Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/knjigoljub

Marketing

Uskoro i "književni Porin"

Ovogodišnji deseti po redu pulski Sajam knjiga tek je u prosincu, ali Magdalena Vodopija, direktorica istog i tim njezinih pet najužih suradnika već se užurbano pripremaju za njegovo deseto jubilarno izdanje, čija će tema ove godine biti "Pisac kao putnik", ili šire, "Putovanje".

Poseban je događaj, pak, što će se po prvi puta tijekom održavanja pulskog Sajma knjiga održati dodjeljivanje nagrada, odnosno, kako sama Vodopija kaže u razgovoru s Milanom Vuković-Runjić za Globus, "nešto poput literarnog Porina".
Na ambiciozan projekt književnog Porina Vodopiju je, kako kaže, ponukala podijeljenost – kako nakladnika, tako i autora. Smatra da Hrvatska ima puno književnih, pa i nakladničkih nagrada. Problem je, međutim, u tome "što ih uglavnom isti ljudi dodijeljuju: nekoliko je osoba praktički u svim komisijama. Zato smo se odlučili za nagradu po uzoru na glazbeni Porin; što znači godišnja nagrada, u više kategorija."

A više kategorija konkretno znači nagrade za:

1. Roman godine
2. Debitantska knjiga godine
3. Pjesnička zbirka godine
4. Hit godine (prema podacima o prodaji)
5. Publicistička knjiga godine
6. Zbirka eseja godine
7. Nakladnik godine
8. Prijevod godine
9. Urednik godine
10. Oblikovanje godine

Vodopija smatra kako će ova inačica Porina biti važna nagrada, jer će glasačko tijelo biti veliko, obuhvaćat će cjelokupnu struku – dakle, Društvo hrvatskih književnika, Hrvatsko društvo pisaca, Društvo hrvatskih književnih prevodilaca, Zajednicu nakladnika i knjižara Hrvatske, Društvo knjižničara, te književni kritičare i novinare.
Struka će najprije izglasati nominacije, a potom će svojim glasanjem odlučiti tko su dobitnici.

"Vjerujem da niti jedan autor neće moći reći da je oštećen, jer mu nagradu neće dodijeliti neka posebna komisija", dodaje. Tu, dakle, nema žirija, nego glasuju svi po sistemu papirića i povratnica. Kad se skupe nominacije i zbroje, isto će glasačko tijelo glasati o dobitnicima. Još se uvijek razmišlja kako u sve uključiti i publiku, jer "ona nam je možda najvažnija karika", kaže Vodopija.
Nadaju se da će nakon nominacija publika glasati putem Interneta: "tako ćemo imati i alternativnu nagradu, nagradu publike". Koliko će same nagrade biti samo simbolične, a koliko novčane, vidjet će se nakon dogovora sa sponzorima i objaviti u rujnu, kada će i započeti cijela kampanja oko nagrada.

Magdalena Vodopija bila je i u Zagrebu kao savjetnica organizatorima zagrebačkog Sajma knjiga, a u vezi toga kaže kako je "neobično što se to dogodilo baš ove godine. Ovo je vrlo loša godina za knjigu, godina koju doživljavam kao nekakvo zamrzavanje. Čitateljska platna moć opet je pala. Potpora koju su nakladnici prije imali od Ministarstva više se ne osjeća toliko. Ni ja ni moji kolege zapravo ne znamo kakva će biti strategija Ministarstva prema nakladnicima. Nadamo se da će biti barem transparentno prikazana."

Izvor: KIS


Post je objavljen 16.07.2004. u 12:14 sati.