Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/trapula

Marketing

Stidljivi sjaj Interlibera i bijeda INFO sajma

Jučer je i za posjetitelje otvoren INFO sajam. Odlučio sam skoknuti do Velesajma sa kolegom, iako sam znao da tamo neću vidjeti ništa revolucionarno. Ipak, kao i svake godine, odlučio sam posjetiti sajam i dati malu podršku tom eventu koji nikako da dočeka bolje dane. Moram priznati da mi se nije uopće gledalo šepurenje T-Mobila i Vipa, koje se moglo očekivati s obzirom na raspored snaga na tržištu. S druge strane sjetio sam se da obično imaju dobre mačke na štandu, tako da 30 kuna i nije tolika visoka cifra za gledanje zgodnih pripadnica ljepšeg spola.
Čim sam kročio u prvi paviljon jasno je bilo da je T-Mobil odlučio biti najuočljiviji, pa je uzurpirao najveći dio paviljona. Neke velike gužve na samom štandu i nije bilo, tako da smo imali priliku baciti kratku recenziju hostesa koje su se odsutnim duhom hihotale na fore "elegantno popunjenog" djelatnika T-Mobila.
VIP je pak imao jednu jaaaako zgodnu hostesu, to je prava firma! Nisu ni ostale bile za baciti, a sam štand zauzeo je čitav paviljon. S obzirom da je većio dio štanda bio popunjen naoko udobnim foteljama za odmoranje umornih posjetitelja, Vipov štand mi je više sličio na zlatna doba vinkovačke željezničke stanice.

Šetajući sajmom lako je bilo zaključiti da je broj štandova manji nego prije par godina. Svake se godine INFO srozava jer manje i srednje firme jasno uviđaju da od prezentacije na INFO sajmu nema gotovo ničeg opipljivog. Većina firmi se pojavljuje radi održavanja imidža, a igrači poput Siemensa, Ericssona, te spomenutih Vipa i T-Mobila ne trebaju razmišljati o cijenama štandova jer ih to dođe kao pošteni gablec za njihove managere. Također nisam uspio primjetiti nijednu firmu koja se bavi isključivo web dizajnom i razvijanjem Internet stranica, što samo potvrđuje tezu da se na INFO sajmu ne mogu postići rezultati zbog kojih bi se takve firme odlučile na nastup.

Tradicionalni kutak za gamere bio je i ovog puta osiguran, a čim smo kročili unutra bilo nam je jasno tko stoji iza svega. Već mi lagano ide na jetru ta roza boja, a vjerujem da će polako postati trend, isto kao što je bio slučaj sa narančastom. Ako ste željni buke i akcije, popraćene klicanjem i glasnim lajanjem osoba adolescentske dobi, onda ćete se dobro snaći u tom paviljonu. Ja sam se dovoljno dugo zadržao da bih bacio pogled na hardveraj, a izmijenio sam i par pogleda sa hostesom koja se dosađivala na nekom no-name štandu, te se nakon toga kulerski pokupio yeaah.

I to je bilo to. Uz nekoliko manjih štandova firmi koje su donijele neke novotarije na INFO, tu završava priča o INFO sajmu. Dakle, više od 20 min. vam neće trebati da pregazite cijeli sajam ako dolazite kao običan posjetitelj, bez namjere zadržavanja na programu sajma.

Interliber je pak druga priča. Ovaj sajam se svake godine poboljšava, a ovog puta su dva paviljona Interlibera bila prepuna nakladnika sa doista velikom ponudom knjiga raznih žanrova. Ukoliko ste ljubitelj knjiga u ovim velikim paviljonima ćete provesti sate ako želite detaljno pogledati naslove koji se nude. Nisam propustio priliku pokupovati knjiga Herbertovu Dinu, Kozmos Carla Sagana i dvije knjige Stephena Hawkinga. Kupio sam i par simpatičnih manjih knjiga koje su se prodavala po doista smiješno niskim cijenama, tako da sam Interliber napustio sa punom vrećicom knjiga. Iako je informatika moja branša, na Interliberu sam potrošio više od sat i pol vremena, što vam jasno govori o kvaliteti INFO sajma na kojem sam bio 20-ak minuta. Iako je Interliber godinama bio u sjeni INFO sajma, mislim da se taj odnos snaga sve više mijenja.

Znate li koji je dio INFO sajma najbolji? Ćevapi, ukoliko ugrabite mjesto. Taj štand je definitivno najposjećeniji.

Post je objavljen 12.11.2004. u 09:45 sati.