Bijela tri kamena na Q2, Q3 i R2 imaju tri sloboede, ali i crna dvojka na P2 i P3 imaju također tri slobode. Na potezu je crni i sve to na taj način izgleda jednostavno. On će stiči prvi zarobiti bijela tri kamena.
Crni kreće s 1.S2, što izgleda na sve načine jedino, jer jedino tako može uspješno smanjiti slobode bijelima.
Bijeli sada primjenjuje kombinaciju zarobljavanja crnog kamena na drugom redu koristeći napad na drugi ključni kamen crnoga. Igra 2.S3 i napada kamen na R3. Zarobi li taj kamen slijediti će i napad na kamen na Q4, a to bi već bilo previše. Podosta bi igrača tu igralo 3.S4 i ušlo u ko-borbu (R4-R3), pa ko dobije ko njegovi su kamenovi spašeni. Tu međutim crni ima bolje rješenje, ali treba kombinirati dosta dalje. Ako neće ko, treba spojiti na 3.R4 i teko ne braniti ugrošeni svoj kamen na S2.
Sada bijeli zarobljava crni kamen na S2, ali nesmije krenuti s T2, jer kada bi bijeli igrao na S1, nebi ga dalje mogao napasti, jer bi sam ušao u napadnut oblik. Bijeli stoga igra 4.S1.
Crni sada ide u oblik gdje daje dva kamena protivniku, a ne samo jedan kako bi došao do zgodnog oblika za napadanje i odigra 5.T2. Bijeli sada mora zarobiti ta dva u dva poteza, jer bi inače crni odigrao na Q1 i nebi bilo spasa bijelim kamenovima. Na T1 ne smije, jer ga crni zarobi sa R1. Zato igra slijedeći potez na 6.T3. Sada se više ne može braniti crna dva kamena na S2 i T2. Tu treba razmišljati dalje. Crni igra 7.Q1 i prisiljava bijeloga da igra 8.T1 i zarobi mu dva kamena. Na R1 bijeli nije smio jer bi mu crni slijedećim T1 zarobio pet kamenova.
Crni sada diktira igru. Slijedi lukav štos. Igrom na 9.S2 crni smanjuje slobode bijeloma. Pazite, bijeli nesmije spojito na R1, jer crni zarobljava daljnjom igrom na T2. Odigrani crni kamen je ujedno napad na početnu trojku, koju namjerava zarobiti daljnjom igrom na R1. Iznudnica je to za bijeloga i on mora uzeti taj crni kamen, koji je kao ‘kost ugrlu’. Bijeli znači igra 10.T2 i zarobljava netom umetnuti crni kamen.
To međutim nije kraj. Crni cijelo vrijeme misli na slobode bijelih kamenova, znajući da njegova dva lijevo ih imaju samo tri. Sada spaja na 11.P1 u namjeri da daljnjim R1 napadne bijelu početnu trojku, pa kada bi bijeli tada spojio napadnuti dio na S2 imao bi više sloboda i bio na potezu. Moga bi čak i ne igrati jedan potez, a bijeli bi bio uništen u kutu. Da se sve to ne desi bijeli igra 12.R1.
Crni sada ima tri slobode (O1. O2 i O3), a bijeli također tri (S4, T4 i S2). Na potezu je crni, a nema više nikakovih koeva, a ni dodatnih napada na njegove kamenčiće. Crni nesmije odustati od poteza, jer bi ga bijeli smazo, več mora oduzeti slobodu i igra na 13.S4. Bijeli nastavak ne igra, jer mu može poslužiti za kasnije ko-prijetnje. 14. Tenuki!!! Tek kao ko-prijetnje išao bi još nastavak 14.O3, 15.T4, 16.O2 i 17.S2, koji zarobljava devet bijelih kamenova.
Uputio nas je Zvonko u komentaru ovoga problema na stranice gdje imate hrpe go-problema. Svratite i pokušajte.
A mi škvadro idemo dalje. Pozdrav bloger Mladen
Post je objavljen 06.09.2004. u 07:41 sati.