Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/goskola

Marketing

Otvaranje kutova – san-san (prvi dio) (53.)

Stigli smo i do otvaranja igre u kutovima. Ovaj dio je teoretski podosta obrađen, a ja ću ovdje iznositi ono što sam iskustvom naučio i što se uobičajeno upotrebljava. Sve to ću prikazati na svoj način i uz neka svoja razmišljanja. Možda u nekim stvarima bude i boljih rješenja, ali ovo će ipak biti nešto na nivou 2. dana ili čak i nešto jačem, jer sam zbog forme degradirato svoj raniji 4. dan. Glede toga volio bi po nekim pitanjima stupiti i u polemiku s čitateljima bloga. Blog je dobra stvar za usporeno interaktivno učenje, ako se služimo komentarima, a na raspolaganju je i moj e-mail mladen.smud@gzaop.hr . Voljan sam davati dodatna objašnjenja, jer me veseli svaki novi igrač željan znanja, za koje ja mogu poslužiti, jer znanje je gledanje umom. Postoji ljepota koja se na taj način vidi.
Krenuti ćemo od najčvršćega otvaranja 'san-san' kamenom. To je onaj kamen koji, kao prvi, stiže u kut na dvostrani treći red (3-3). Ovakovom kamenu se ne može prići prijetnjom ulaza ispod njega, jer se čvrsto drži obiju stranica, a to znači kuta. Prilazi mu se, zbog toga, namjerom širega razvoja, a to je po četvrtom redu. San-san kamen je na dijagonali ploče, pa time razvoji mogu biti dijagonalno simetrični, a da se prednost kuta očuva. U našem slučaju crni je igrao prvi i taj kamen je u prikazima označen trokutom u njemu.
U prikazima 1. 3. i 4. prikazani su uobičajeni simetrični potezi branitelja (crnoga). U tim slučajevima na slici, na bijeli 1. crni odgovara s 2. Crni ima prednost kuta, a bijeli inicijativu, mada je to relativno.
Pogledajte prikaz 2. Na bijeli prilaz po četvrtom redu na 1.E4 crni nije reagirao simetrično, već se izravno naslanja na pridošli bijeli kamen igrom na 2.D4. Ovdje često nastaje kod bijeloga dilema između odgovora na E3 ili E5. U otvorenoj poziciji rane faze igre ispravno je igrati na 3.E5. Takav kamen više sudjeluje u široj igri na cijeloj ploči i može se ga u daljnjoj igri bolje koristiti u tu svrhu. Ako crni pkuša uhvatiti stranicu igrom 4.E3 bijeli ima spreman odgovor na 5.F3. Ovaj potez bijeloga nosi u sebi prijetnju učvršćenja igrom i na F2, daljnjom namjerom zarobljavanja kamena na E3. Da se od toga osigura crni igra 6.E2. To je pozicija koju prikazuje naša slika. Taj E2 crnoga nije samo obrana već i aktivan potez s namjerama na doljnjoj stranici. Toj aktivnoj igri crnoga suprostavlja se bijeli mogućim razvojem po lijevoj stranici uz nastavak sa D6, ili odskokom na C6. Može se govoriti o uglavnom uravnoteženom razvoju.
U prikazima 1. 3. i 4. postoje i razni razvoji daljnjeg poenskog razigravanja, ali u pozicijama koje su na slici, nije potrebno sada igrati, ako je to jedino na ploči, već se igra prije razvija na drugim djelovima ploče. Često je tako potrebno igrati, da se vidi kako usmjeriti razvoj igre u gledanom kutu.
U prikazu 2. bijelom se isplati igrati na D6 ili C6, ako već ima postavu svojih kamenova na toj stranici gore više, a crnome na H3, ako ima svoje kamenove na toj stranici više desno. To znači da ćete i razvoj u kutu prilagođavati razvoju igre na cijeloj ploči. Takav razvoj u kutu može se oslanjati na već postojeće kamenove ili čak i na namjeru igranja. Ako se radi o namjeri, tada treba dobro promišljati, jer su namjere ranjive, ako ih protivnik prozrije, ali za njih još nije potrošen kamen (potez).

Ako ste vješti igrati namjerama, ostvarujete dobitke kroz vješto odabrana mjesta svojih poteza. Jači igrač vidi više namjera ili bolje rečeno mogućnosti, jer postoje i mogućnosti, koje nisu namjera, jer ih igrač nije svijestan. Zanimljiv je tijekom igre taj odnos između mogućnosti i namjera. Jaki igrači vješto povečavaju svoje mogućnosti, a realizacija dolazi prema kraju partije. Uz velike vaše mogućnosti protivnik je razoružan.

Ako imate mogućnost nešto uzeti ili povećati svoje mogućnosti, što biste uradili?

Malo po malo sve je više materijala; sve je više mogućnosti; sve je veće područje djelovanja; sve je življe, ali za one koji ovo prate, a bloger Mladen i dalje blogira školu goa.


Post je objavljen 30.08.2004. u 10:18 sati.