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
- radio stanica Motorola GP 360, 255 kanala VHF 136-174,
- spojevi za slušalice i slušalice za kacigu, odvojeni zvučnik s mikrofonom.
Od vatrogasne opreme može nositi 2 do 4 vatrogasna aparata i složivu teleskopsku metlanicu, a po potrebi može biti dodatno snabdjeven sa baterijskim hidrauličkim spasilačkim alatom.
Osnovna sanitetska oprema sastoji se od spasilačke naprtnjače, boce s kisikom 0,8 litara, balonom za disanje (2 volumena), maskom za balon, cijevi za intubaciju, osnovni sanitetski materija (krep zavoji, upijajuće gaze, vatirani štapići, marame i flasteri, kao i zavoji za opekline, pokrivač i Alu folija).
Osim gore navedene opreme, motocikl za specijalne namjene, može biti opskrbljen i drugom opremom, prema želji kupca.
Za sve dodatne informacije, molimo da se obratite u poduzeće «VATROPROMET».

|Komentiraj 1| Printaj| #|*|

utorak, 22.08.2006.

Protupožarna Preventiva

Pridonesimo zajedno da požara bude što manje
o U stanu, podrumu ili na tavanu ne držite zapaljive i eksplozivne tvari u nedozvoljenim količinama
o Redovno održavajte sve vrste peći u ispravnom stanju i propisno ih priključite na dimovodne kanale koji moraju biti nepropusni za plinove i iskre
o Redovito čišćenje dimnjaka smanjuje opasnost za nastajanje požara i eksplozije
o Održavajte električne i plinske instalacije u ispravnom stanju
o Ne bacajte vrući pepeo sa žeravicom i opuške u posude koje se mogu zapaliti
o Ne pušite u krevetu, ne bacajte opuške i šibice ako ih niste unaprijed ugasili
o Ukoliko osjećate miris plina po dolasku u stan ne palite svjetlo ili šibice već zatvorite dovod plina i provjetrite prostoriju otvaranjem vratiju i prozora
o Televizor u stanu držite na mjestu kod kojeg postoji mogućnost provjetravanja jer se za vrijeme korištenja ugrijava
o Ne sušite meso na tavanu već u posebno sagrađenim prostorima-objektima i ne blizu gospodarskim objektima
o Ne palite otvorenu vatru u blizini objekta naročito za vrijeme vjetrovitog vremena
o Za vrijeme paljenja smeća udaljenost od objekta mora biti 20 metara, a kod paljenja osigurajte sredstva za početno gašenje. Po završetku ugasite svaki žar.
o Stogovi sijena, slame, te kukuruzovine moraju biti udaljeni od građevinskih objekata najmanje 15 m
o Redovito održavajte pristup hidrantu ispred svoje kuće jer Vama će najprije trebati
o Ne dozvolite da se djeca igraju šibicama
o Ne krpajte osigurače jer pogoduju izbijanju požara u električnoj instalaciji
o Nezaštićena rasvjetna tijela i dotrajala električna instalacija po gospodarskim objektima mogu biti uzročnik požara
o Nabavite aparat za gašenje požara prahom (S-6) za gašenje početnih požara
o Uključite jednu osobu Vašeg domaćinstva u vatrogasno društvo, da protupožarna preventiva bude sastavni dio Vašeg domaćinstva, pa ćete mirnije i sigurnije graditi bolje sutra

|Komentiraj 0| Printaj| #|*|

nedjelja, 20.08.2006.

