Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/xiola

Marketing

Prodavaci magle

Reklame su, zna se vec, prodavanje muda pod bubrege. A tek kad multinacionalne kompanije zapocnu proces re-brandinga, e, to je smijurija. Naime, ovdje su sada osvanule reklame sa novim imageom McDonaldsa. Odjedanput su se pretvorili u ‘caring, sharing’ kompaniju. Prije par dana stigla mi je, uz lokalne novine, mala knjizica u kojoj mi porucuju:

‘Hi, we’re McDonalds, and we are changing. We would love to tell you all about it, but it is going to take some time… Bla, bla… I hope you like our new image’.

Kao, sad, evo, mozes tamo kupiti i vrecicu sa vocem, dakle, ‘zdravu’ hranu od koje neces odapeti.. U igri je jos obrano mlijeko, te razna jela kojima je reducirana kolicina soli. Sto je najzanimljivije, prestali su koristiti prepoznatljivi zuti M logo: sada je u igri zuti upitnik sa sloganom ‘McDonalds. But not as you know it’.
Takodjer se hoce prodati pod bistro, tj posto-poto se hoce rijesiti ‘greasy burger bar’ imagea (a to je upravo sto ih je dovelo do basnoslovnog bogatstva i sveopce kolonizacije citavog svijeta), te postati kao neki sofisticirani café bar (nesto kao upmarket Starbucks) u kojem ‘profesionalni’ tip zene odlazi na kavu sa prijateljicama. U kojem ‘yummy mummies’ (naziv za dobrostojece majke male djece) dolaze sa djecom na zdravu hranu (za sebe i njih) i lokalne cakule. Bit ce zanimljivo vidjeti kakve ce rezultate poluciti rebranding jednog od najprepoznatljivijih svjetskih simbola (da li onda znaci da ce promijeniti i onu poznatu neonsku reklamu na Piccadilly Circusu)? Dakle, ocigledno da ih je negativni publicitet (ukljucujuci film ‘Super Sized Me’) dobrano opalio po dzepu jer ne bi se inace odlucili na takav basnoslovno skupi potez. A vec sam mislila da to rade zato sto im je stalo do nas malih potrosaca. Awww, how cute!

Recimo, prije par godina desio se rebranding British Airwaysa, gdje su umjesto britanske zastave na repovima aviona nakeljili neke multietnicke crcke-brcke. Totalni fijasko. I jos k tome su dodatno zbunjivali kontrolore letenja koji nisu odmah mogli prepoznati o kojoj avio-kompaniji se radi. Najbolje od svega je da su Royal Mail, drzavnu postansku sluzbu, preimenovali u Consignia. Sto je bilo izazvalo sveopci podsmijeh. Da ti netko veli ‘Consignia’: pa si ti onda misli da je rijec o postanskim uslugama. Naravno, prva rijec koja ti padne na pamet je ta, nikako nesto sto ukljucuje ‘mail’ u nazivu. Mislim, genijalno! U medjuvremenu firma ostvaruje rekordne gubitke. No, svakako, sve ce se rijesiti jednim re-brandingom imagea, nema problema.


Post je objavljen 17.10.2004. u 17:12 sati.