Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/annie

Marketing

Seve moj

Slučaj 1.
Pričam neku večer sa Sadisticom preko ICQ kad odjednom on meni "brže, brže!! htv2", na svu sreću da mi je jedan od daljinskih uvijek negdje na dohvatu ruke, ruknem tipku 2 kad ono.. Miroslav Mate Mišo Milutin Kovač, nova poema "Rođo moj". E! ROĐO MOJ! Kakav naziv - takav i tekst. I još štošta! U toj duboko domovinskoj poemi spominje se "e moj ti, rođo moj", "nekad je bilo onako", "a gle nas sad", "rođo moj", itd. Prvo sam pomisilla da nije neki okašnjeli, božemprosti, in memoriam najvećem rođi u Hrvata, instituciji rođe u ovoj našoj bedastoj državi - Stjepanu Spajiću. Međutim, nije. MMMMK pjeva o nekom svom tamo dolje dalmatinskozagorastom rođi, što zaključujemo iz paralelne radnje u spotu. Naime, iako ima preko nekoliko likova, jedan postariji muškarac u crvenoj kariranoj košulji (kao to je taj naš Rođo, tak se igramo!), pojavljuje se u više scena pa vidite tamo neke bake, dide, dicu, tko zna što sve ne.. e a paralelno s tim vidite i našeg MMMMK-a. Sam u kadru, na stini staroj trinaest stoljeća (kao i sami mi ), skladno obučenog u široku majicu do ispod dupeta, kojom kao neka sredovječna domaćica želi pokriti svoju trbušinu, jake kukove i guzičetinu. svastaNa majici neki nerazgovjetan logo, vjerojatno pranjem ispran. Dolje poslovične tamnoplave bermudice. Ključni detalj je snop dlaka ispod pazuha koji seže do laktova ili da kažem do spomenutog trbuha. Nogometaški repovi duž vratine konkuriraju snopu dlaka ispod pazuha, jer se vijore do ispod lopatica.

Inače, spot je bio prezentiran u onoj glazbenoj emisiji za mlade, koja svaku večer u vrijeme Dnevnika ide na HTV2. Vodi je, između ostalih, meni krajnje iritantna voditeljica Ines Preindl, s trokutastom glavom koju okružuje metalik siva kosica, inače, ful otkačena cura, ne zna što joj je bilo kad je najavljivala MMMMK-spot. Da ne bi krivo shvatili. Emisija se zove, evo sam sad pronašla, Glazbena televizija. Da ne mislite da lažem da postoji ova pjesma "Ročko moj" pogledajte, slobodno, listu kandidata (Edo Maajka 2., Jacques 5., a naš Milutin 12.).

"U najmanju ruku, radi se o sadržaju koji može štetiti fizičkom i psihičkom razvoju djece i mladeži pa isti ne smije biti na rasporedu kada će ga djeca i mladež zbog vremena objavljivanja vjerojatno gledati, a prije emitiranja takva sadržaja nakladnik je obvezan objaviti odgovarajuće upozorenje." (dječja pravobraniteljica Ljubica Matijević-Vrsaljko)svasta

Slučaj 2.
Vratila se naša Severina. Po drugi je put neuspješno pokušala skinuti moju omiljenu gledaljku Madonnu. Meni zaista, ali zaista NIKAD neće bit jasno koliko na ovim prostorima ima netalentiranih plesača/ica i loših koreografa, koji ne da nisu u stanju dati neki svoj specifičan i vješt plesni izričaj (jesam ovo lijepo složila, ha?) nego nisu u stanju čak ni ono.. bijedno skinuti plesače sa zapada i njihovu koreografiju. Ovo je grrrrozno (ovaj puta koreografkinja nije bila Sunčica Tihana Škrinjarić, već slovenska Sunčica Tihana Škrinjarić - Mojca Horvat)! Opet podsjećam, žene na aerobiku imaju uvjerljivo i bez ikakve sumnje zahtjevniju koreografiju od ovih blesača i blesana koji nam vrijeđaju inteligenciju skakutanjem po kojekakvim balkanskim spotovima. Žalosno! No, dobro, malo me ponijelo, vratimo se na spot.