MAGIRUS TLF 16/25

Magirus TLF 16/25 (Iveco Magirus) je jedini europski proizvođač koji nudi sve iz jedne kuće:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
• podvozja,
• nadogradnje,
• pumpe,
• monitore,
• i ostalo, što garantira dodatnu sigurnost i kvalitetu, kroz maksimalnu ugođenost konstrukcije i izvedbe vozila, te njihove optimalne namjere.
TLF na podvozju Iveco tip 135 E 24 W ( 4x4 ) pokreće snažni 6-cilindrični redni, vodom hlađeni motor od 174 kW ( 237 KS ) na kojem je smješten potpuno sinkroniziran 6-brzinski mjenjač.
Tank za vodu kapaciteta 2.500 litara je od sintetske mase ojačan staklenim vlaknima.
Vozila su opremljena s najmodernijim Magirus 3-stupanjskim pumpama tipa PH 516 H iz materijala otpornog na morsku vodu, kapaciteta 3.200 l/min kod 8 bara i 250 l/min kod 40 bara te automatskom membranskom pumpom za odzračivanje Magirus ''Primatic''.
U prostoru za sprave smješteno je vitlo za brzu navalu sa 60 m čvrste gumene cijevi S 19.
Vatrogasno vozilo TLF 16/25 odlikuje se velikom modernom vozačkom pocinčanom, sigurnosnom kabinom, koja daje udoban smještaj za vozača i suvozača te prateću posadu. Vozačka kabina hidraulički je preklopiva za 60 stupnjeva i zaštićena je kataforeznom zaštitom umakanjem u kupku.
Nadogradnja je izvedena u AluFire izvedbi sa varijabilnim, preglednim, za akciju svrstanih i trodimenzionalno podesivih pregrada ( Iso 2000 ) otporna na koroziju, vrlo podesna za potrebne reparature, lagana za održavanje.
Kompletna nadogradnja je preko gumenih segmenata na zajedničkom osnovnom okviru elastično uležistena na podvozje, što omogućava besprijekornu vožnju na nepodesnim terenima.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
• 1. Glavni ventil
• 2. Usisni otvor promjera 110
• 3. Ručni gas pumpe
• 4. Manovakumetar
• 5. Manometar za visokotlačni sklop
• 6. Manometar (srednjetlačni)za tlačne otvore
• 7. Ventil na tlačnom otvoru
• 8. Ventil na tlačnom otvoru
• 9. Tlačni otvor promjera 75
• 10. Tlačni otvor promjera 75
• 11. Ventil za ispuštanje vode iz pumpe
• 12. Ventil za odzračivanje usisnog voda
• 13. Ventil za punjenje rezervoara vodom
• 14. Ventil za hlađenje pumpe (recirkulacija)
• 15. Uključivanje visokotlačnog sklopa (vitlo)
• 16. Ventil za puštanje vode na vitlo
• 17. Ventil za punjenje rezervoara vodom

|Komentiraj 3| Printaj| #|*|

subota, 19.08.2006.

