Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/filologanoga

Marketing

Lanac sreće

Nema teže stvari nego zamišljati pitanja koja postavlja nepoznata osoba. Iskusni istraživači imaju prednost: osobno poznaju mnogo svojih čitalaca. Razgovaraju s njima, isprobavaju ideje prije nego što o njima počnu pisati. A kad ne poznaju čitaoce, pokušaju saznati nešto o njima.

Grupa fizičara koja je htjela da biolozi zapaze njihovo istraživanje bila je nesretna kad su im odbili prvi rukopis poslan u biologijski časopis. Zato su počeli ići na simpozije biologa, čitati biologijske časopise, čak su zalazili i u kafić odsjeka za biologiju (! -- op. prev.). Kad su shvatili kako biolozi razmišljaju, malo su preradili tekstove i uspjeli su objaviti radove koji su utjecali na struku.

Studenti rijetko imaju vremena ili mogućnosti da se druže s čitaocima, osobito prije nego što se počnu specijalizirati. Ali možete se pripremiti za pitanja koja bi vaši čitaoci mogli postaviti:

* Čitajte časopise koji objavljuju istraživanja slična vašima. Prokužite vrstu pitanja koja članci prihvaćaju i na koja odgovaraju.
* Isprobajte svoju tezu na profesoru. Pošto imate plan, ali prije prve verzije, pričajte o idejama, raspitajte se što mu / joj izgleda nejasno ili dvojbeno.
* Zamolite nekog da pročita vašu prvu verziju i naznači gdje ima pitanja ili gdje vidi alternative. Nađite nekoga što je moguće sličnijeg čitaocima koje imate u vidu.

Sto hiljada puta su vam rekli da mislite na svoje čitaoce. Da biste to mogli, morate ih upoznati.

Booth, Wayne C. and Colomb, Gregory G. and Williams, Joseph M., The Craft of Research. Second edition, Chicago -- London: University of Chicago Press, 1995, 2003.


Post je objavljen 08.11.2004. u 20:09 sati.