Tekst pjesme je uzburkao bezgrešnu hrvatsku javnost. Smiješno mi je kako su se ljudi zapjenili na nju, da "kako se samo usuđuje", "odakle joj pravo da sebe uspoređuje s opaticom", mo'š mislit.. Mislim, pjesma je očajna, to nema nikakve sumnje, kao i sve njene ranije uspješnice. A tek kako su se pojedini štovatelji Ede Maajke našli uvrijeđeni, "kako se samo usudila", "Severina mrzi Bosance", uh uh, straaašno, romska posla. svasta Edo pametan nije ništ' komentirao, zaboli ga za takve likove.

A tek Severinin styling, one crne uniforme, crne trake u glavi, jebote, ko da je od PTSP-a oboljela nakon objave one njene video-kazete. (Da se razumijemo, u to sam vrijeme bez greške branila Sevino pravo na privatnost i bila zgrožena degutantnim naslađivanjima, a bome i zatečena kolika je količina mržnje bila prema njoj i koliko je puno ljudi bilo obasjano srećom zbog ove blamaže.) E sad, u spotu je izmiješala sve moguće militantne stilove, još joj je samo trebalo da je onim svojim plesačicama zatakla indijansko pero u S-trake oko glave i kompletirala bi izgled žene-ratnice za 21. stoljeće. Strahota! Knindžinica. Koje desničarsko podilaženje. A kako se ona fizički promijenila, aj skinula je koju kilu od ljetos, ali mi se čini nekako ostarjela, izgleda kao dobrodržeća 40-godišnjakinja. (Ovdje možete vidjeti par slika iz spota, ako ga već niste vidjeli na tv-u, idite pod Galerija slika.)

Nego, evo što o nastanku ove dirljive pjesmice kaže sam tekstopisac:

- "Ideju da upotrijebim riječ opatica - priča 28-godišnja Inge Privora, poznati glazbeni tekstopisac - dobila sam dok sam u banci čekala red da platim režije. Ispred mene je stajala žena koja mi se učinila poznatom. Nakon nekoliko minuta shvatila sam da je znam iz medija - ali kao opaticu. Sada sam je jedva prepoznala, jer je potpuno promijenila izgled. Imala je modernu frizuru, bila je lijepo našminkana, u ružičastom kostimu s ružičastim cipelama visokih potpetica. Bila je to posve druga osoba i u glavi mi se odmah rodio stih. Inače, riječi za pjesme najčešće mi padaju na pamet dok sam vani, dok nešto obavljam. Najviše mojih pjesama nastalo je na Petoj aveniji, kako odmila zovem zagrebačku Ilicu u kojoj stanujem. Na tom malom prostoru vidim toliko zanimljivih ljudi da je jednostavno nemoguće da ne dobijem inspiraciju." (Glorija, 8. listopada 2004.)


WTF!? Mislim, kakve to sve veze ima s tekstom: "Ja tebi sam vjerna k'o opatica, k'o svaka druga Hrvatica. Slatka kao med, za tebe spremna sve, da samo mene ljubiš" (citat iz istog tog teksta, da ne bi ispalo da znam napamet! svasta). Kako mi cyber-vrag nije dao mira, tako sam morala provjeriti tko je dotična "poznati glazbeni tekstopisac" pa sam ukucavši njeno ime i prezime došla do skandaloznog podatka da se dotična "proslavila" preko nekoliko puta na tekstovima pjesama onog čakovečkog on the road ubojice Josipa Katalenića. (aj da konačno i ovaj animirani gifić mogu iskoristit! )