Vatrogasno vozilo za gašenje požara prahom i CO2 tipa MERCEDES ATEGO 1328 AF

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Glavne komponente vozila za gašenje prahom su: Free Image Hosting at www.ImageShack.us
• MB podvozje 1328 AF 36,1Atego;
• MB kabina za 1+2 osobe;
• Ziegler - ALPAS nadogradnja;
• MINIMAX - uređaj za gašenje prahom 2 x 750 kg;
• MINIMAX – CO2 uređaj za gašenje 180 kg;
• MINIMAX - krovni bacač za prah;
• MINIMAX – sustav za brzu navalu prahom;
• MINIMAX – sustav za brzu navalu CO2 plinom.
Uređaj za gašenje prahom P 2 x 750 kg
Cjelokupni sustav sastoji se od 2 spremnika sa prahom, bocom s pogonskim plinom, cjevovodom, bacačem, mlaznicom i upravljačkom pločom. Upravljanje sustavom za gašenje prahom je elektropneumatsko. Potreban zrak pod tlakom za upravljanje uzima se s podvozja. Oba spremnika praha imaju vod za sakupljanje i aktiviraju se jedan za drugim. Ugrađena je blokada koja sprječava prebacivanje praha iz jednog spremnika u drugi. Vod za sakupljanje zatvoren je sa dva pneumatska ventila, tako da u slučaju aktiviranja prah dolazi do tih ventila. Od voda za sakupljanje cjevovod se razdvaja prema mlaznicama za gašenje i bacaču. Spremnici za prah dimenzionirani su i atestirani za dozvoljeni radni tlak od 14 bara i opremljeni sigurnosnim ventilima koji sprečavaju prekoračenje max. radnog pritiska. Sustav za napajanje pogonskog plina nalazi se na podu u spremniku i opremljen je s nekoliko kombiniranih mlaznica. Posebna izvedba i montaža omogućuju homogeno miješanje praha i zraka i dobru fluidizaciju. Sustav pogonskog plina sastoji se od 4 boce dušika volumena 50 lit. i pod pritiskom od 200 bara. Boce su montirane na zajedničko postolje tzv. baterija i opremljeni su pneumatskim plinskim ventilima. Na sustav montiran je priključak za sabiranje tako da se boce mogu puniti u ugrađenom stanju. Upravljanje sistemom omogućeno je preko upravljačkog pulta kod spremnika (nadogradnja) i/ili preko upravljačkog pulta u kabini odnosno na krovu pored bacača za prah. Kako bi se minimalno onemogućile greške u rukovanju, samo su prekidači potrebni za intervenciju stavljeni slobodno pristupačni na odgovarajućim upravljačkim ormarima. Upravljački elementi potrebni za ispiranje i rasterećenje dostupni su tek nakon otvaranja upravljačkog ormara. Na raspolaganju su dva vitla sa mlaznicama za gašenje kao brzo navalni sustav i bacač visokog kapaciteta.
CO2 uređaj za gašenje
Ugljični dioksid (CO2) je čisto sredstvo za gašenje, tj. gasi potpuno i ne korodira. Osim toga nije električki vodljivo. Propisana upotreba omogućuje gašenje požara u cijelom području elektrike i elektronike te gašenje požara materijala koji prelaze u tekuće agregatno stanje (vosak, bitumen ). Sistem se sastoji sa 6 boca sa po 30 kg CO2 ( ukupna količina 180 kg ). Složene su u dva dijela sa po tri boce i mogu se aktivirati ili daljinski elektropneumatskim putem ili ručno na samom uređaju. Kod izlaska iz mlaznice CO2 ekspandira i nastaje oblak mješavine plina i snijega koji obavije požarište i na taj način guši vatru. Sustav je spojen sa bocama sa CO2 plinom. Vitlo je opremljeno sa 30 m. cijevi promjera 19 mm. i mlaznicom protoka 1,5 kg/sekundi CO2 plina. Sustav je dodatno opremljen i sa mlaznicom za gašenje snijegom CO2. Namatanje i kočenje vitla je ručno. Aktiviranje uređaja je elektropneumatsko, po tri boce u seriji.

|Komentiraj 1| Printaj| #|*|

1.2. TEŠKO VOZILO ZA TEHNIČKE INTERVENCIJE

Teško vozilo za tehničke intervencije opremljeno je alatima i uređajima za osnovne i zahtjevnije tehničke intervencije. Free Image Hosting at www.ImageShack.usTeško tehničko vozilo tipa MAGIRUS 170 D
Hidraulične spasilačke škare i razupore
Rasvjetni stup
Hidraulično vučno vitlo
2 x elektro generator
Radni reflektori
Ostali uređaji i oprema za spašavanje
Podupirači
Alat i mjerni instrumenti
Alat za razvaljivanje
Oprema za rad na vodi
Oprema za intervencije sa opasnim tvarima
Jastuci za podizanje tereta
Godina proizvodnje: 1975

|Komentiraj 0| Printaj| #|*|

petak, 18.08.2006.

