Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nedjeljnizakon

Marketing

Gdje je otišla Crkva?

1.Korinćanima 11,34.: “Ako li je tko gladan, neka jede kod kuće da se na sud se sastajete...”
Juda 12.: “Ovo su oni što onečišćuju vaše gozbe ljubavi, gosteći se bez stida, pasući sebe same, oblaci bez vode, koje vjetrovi okolo gone, jesenska drveta bez roda što su dvaput izumrla, iz korijena isčupana.”
2. Petrova 2,13.: “I primit će plaću nepravde. Oni misle da je sva slast častiti se svaki dan; oni su sramota i gnusoba, koji se hrane svojim prijevarama kada se goste s vama. Njihove su oči pune preljubništva i svagda sklone na grijeh. Mame neutvrđene duše, imaju srce naučeno lakomstvu...”
U početcima, kršćani su se sastajali svakodnevno te su živjeli zajedničkim životom po grupma. “Svi koji prigrliše vjeru držahu se zajedno i sve im bijaše zajedničko. Prodavali bi pokretna i nepokretna dobra i to bi dijelili svakom prema njegovoj potrebi. “ (Djela apost. 2,44-45)
Na te večere ljubavi ili zajednička okupljanja svaki dan koja su imala za cilj prakticiranje ljubavi koja je pravedna i čista, počeli su dolaziti ljudi (kao Ananija i Safira) koji nisu povjerovali i voljemi braću već su zbog zajedničke hazne vidjeli priliku da bez muke žive na račun drugih. Takve opisuju uvodna tri retka. Oni su bili skloni na sve vrste užitka ne mareći na brak ili bilo koje druge oblike poštivanja bližnjega. Po smrti apostola koji su imali posebne darove i moć upravljanja (pročitaj što se dogodilo Ananiji i Safiri) i kroz kompromise sa poganskom religijom i grčko- rimskom politikom, Crkva je izgubila silu. Tada je po liniji manjeg otpora bilo lakše pobjeći u rituale i formalizam nego li se obračunati s takvima. Tako je nastao obred Večere gospodnje ili Euharistijsko slavlje. Bilo je to normalno da se zbog pobjede nepravednosti na zajedničkim skupovima kada više nije bilo poštivanja bližnjeg pokuša naći sklonište u formalizmu i ritualu, jer oni zahtjevaju vrlo malo međusobnih kontakata. Daljnjim slijedom zbivanja razvila se bogato ukrašena i pompozna ceremonija. Nakon toga se počelo iz filozofsko-teološkog kuta objašnjavati što se zbiva na ceremoniji jer je sve bilo bez doživljaja. Tako nastaje cijela filozofija koja se okrunila naukom o transupstancijaciji........................

Post je objavljen 26.07.2004. u 12:34 sati.