Slučaj 3.
Kad smo već na najnovijim melodijama, moram se dotaknuti i našeg T-diva-mobajla. Dakle, ovako imbecilnu reklamu kao što je ova posljednja u nizu reklama za t mobile skoro nisam vidjela. Toliko nelogičnosti u tako malo prostora, no, dobro, nije baš kraća reklama.. ali.. koji su to retardi radili ili ne ne.. nisu oni krivi što su radili, nego onaj tko je to odlučio objaviti.. Užasno me iritira, a reći ću i zašto:
1. Melodija je kao fol nešto lako pamtljiva, a ustvari je užasno iritantna , teška krečana, ne bi se čudila da u njoj postoji neka skrivena vražja poruka koja te tjera da odeš kupiti Internet, tj. MAXdsl i neki mobitel u njihovom šopu.
2. Ne kužim jel ono dijete kćer ili sestra onog 18-godišnjaku iz spota - ako je ovo prvo, onda što nam to T želi poručiti? Maloljetnički seks bez zaštite? Ako je ovo drugo, što nam to T želi poručiti? Roditelji, nabijte svojoj djeci u pubertetu užasne komplekse time što ste cijelom svijetu pokazali da se i dalje ševite (bez zaštite)?
3. Sadržaj reklame: dakle, koliko sam shvatila, poanta te reklame je da mala greškom nazove neki broj u inozemstvu, probudi nekog tipa u SAD-u (dakle, radnja spota je negdje ujutro), ovaj se ustane iz kreveta i tek sutra ujutor po AMERIČKOM vremenu (zaključujemo jer je u odijelu na poslu) nekom trećem diktira te kao lako pamtljive note - zašto on to radi? Ne zna se. Ali kao melodija se u ovo suvremeno doba (tele)komunikacija nenormalno širi i opet se vrati na početak odakle je i krenula, tj. do hrvatskog T-mobajla.
4. Onda odjednom vidimo neku malu koja svira violinu na tu "glazbenu" temu. Dobro, jer njoj nitko od školovanih violinista nije mogao pokazati KAKO bi otprilike trebala držati ručice dok to radi. Nervira me ovaj odvratni paceraj, mala mlati po violini ko štapom po onemoćaloj prabaki po toj violini.
5. Tu su još neki totalno suludi likovi i izrezane scene koje potkapaju cijelu reklamu. Primjerice, pitala bih "proizvođače" te glupe reklame, koji su sigurno obrnuli masne pare, kako se melodija dalje širila kad je ona blesača kod Malog Lošina koja se javila na onom kršu u po bijela dana (sunce visoko) i ostavila slušalicu da visi. Nije spustila sluju, ali tamo je nema tko čuti niti je ona dalje tu melodiju mogla proslijediti. Kužite? Došlo je do prekida ionako suludog koncepta reklame. Ali ne! Evo nas opet u studiju, tj. kod onog nepoznatka i njegove sestre/kćeri, gdje vrijeme, naravno, stalo.
6. Mala i dalje histerizira, njemu zvoni telefon on diže slušalicu (iako nismo nikad vidjeli da je ta ista spuštena). I s one strane javljaju se njegovi prijatelji 18-godišnjaci koji su na tih istih par sotonskih tonova stali kao nešto na gitarama "svirati", scena moderna u pm u garaži ono.. neka kao brija.. Lanac-srečice se zatvorio.
7. I onda glavni plavušan spota znakovito pogleda svoju sestru/kćeru. Kao da nije mala sve odala?! Mislim, ne ne, ubitačno glupo.. i koliko to uopće traje! 4'45''! Mrzim kad nam netko ovako plitko potcjenjuje inteligenciju. Koliko je to puno rupa, ljudi moji! A i nama se svašta može "prodati".

Aj bok!



P.S. Sad mi je nešto palo na pamet, čudom se čudim da Sevki nisu izbili prednji zub-dva za potrebe Hrvatica-spota, kad se već toliko fura na T.ompsona. Pa nek sve bude do jaja. To jest, jajnika!




Post je objavljen 07.10.2004. u 16:30 sati.