10. zlatnih pravila za rad sa hidrauličnim škarama

1. Nikada nemojte pristupiti radu sa škarama bez kompletne zaštitne opreme.
2. a) prekrijte volan sa zaštitnom navlakom
b) ozljeđenu osobu kada je god moguće treba zaštititi da se spriječi slučajno prokliznuće alata ili da ne bi došlo do savijanja materijala vozila
c) potrebno je prekriti osobu sa zaštitnom navlakom koja zaštićuje osobu od mogućeg puknuća stakla i drugih materijala koji mogu naknadno ozlijediti osobu
3. Budite svjesni i izbjegavajte kad je moguće potencijalne opasnosti i probleme kod novih vozila zbog njihove tehnologije (npr. zračni jastuci, zračne zavjese i dr.).
4. Potrebno je započeti sa otvorenim oštricama i pogurnuti škare što je dublje moguće zbog što kvalitetnijeg rezanja.
a) dobro je da je predmet što dublje u škarama
b) nije dobro da je predmet pri vrhu škara
5. Pazite da uvijek vidite predmet ili površinu koju režete škarama.
6. Pazite da su škare pod kutom od 90 stupnjeva u odnosu na predmet ili površinu koju režete a ne pod nekom drugom kosinom (ako vam se škare izmaknu potrebno ih je ispraviti). Tim načinom rukovanja sa škarama rezanje će biti efikasnije (manja površina za rezanje i smanjena mogućnost oštećivanja alata)
7. Važno je da osoba koja reže ne drži škare uz tijelo jer bi moglo doći do samoozljeđivanja. Pustite škare da režu nemojte koristiti vlastitu snagu.
8. Da bi zaštitili sebe i ostale potrebno je:
ne krećite se po mjestu nesreće sa otvorenim škarama
ne odlažite otvorene škare na pod
prekrijte oštre rubove na vozilu koji ostanu nakon rezanja
9. Samo jedna osoba smije rukovati škarama da bi imala potpunu kontrolu nad alatom u svakom trenutku. Nikada ne smiju dvije osobe rukovati sa škarama u isto vrijeme.
10. Nakon svake upotrebe provjerite škare, hidraulična crijeva i oštrice da nije došlo do oštećenja i pridržavajte se uputa proizvođača o čiščenju i održavanju.

