Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

9 od 10 novopokrenutih biznisa propada u prvih godinu dana

Ono što preživi većinom propadne u sljedećih 5 godina. Zašto bi onda pobogu uopće netko pokrenuo svoj biznis? Zato jer su nagrade ogromne. Bogatstvo i sloboda. Mislim zašto ljudi uplaćuju loto? Zato jer za nikakve novce teoretski mogu dobiti jako puno samo što su tu šanse zanemarive. Kod vlastitog biznisa od 10 pokušaja jednom ćemo uspjeti.

Po mom mišljenju jedan od glavnih razloga velike "smrtnosti" biznisa je nedovoljna financijska pismenost "gazde" i preoptimističan neispitani poslovni plan, ako ga uopće ima, a koji bi se ukratko dao objasniti riječima: svi će to htjeti kupiti;) Da. Naravno da hoće.

Kako spriječiti propast?

Budući imate malo novaca na početku morate biti extra škrti i oprezni. Ako je stari kompjuter dovoljno dobar ne kupujte novi samo zato jer krećete u svoj biznis. Ne bacajte pare na dizajn vizitki, memoranduma, fency web stranice i sl. PRVA i u stvari jedina stvar za koju se na početku morate pobrinuti je PRODAJA. Pokušat ću to naglasiti: PRODAJA, PRODAJA, PRODAJA!!!
Fascinira me činjenica da je Bill Gates praktički prvo prodao MS DOS IBM-u, a tek ga onda kupio. Jebeni genijalac! Nemojte me sad optužiti za američke priče ima toga i u Hrvatskoj. Poanta je da trebate znati prodati to što nudite, pogotovo u početku dok još nitko nije ni čuo za vas.

E sad kad se spomene prodaja/prodavanje većina ljudi se usere (oh shit!) i odmah odustanu. U glavi im je slika dosadnjakovića koji vuče ljude za rukav i tupi kako je ovo njegovo osiguranje fenomenalno. Osim toga sami susret s nekim i nuđenje da nešto kupi večini ljudi je gore od smrti. Ali ne i vama. Vi želite imati svoj biznis zar ne?

Srećom danas inicijalne ponude možete slati mail-om i faxom i tako zainteresirati ljude i predložiti sastanak. Ako pristanu znači da su zainteresirani i prvih 50% je obavljeno. Sad trebate odraditi drugih 50% i uvjeriti ih da uzmu baš Vas. O prodaji, tehnikama i načinima prodaje je toliko napisano da nema smisla da vas uopće s tim zamaram. Mogu samo preporučiti jednu knjigu koju sam pročitao 100-tinjak puta (ajde dobro nije baš sto, ali pedeset sigurno) Riječ je o knjizi mog idola Brian Tracya Advanced selling strategies. Vjerujte mi ne bih preporučivao neko američko smeće da fakat nije primjenjivo tu u Hrvatskoj. Mislim čitam knjigu prvi put i na pola knjige skužim da bi mi frajer (pisac) mogao prodati običnu drvenu olovku za 1000$ i još bi otišao sa smješkom na usnama. Užas! Što da kažem osim da sam bio sretan da frajra nema i da sam potrošio samo sitnu lovu za knjigu:)))) Kasnije sam kupio još gomilu kazeta i knjiga, a bio sam i na njegovom predavanju kad je bio tu u Zagrebu. Nešto se šuška da bi mogao opet doći. Obavijestit ću vas na vrijeme.

Uglavnom mislim da bi ta knjiga mogla riješiti sve vaše probleme i strahove vezane uz prodaju.

Druga stvar koju sam već spomenuo je ta kontrola troškova odnosno financijska pismenost. Osnovne stvari MORATE znati ili vi ili netko kome ćete prepustiti vođenje financija. Možda imate sreće pa nađete pametnog knjigovođu koji će vas savjetovati, ali pazite da uvijek vi imate kontrolu nad novcem i njegovim trošenjem. Poludim kad gazda ne zna koliko ima novaca i kakvo je financijsko stanje firme. Stari pa za što ti radiš?

Ljudi se često zeznu i unaprijed potroše novac koji im još nije sjeo na račun. Zaduže se jer očekuju da će lova doći, a lova na kraju nikad ne dođe i biznis propada. Puno ih je "poginulo" jer im ova druga firma nije nikada platila. Moje iskustvo je ovakvo: kako se postavite na početku i kako cijenite sebe tako vas cijene i drugi. Ako mislite da ništa ne vrijedite i da morate biti sretni jer se netko smilovao da uopće naruči nešto od vas šanse za propast su ogromne.
Osim tog rizika neplaćanja morate i sami procjeniti da se ne zaletavate u (pre)velike poslove ma kako privlačno izgledali. Jedan neuspješan "veliki" posao i vas više nema.

Eto da ne bi bilo kako je sve pljuga i lagano. Nije, daleko od toga da je lagano, ali opet nije ni toliko nemoguće kako neki žele prikazati. Znam da ima puno biznismena koji se godinama muče i teško rade, a rezultati mali ili nikakvi. Zašto? Možda su u krivom biznisu, možda ih je vrijeme pregazilo, možda nemaju dovoljno znanja o prodaji i financijama? Ne znam točan razlog, ali sam siguran da to nije zato jer su u Hrvatskoj!!

Post je objavljen 31.08.2004. u 18:28 sati.