Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/marita

Marketing

Mirisni izbor

Na svijetu postoje milijuni parfema. Možda i više. Svaki parfem je poseban, nosi svoju aromu, prepoznatljivost, zavodljivost, sličnost s drugima, a opet veliku različitost. Dolaze u raznim oblicima, bojama i mirisima. Privlače nas svojom ambalažom, etiketom, imenom, cijenom, mirisom. Nešto od toga presudi koji ćemo odabrati za "The One". I sama ideja oko izbora parfema neodoljivo me podsjeća na ljubav i ljudske odnose.

Koliko parfema u životu ste isprobali? Neki su vas privukli svojom bočicom koja predstavlja pravo malo umjetničko djelo. No, ma koliko lijepa ambalaža bila, unutra se nalazio za vas neprivlačan miris kojeg jednostavno niste mogli podnijeti. Stoga ste odmahnuli rukom, slatko se nasmijali, odbacili ga i krenuli dalje. Probali ste sljedeći, nije bio loš, imao je nešto pa ste odlučili isprobati ga, nosili ste ga neko vrijeme, lagano se zasitili i shvatili da je vrijeme za promjene. Ili se pojavio novi parfem koji je zagolicao vaše nosnice. I odbacili ste stari, obukli novi, uživali u njemu neko vrijeme, ali niste osjetili da vam u potpunosti leži. Razmišljali ste o tome da vam ovaj parfem baš super paše za dnevne stvari, ali za noć bi mogli pronaći nešto mističnije, zavodljivije, nešto što će vas uzdići na jedan viši nivo. Pa ste onda malo šarmirali jednim parfemom za dan, drugim za noć. A možda se pojavio i jedan parfem za svaki dan u tjednu ili posebni parfem za vikend...

Ruža bi isto tako mirisala da je i drukčijim imenom zovemo.
Onda ste odjednom pronašli jednostavan, oku neprivlačan, jeftin parfem nepoznatog imena, ali arome koja je zagrijala vaše nosnice, okupala vaše tijelo toplinom i zauzela vaše srce. I znali ste da je to miris vašeg života. Dnevni, noćni, tjedni, vikendom - to je miris koji ste željeli nositi na sebi stalno, bez obzira na sunce i mjesec, bez obzira na plimu i oseku, bez obzira na godišnje doba. Nije vam bilo bitno što nitko ne zna za taj parfem, što ne vide u njemu ono što vi vidite, što njegov miris nema na vas isti utjecaj kao i na njih. Sretni ste i zadovoljni svojim pronalaskom, jer se dobro osjećate dok ga nosite i jer vas svojom aromom nadahnjuje, inspirira i ispunjava. Možda ste i probali druge parfeme, ali se uvijek vraćate njemu jer je on za vas najbolji. Vaša odjeća odiše po njemu, ormari su prihvatili taj miris, ljudi vas prepoznaju po tom specifičnom mirisu kojeg unosite u prostor... Sasvim smo zadovoljni onim što imamo, ali znatiželja u nama ponekad je gladna i želi se nahraniti.

Ponekad tu glad uspijemo zatomiti, a ponekad nas nadigra. I tu naše čulo odigra zanimljivu igru izbora. Znatiželjna glad za novim mirisima u nama pri utaživanju svoje strasti ima izbor slanja nekoliko različitih signala. Sviđa joj se novi miris, ali nešto mu nedostaje, glad je djelomično zadovoljena, ali budi se želja za starim, dobrim, jeftinim parfemom. I slijedi povratak na staro sa zadovoljstvom da vani ipak ne postoji nešto bolje. Postoji mogućnost i da je taj novi miris toliko dobar, da znatiželja jednostavno zaboravi sve prije njega i kao pravi ovisnik se "nakači" na novu aromu. Ili je znatiželja toliko gladna da istovremeno želi hraniti se s oba mirisa. No svakoga dana stiže sve više novih parfema, novih mirisa, novih iskušenja...

Koliko je ovisnost o "odabranom" jaka ne ovisi samo o njegovom sadržaju, njegovoj posebnosti, njegovoj aromi već i o brojnim vanjskim utjecajima, ali ponajviše o nama i našem izboru. Ostati pri starom, provjerenom mirisu koji nas čini sretnima, zadovoljnima, možda ne potpuno ispunjenima, ali uvijek mora postojati mali odmak od savršenstva? Ili se baciti u avanturističko putovanje pronalaska novog nosnog opijata koji može biti, ali često nije bolji od onog starog? Izbor je zaista samo na nama...


Post je objavljen 03.08.2004. u 10:41 sati.