|Komentiraj 1| Printaj| #|*|

Znate da čovjek izazove više od 80% požara

Znate li da čovjek izazove više od 80 % svih požara nepažnjom, nemarom, nestručnim rukovanjem strojevima i alatima, nestručnim održavanjem oruđa, uređaja, instalacija i opreme, nestručnim i nesavijesnim izvođenjem građevinskih i ostalih radova, građevinskim i konstrukcijskim nedostacima, nepravilnom upotrebom vatre te igrom s njom, namjernim izazivanjem požara, zbog alkoholiziranosti, zbog prikrivanja kaznenih djela. A, znate li da se svaki požar može ugasiti čašom vode u prvoj minuti, u drugoj minuti treba vam posuda vode i pomoć druge osobe, a već u trećoj minuti potrebna je cisterna i uvježbana vatrogasna postrojba. Upravo zbog te treće minute kada se pojedinac nemože suprostaviti vatri organizirano je VATROGASTVO kao jedan organizirani oblik suprostavljanja vatrenoj stihiji i ostalim elementarnim nepogodama.
Dobrovoljno vatrogastvo u Hrvatskoj oslanjalo se na tradicije europskog dobrovoljnog vatrogastva, posebice onog u Njemačkoj i Austro-Ugarskoj, a suvremeni razvoj našeg dobrovoljnog vatrogastva počeo je 1864. godine u Varaždinu gdje je prema zamisli turpijarskog radnika Otona Mayera, koji je kao "putujući kalfa" radeći u obrtničkim radionicama Austrije i južne Njemačke upoznao suvremena društvena kretanja, 17. lipnja 1964. godine osnovana prva dobrovoljna vatrogasna organizacija pod nazivaom "Prvi hrvatski dobrovoljni vatrogasni zbor u Varaždinu". Ti prvi hrvatski-varaždinski vatrogasci udružili su se radi samozaštite i uveli "vatrogasni red među sobom", preuzevši zadatak da "danju i noću bdiju nad životom i imovinom svojih građana".
Nedugo poslije Varaždina i u drugim hrvatskim gradovima osnivaju se dobrovoljna vatrogasna društva, u Sisku 1865. godine, u Otočcu u Lici 1868. godine, u Ludbregu 1869. godine, u Zagrebu 1870. godine itd.
Na ovom području ( područje Grada Križevaca i susjednih općina Sveti Petar Orehovec, Sveti Ivan Žabno i Kalnik ) prvo dobrovoljno vatrogasno društvo osnovano je u Križevcima 15.03.1874. godine, a odmah nakon toga 1892. godine u Cirkveni, Poljani Križevačkoj i Svetom Ivanu Žabno, a 1893. godine u Gornjoj Rijeci i Ravnu. Danas ovdje djeluje preko 70 dobrovoljnih vatrogasnih društava organiziranih u četri vatrogasne zajednice i to:
• Vatrogasna zajednica Grada Križevci u koju su udružena 43 dobrovoljna vatrogasna društva
• Vatrogasna zajednica općine sveti Petar Orehovec u koju je udruženo 15 dobrovoljnih vatrogasnih društava
• Vatrogasna zajednica općine Sveti Ivan Žabno u koju je udruženo 10 dobrovoljnih vatrogasnih društava
• Vatrogasna zajednica općine Kalnik u koju je udruženo 4 dobrovoljna vatrogasna društva.
Kao što se je vrlo rano ovdje ustrojavalo dobrovoljno vatrogastvo, tako se je vrlo rano započelo sa ustrojavanjem i profesionalnog vatrogastva. Počeci sežu u 1970. godine kada je profesionalno vatrogastvo prvo bilo organizirano kao profesionalno jezgro pri Dobrovoljnom vatrogasnom društvu Križevci, a 1971. godine na temelju odluke tadašnje SO Križevci formiran je Općinski centar za zaštitu od požara Križevci, koji je od 1994. godine temeljem Zakona o vatrogastvu, organiziran kao Profesionalna vatrogasna postrojba Križevci, kao ustrojstvena jedinica MUP-a RH, PU Koprivničko-križevačke. Temeljem novog Zakona o vatrogastvu ova profesionalna vatrogasna postrojba ustrojena je kao Javna vatrogasna postrojba Grada Križevaca.
Upravo zahvaljujući svijesti ljudi ovoga kraja, shvaćanju potrebe organiziranog suprostavljanja vatrenoj stihiji, na ovom području osnovan je prvi SIZ za zaštitu od požara, iz kojih sredstava su izgrađeni mnogi vatrogasni domovi i spremišta, te nabavljena skupna i osobna vatrogasna oprema i tehnika.
Danas vatrogastvo na ovom području čini jedno zajedništvo isprepleteno uzajamnim radom dobrovoljnih i profesionalnih vatrogasaca. Ovdje ne postoji razlika između dobrovoljstva i profesionalizma, jer svaki dobrovoljac je pravi profesionalac kada znalački obavlja svoj posao, bilo preventivnog ili operativnog karaktera, ali isto tako i svaki profesionalac je i dobrovoljac, jer je član dobrovoljnog vatrogasnog društva u mjestu u kojem živi, gdje je pokretač svih aktivnosti.
Ovakvim načinom djelovanja nastoji se organizirati vatrogastvo na način da "vatrogasna kultura" uđe u svijest svih ljudi koji ovdje žive, kako bi se svaki pojedinac mogao u prvom momentu suprostaviti vatri, i kada će vrlo rijetko biti potrebno djelovanje vatrogasne postrojbe, nakon što protekne dvije minute od nastanka požara.

|Komentiraj 0| Printaj| #|*|

Sljedeći mjesec >>