Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/whatever

Marketing

Branding u Hrvata

Vezano uz gledanje ovih emisija navedenih u donjem postu, jeste primijetili kako je dolaskom novih televizija pojačan marketing, tj. reklamiranje svega i svačega? Ako ste mislili da HTV pila s reklamama, pogledajte Novu ili RTL i spremite mozak na pranje.
Kako naša draga država kasni za svijetom u dosta stvari, mi smo tek sad počeli vidjeti ono što je u svijetu već odavno poznato i protiv čega se već bore razne udruge aktivista, a to je agresivni marketing.

Više nije dovoljno prekidati program reklamama, nego sad sam program mora bit oglas. Nekoliko primjera bezočnog reklamiranja. Emisija Joška Lokasa, gosti TBF, pjevaju, a u rukama drže male kartone na kojima je ime sponzora. Kao da to nije dovoljno, za vrijeme pjesme, na ekranu, točno preko glave pjevača projiciraju logo od kave Lavazza i to tako stoji nekih 10 sekundi. Dobro, Mladen iz TBF-a je gadan, ali da pjeva neka zgodna ženska opsovao bih da joj preko face stave reklamu. Druga stvar, oni mentally-challenged reality show-ovi su potpuno zatrpani reklamama. Postoje Janin backstage, Krašov backstage, a gosti su brand-manageri tih firmi. U drugom backstageu nešto se priča, zajebava, ali svi u rukama drže kutije Kraševih keksa. Jel to još nekom bizarno osim meni?
Treba li većeg dokaza da se ti show programi rade zbog zarade od reklama i tel. poziva? Što samo po sebi nije loše da se ne isfuravaju na neku misiju stvaranja mladih zvijezda i talenata.

Agresivno marketiranje se uvlači svuda. Sad sam se sjetio i one izložbe veš-mašina u predvorju HNK u Zagrebu. Electrolux je bio sponzor neke predstave, a vjerojatno baletani u "Labuđem jezeru" ne mogu umjesto balerina u zrak bacat veš-mašine, oni su se dosjetili jadu i postavili svoje najnovije modele u lobby HNK. Nogometna liga nam se zove Ožujsko HNL, tu se može postavit pitanje etičnosti promoviranja alkohola.
Nije sporno da proizvode treba reklamirat, ali ovo malo izmiče kontroli i stvarno se čovjek zapita hoćemo li uskoro gledat kazališne predstave "Hamlet - Ožujsko", "Mala Floramye Cedevita" "Troja HT Hinet" i slično.
Zapitajte se kad ste vidjeli neki komad javnog prostora bez ikakve reklame. Ja se ne mogu sjetit, čak i u WC-ima po kafićima i restoranima postoje oglasi i reklame. Ne moš se više ni popišat bez reklame.

O ovom problemu u svijetu su već pisali Naomi Klein a o otporu agresivnom reklamiranju pogledajte na sajtu Adbusters.

Treba proučiti Ustav RH i vidjet piše li tamo nešto o osnovnom ljudskom pravu da nas se ostavi na miru.

P.S. Jedno od značenja riječi "branding" je žigosanje stoke. Ono šta su kauboji radili na Divljem Zapadu. Tako danas naš javni prostor označavaju (da ne kažem zapišavaju) razne firme, domaće i strane.

Post je objavljen 18.05.2004. u 10:09 sati.